Postad 03 January 2009 - 11:43
Postad 03 January 2009 - 13:57
Bättre bild finns i mitt album
/Tim!
Bifogad fil(er)
Redigerat av Timpolanen, 03 January 2009 - 13:58.
Postad 03 January 2009 - 14:24
Timpolanen: magohny vad är det för sorts träslag? massivt?
Postad 04 January 2009 - 04:15
Postad 05 January 2009 - 11:58
Det är stort och väldigt stadigt. 80 * 230 cm. 25mm MDF skiva med diverse förstärkningar under.
DSC_3653.JPG 147.93K
11 Antal nerladdningarDet sitter fast i vägg på två sidor och har ett kromat ben i det fria hörnet. Lådhurtsar på hjul från IKEA under.
DSC_3654.JPG 169.75K
8 Antal nerladdningarHär är lucka ner i kabelrännan. Det finns en sån i varje ände av bordet. Och ett lock att lägga på naturligtvis.
Gallret släpper värmen från elementet under.
DSC_3657.JPG 173.95K
7 Antal nerladdningarUndersidan
DSC_3670.JPG 146.38K
6 Antal nerladdningarTillhörande DIY lampa
DSC_3665.JPG 161.09K
3 Antal nerladdningar
Postad 05 January 2009 - 15:42
Bifogad fil(er)
Postad 06 January 2009 - 01:10
Tänkte sätta såna i min TVbänk.
Postad 06 January 2009 - 12:42
Tänkte sätta såna i min TVbänk.
Bauhaus!
Postad 06 January 2009 - 12:49
Tack för hjälpen! Du råkar inte veta om de fanns i svart med och vad de kostade?
Postad 06 January 2009 - 19:48
Jag tror att det fanns olika färger, alu som dessa och mässing, svart ... vet inte.
Kolla både där de har bänkskivor och VVS ventilationsprylar. Jag har sett liknande galler på båda ställena.
Postad 22 January 2009 - 11:34

Edit, oj, Såg inte att de var DIY som gällde =(
Anyway. Så ser de ut!
Redigerat av joacim, 22 January 2009 - 11:36.
Postad 03 February 2009 - 17:56
Tänkte utgå från denna glasskiva http://www.ikea.com/...oducts/20120799
Men lite snabba funderingar bara.. Tror ni det blir jävligt obehagligt/opraktiskt med glas att vila armarna på/spilla skit över?
Tror ni bordet håller för 50 kg, även om man bara sätter fast den precis i två av de yttersta kanterna? Såhär har IKEA valt att ha sina stödben nämligen http://www.ikea.com/...PE127836_S4.jpg , vilket är långt in och dessutom är dom riktigt fula..
Postad 03 February 2009 - 19:15
Postad 03 February 2009 - 19:49
jag skulle nog fråga på ikea, hur man kan montera en glasskiva på det sättet.. Eller det bästa är väl att gå till närmaste glashandlare och fråga där, de har säkert mer kunskap om ämnet.
Har redan frågat på IKEA, jag jobbar där, men dom hade ingen koll alls.
Skulle nog kunna gå till en glashandlare och kolla hur bra en sådan skiva håller egentligen..
Men det praktiska då? Repas glasskivan och ser förjävlig ut osv efter bara några månader? Är det förjävligt att sitta i några timmar o vila händerna mot glaskanten?
Kanske någon som har nån erfarenhet av detta
Postad 15 February 2009 - 03:54
Det var riktigt snyggt, liksom många av de hemgjorda förstås.
Edit, oj, Såg inte att de var DIY som gällde =(
Anyway. Så ser de ut!
Vart hittar jag det, finns det på nätet?
Postad 15 February 2009 - 14:18
Har redan frågat på IKEA, jag jobbar där, men dom hade ingen koll alls.
Skulle nog kunna gå till en glashandlare och kolla hur bra en sådan skiva håller egentligen..
Du kanske inte skulle ha frågat i kassan på IKEA, rätt person vet naturligtvis. Tvivlar på att en glasnasare har en susning om detta.
Postad 15 February 2009 - 14:40
Det kan vara shysst att ta upp hål för kablar och annat. Jag har t.ex försänkt en USB-hub i bordsskivan på mitt skrivbord sedan drar upp kablarna som jag behöver ur ett hål.
Dessutom har jag en hylla under där jag fastmonterat eluttag och strömbrytare, på hyllan ligger strömadaptrarna samlade och kopplas ur med en strömbrytare. Sedan har jag mina USB-diskar på en hylla och kalblarna går samlade ner under bordsskivan och sedan korta stumpar upp precis vid huben.
Postad 16 February 2009 - 14:21
Glas e ju ganska kallt och dessutom svårt att dölja saker under (kan vara skönt att dölja strömadaptrar och annat under skivan). Sedan kan man ju komma på att man vill "justera" skrivbordet lite kanske hänga dit en kableränna eller göra hål och då är tra mycket lättare att modifiera än glas.
Det kan vara shysst att ta upp hål för kablar och annat. Jag har t.ex försänkt en USB-hub i bordsskivan på mitt skrivbord sedan drar upp kablarna som jag behöver ur ett hål.
Dessutom har jag en hylla under där jag fastmonterat eluttag och strömbrytare, på hyllan ligger strömadaptrarna samlade och kopplas ur med en strömbrytare. Sedan har jag mina USB-diskar på en hylla och kalblarna går samlade ner under bordsskivan och sedan korta stumpar upp precis vid huben.
Jag har ett skrivbord i glas med en lätt frostad yta så det döljer ju kablarna lite men jag tror det går att dölja dem hyffsat ändå, angående kylan så är det ingenting man känner av alls, kanske om man går upp tidigt en morgon och tar sig en kopp kaffe vid datorn men då är det nog mer pga att jag är en lättfrusen person av mig
USBhubb har jag i bildskärmen samt kablarna i foten (HP 24")
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
472 filmer
100 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?