Nu till mig fråga:
Vilka två kablar måste jag köpa till BD-spelaren samt till mitt Xbox 360 för ett få ut HD-kvaliteten ur TV:n?
Lägger helst inte mer än 300 spänn/kabel.
Tack på förhand!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 30 December 2008 - 14:06
Har precis fått hem en Sony KDL-46W4000 samt en Sony BDP-S350 (BD). Tydligen ingick ingen HDMI-kabel till BD-spelaren.
Nu till mig fråga: Vilka två kablar måste jag köpa till BD-spelaren samt till mitt Xbox 360 för ett få ut HD-kvaliteten ur TV:n? Lägger helst inte mer än 300 spänn/kabel. Tack på förhand! Postad 30 December 2008 - 14:22
Denna kabel mellan blu-ray och TVn. http://www.hembiobut...p?pgrpnr=129560
Postad 30 December 2008 - 14:34
Strålande! Tack tack! Vad ska man ha till Xbox 360 då? Postad 30 December 2008 - 14:36
Har Xbox 360 HDMI ? Jag har inte så stor koll på det.
Om den har det så köper du 2 st. Postad 30 December 2008 - 14:39
Min 360 från hösten 2006 har komponentkablar, riktigt fin bild på Full HD
De som kom efteråt med början av 120GB hårdisken har HDMI utgång Postad 30 December 2008 - 14:42 Ingen receiver att koppla in grejerna på? Postad 30 December 2008 - 16:11
Nu hänger jag inte riktigt med här alls. Min 360 är nog av litet äldre snitt och den har heller ingen fet hårddisk. Behöver man alltså inte en HDMI-kabel för att få ut full HD? Räcker med med "originalkablarna" s.a.s?
Jo, har en 5-6 år gammal Yamaha 630... någonting. Har inte ens lyckats få ut ljudet från Xbox 360 genom recievern. Fattar inte vad jag behöver för kabel. Köpte en opitisk kabel, men jag vetifan var jag ska stoppa in den. Har testat alla möjliga hål, men utan resultat. Postad 30 December 2008 - 17:17
Ok det är antagligen en RX-V630. Använder du den som surround receiver idag?
Lite synd att du köpte S350, hade du köpt en Sony BDP-S550 så hade du kunnat nyttja HD-ljudet med din RX-V630. Nu måste du koppla en optisk kabel från S350 till receviern för att få ut surround ljud men det blir inte HD-ljudet du får. Om du har en Xbox 360 av gamla modellen så ska du koppla den optiska kabeln förslagsvis till ingången Optical D-TV/Cable och sedan måste du givetvis välja den ingången med fjärren eller front switchen på receivern för att få ut nått ljud Ett hett tips är att nästa uppgradering du gör är att skaffa en ny receiver med HDMI och avkodning av HD-ljud i receivern. Då kan du använda den som video/ljud switch och bara ansluta TV till receivern med en HDMI kabel och resten av grejerna direkt till receivern. Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 30 December 2008 - 17:17. Postad 30 December 2008 - 18:29
Stort tack för långt och urförligt svar!
Ja, det är en RX-V630 som jag har och det är den som jag använder som surround-reciever. Har dock planer på att köpa ett helt nytt surroundsystem framöver. Jag har försökt att koppla min optiska kabel från Xboxen, men jag vetifan var jag ska stoppa in den på recievern. Har testat alla hål där den går in, men jag får ändå inget ljud. Vet heller inte vilken knapp man ska trycka på på recievern för att få ut ljudet. Men jag har testat alla tänkbara kombinationer, men ändå helt utan resultat. Hjälper du mig med detta, så blir jag härligt glad.
Postad 31 December 2008 - 12:30
![]() De optiska ingångarna sitter längst till vänster. Kolla i manualen hur du väljer ingång för att sedan få ut ljudet. Postad 15 January 2009 - 20:47
Vad är det för optiska ingångar på denna??. Har köpt en toslink den passar inte!!, är det nått speciall??...
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |