Vilken förstärkare av de 2 ska jag välja?
Startad av
Hardrocker666
, Jan 11 2009 22:03
9 svar till detta ämne
Postad 11 January 2009 - 22:03
Har två gamla, tunga saker nere i källaren. En gammal Yamaha AX-730 och en Technics SU-VX700. Båda är från 90-talets början. Har tröttnat på 5.1-hypen och tänkte plocka fram den gamla rejäla stereon istället. Vilken förstärkare ska jag satsa på?
Postad 12 January 2009 - 18:07
Självklart, men det var ju det jag ville undvika. Då måste jag gräva fram båda och släpa upp dem och koppla in dem. Jag hoppades på att nån här på forumet kände till modellerna och kunde rekommendera den ena över den andra.
Postad 14 January 2009 - 20:59
Hej!
Tycker du ska köp en ren två kanals förstärkae
bra pris på beg.marknaden ljust nu!
/Mats
Tycker du ska köp en ren två kanals förstärkae
bra pris på beg.marknaden ljust nu!
/Mats
Postad 14 January 2009 - 21:59
Fast det är ju precis det jag har! Två stycken dessutom. Undrar bara om nån visste nåt om dem, vilken som är att föredra.
Postad 18 January 2009 - 18:16
Haha, jag är ledsen att jag skrattar men det verkar som om du får ... i och för sig bra tips ... men inget som faktiskt har med din fråga att göra. Dessvärre känner jag inte till någon av dem så jag kan egentligen inte hjälpa dig jag heller ... men ... en yamaha i "racken" är aldrig fel tycker jag :-) Inte mycket hjälp jag vet men i vart fall något som har med din fråga att göra.
Postad 19 January 2009 - 11:49
Du ska definitivt ta Technics-stärkaren. Var själv med då de begav sig..och Technics har ett mycket varmare ljud och bättre grepp om basen än Yamahan!! Har faktiskt provat båda.
Postad 19 January 2009 - 18:49
Du ska definitivt ta Technics-stärkaren. Var själv med då de begav sig..och Technics har ett mycket varmare ljud och bättre grepp om basen än Yamahan!! Har faktiskt provat båda.
Jackpot! Då vet du vad som gäller! (synd bara att Yamman inte "vann" denna gång, hehe)
Postad 19 January 2009 - 19:08
Tackar! Och jag blev allt lite förvånad över svaret.. Trodde faktiskt att alla skulle skrika "Kör på Yamaha, Technics är skit!", ha ha!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?