Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högtalarval till musik/film i lägenhet

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 January 2009 - 14:13

zetec
  • zetec
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hejsan!
Jag ska snart flytta in i lägenhet i stan. Planera möbler och liknande har jag inte tänkt på ännu men självklart snurrar tv-apparater och högtalare i huvudet.
Min fråga är väl egentligen om det ens är möjligt och värt att satsa på några bra grejor utan att driva grannarna till vansinne? Den stora boven är ju iaf basen, kan man kanske helt skippa den? -vad händer med förstärkaren om denne inte får något motstånd på sub-utgången, finns risk att man bränner förstärkaren?

Jag har tittat på Harman/Kardon, Yamaha och Proson -grejor.
Min budget ligger runt 5000:- för förstärkare och högtalare.
Man kan ju köpa hemmabiopaket på typ siba för typ 3000-4000:- som ser ok ut, men det är ju inte lika kul =)

Det anläggningen ska användas till är tv/film och musik, eventuellt lite spel. Enheter som ska kopplas ihop med förstärkaren är alltså tv, dvd, dator och eventuellt någon spel-konsol

Alla tips, idéer, erfarenheter och vad jag ska tänka på uppskattas.

Redigerat av zetec, 26 January 2009 - 22:26.

Postad 19 January 2009 - 14:34

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Förstärkaren tar ingen skada att köra utan sub,det finns olika sätt att få subben att inte störa så mycket.
Dämpkuddar + lite annat testa sök på forumet. Du kan kolla på stativare det är ett bra tips ja kan ge dig.

Postad 26 January 2009 - 22:26

zetec
  • zetec
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Det vore underbart med lite förslag på någorlunda anläggning till rimlig peng då rummet är en lägenhet. Behöver ju inte vara några värstinggrejor eftersom jag har har grannar som jag helst ska vara sams med.
Runt 5000:- för 5.1 högtalaruppsättning och förstärkare. Är det rimligt eller får jag bara skit?
Helst vill jag inte köpra ett Sony hemmabiopaket på Siba, känns roligare med lös förstärkare, lös dvd, lösa högtalare.
Och som sagt det får ju bli ett bra och fint ljud men inget värstingtryck, eftersom det inte är ett hus ute på landet.

Redigerat av zetec, 26 January 2009 - 22:27.

Postad 27 January 2009 - 11:50

Unregisterede0b3ff9b
  • Unregisterede0b3ff9b
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
http://www.fynda.se/...php?prodid=3524 :)

Postad 01 February 2009 - 00:05

Unregistered99c59bc0
  • Unregistered99c59bc0
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Det vore underbart med lite förslag på någorlunda anläggning till rimlig peng då rummet är en lägenhet. Behöver ju inte vara några värstinggrejor eftersom jag har har grannar som jag helst ska vara sams med.
Runt 5000:- för 5.1 högtalaruppsättning och förstärkare. Är det rimligt eller får jag bara skit?
Helst vill jag inte köpra ett Sony hemmabiopaket på Siba, känns roligare med lös förstärkare, lös dvd, lösa högtalare.
Och som sagt det får ju bli ett bra och fint ljud men inget värstingtryck, eftersom det inte är ett hus ute på landet.

Jag har ett paket som kan passa dina behov!
Audio Pro 5.0 samt Onkyo 602 PM:a vid intresse

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.