Dreadlock: Visst finns SqueezeCenter till både 'nixar och win och mac. Men sen finns ju WInamp remote och kanske ännu fler..?
Zippocage: Och något utrymmesproblem hade jag inte tänkt ha, jag tänkte ju sätta USB-diskar på UMPCn, om jag nu använder den som NAS- annars sitter ju diskarna på server-datorn)
Det behöver väl inte vara Squeezecenter, kanske Winamp Remote går lika bra. Då finns det väl gott om klienter som kan stoppas in i eeepc:n
Halvar: Njae- en HTPC gör inte riktigt det jobb jag tänkt att UMPCn skulle göra. HTPC:n finns redan som musikserver (och möjlig musikserver).
eee:n skulle snarare vara just mottagare av musik från nätverket och skicka ut den i stereon. Med den extra finessen att jag får en stor display på "musikklienten" och ett stort (jämfört med en SB ;-) tangentbord (Kanske finns det någon programvara som enkelt låter mig söka i musiken och visar info om vad som spelas osv.). Dessutom är den ju tyst (om jag nu inte fullfuljer NAS-idén). Så jag tycker att det verkar rätt sjysst att ha i bokhyllan vid stereon.
Eller... är det så att Squeezebox-klienten är så bra att det inte finns något UMPC-alternativ (för om ljudet inte räcker till så finns ju många USB ljudkort som kan lösa det)
Redigerat av gruk, 03 January 2009 - 19:53.