Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

50" Plasma budget-TV

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2008 - 09:06

SirKnasen
  • SirKnasen
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Klurar lite på en billigare 50" plasma och nu finns det några att välja på för ganska exakt 10.000kr/st i butikerna

Bl.a dessa
Panasonic Viera TH-50PX8
Philips 50PFP5532D
LG 50PG3000
Samsung PS-50A416

Sen är det ju inte bara en budgetmodell per tillverkare det finns så listan kan ju göras längre.
Men är de något att satsa på och är det någon som utmärker sig som den bättre eller sämre?

Kommer köra marksända boxer via CA-modul och se på vanlig dvd via scart-kabel till att börja med. Ser på en del sport så vill ha bra bild även vid snabba rörelser. Fixar dessa TV:n det?
TV-spel och dator kör jag väldigt sällan på TV, blir lite Buzz på mitt PS2 ibland. Men ett PS3 och guitarr hero hade man ju inte tackat nej till men är väl knappast grafiken man köper detta spel så kanske funkar bra på en Plasma HD-ready med?

Eller är det smartare att gå ner några tum och köpa säg en Panasonic TH-42PX80 eller liknande?
Vad finns det för starka kandidater till Panasonic TH-42PX80 som är värda att kolla upp?
Jag kommer få 3 meter till TV:n

Postad 23 November 2008 - 09:09

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
I nuvarande situation skulle jag upphöra kolla på andra apparater när PX8 är inblandad.

Postad 23 November 2008 - 09:19

SirKnasen
  • SirKnasen
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

I nuvarande situation skulle jag upphöra kolla på andra apparater när PX8 är inblandad.

Innebär det att det är en bra TV?
Jag vill ha biografkänsla i vardagsrummet men vet inte om man tummar mycket på bildkvalitén att köpa en stor 50" budget-tv?

Postad 23 November 2008 - 09:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
En helt ok tv :)

Postad 23 November 2008 - 12:27

sandefjord
  • sandefjord
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Jag har en Panasonic Viera TH-50PX8. Sjukt nöjd

Må vara en budget tv. Men den visar bättre bild än vad samsung och lgs dyrare modeller.
Du kan inte ångra dig om du köper denna.

Postad 23 November 2008 - 12:50

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Philipsen ät gammal och sämst samsungen 416 är klart sämre än förra årets q97/96 vad jag har sett iaf sen finns ju ps-50a457 som är nyare bättre än 416.
LG s budget mot panasonic budget.
+++för px8 är kontrast och svärta.
+++för LG är scalern (sd-tv, dvd, hdtv) , inbyggda boxen, anslutningsmöjligher, design/byggkvalitetskänsla.

Nu verkar det som px8 har lite problem och nöjda ägare men min polare har lämnat in sin på service 3 ggr 2 ggr för den tappar kanalerna genom analoga nätet och nu sist för att hdmi anslutningarna sa upp sig helt.

Sande fjord : Jag tvivlar på att px8 visar bättre bild på alla källor än både samsungs och LG s plasmor med tanke på att det just är en budget tv.

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 23 November 2008 - 12:52.

Postad 23 November 2008 - 14:51

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
jo men px8 har bättre kontrast, svärta , rörelseteknik (klarar deinterlacingen jättebra) m.m och klassas som bättre än lg pg3000 och pg6000 . Sjukt mycke ghosting har ja hört på lgs modeller oxå nåt som inte panasonic har.

LG rekomenderar jag till såna som enbart ser film på tv, en medelsvensson vill väl inte kolla på tv och sedan få en inbränning som blir störande att tvätta bort? enligt alla omdömen verkar det så här, 1 min text tv räckte sa en person.

så rekomendera de givna valet och var shyssta mot honom? px8 eller pz80 om du har pengarna.

Mvh

nu menar jag absolut inte att lg är kass, tvärtom , deras scaler och färger sägs vara väldigt bra (dock svåra att ställa in på ps3 o xbox enligt en person som köpt den) men px8 är bättre. thats it :)

Postad 23 November 2008 - 15:50

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Marco : Jag tvivlar starkt på att px8 skulle ha en bättre rörelsehantering än både 6000 och 3000 samsungs ps457 vet jag inte men som sagt så är Lg modellerna att föredra för dvd ,digital tv särkillt med den inbyggda boxen som håller bättre standard än panasonics.

Sen det här med gosting så har innebär det inte att alla LG har gosting efter 1 min text tv bara för att 1 fått det eller 2 osv alla px8 och px80 tappar ju inte kanalerna vid analog tv! Om jag inte vetat vad gosting var skulle jag inte märkt det på min tv precis så är svensson de lägger inte märke till det.

Postad 23 November 2008 - 18:20

SirKnasen
  • SirKnasen
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Det blev en Panasonic TH-42PX80. En 50" skulle inte gå in i min bil och jag orkade inte leta större bil och släpkärror.
Men känns helt okej endå så här efteråt och bra bild blev det också med marksända boxer. Hade en 32" CRT tidigare som sjöng på sista värsen så var helt enkelt tvungen till att köpa ny TV.

Tack för tips och synpunter. Nu ska jag ladda första DVD:n och njuta.

Postad 23 November 2008 - 20:13

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Sen det här med gosting så har innebär det inte att alla LG har gosting efter 1 min text tv bara för att 1 fått det eller 2 osv alla px8 och px80 tappar ju inte kanalerna vid analog tv! Om jag inte vetat vad gosting var skulle jag inte märkt det på min tv precis så är svensson de lägger inte märke till det.

Ghosting på LG plasmor är ju snarare en de facto standard verkar det som... Sitter själv med en LG PM1MA som börjar visa värre och värre beteende på denna punkt. Det är ju heller inte en slump att det titt som tätt dyker upp trådar som behandlar ghostingproblem på just LG-plasmor. Självklart finns det måndagsexemplar från alla tillverkare men frekvensen med folk som har problem med ghosting på LG plasmor är lite väl hög för att bara handla om en slump. Tycker det är fruktansvärt tråkigt att se trådar dyka upp nu år 2008 med folk som upplever ghosting på senaste generationen LG plasmor, man tycker att LG borde lärt sig något de senaste åren och arbetat bort eller iaf minimerat dessa problem...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.