Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med Righteous Kill, Blu-Ray

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 februari 2009 - 21:59

tollsjo
  • tollsjo
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hej
Satte nyss i min nyköpta Righteous kill i min Samsung p1500 bluray för att avnjuta lite film på min panasonic pt-ax100.
Dock så uppstår ett konstigt problem jag inte förstår mig på!
Filmen startar som vanligt och det går att välja land och den obligatoriska varningstexten dyker upp precis som på alla andra filmer och allting ser bra ut.
Problemet dyker upp när jag har kommit fram till själva första menyn, där man startar filmen, väljer scen, textning och ljud. Där ligger helt plötsligt bakgrunds animationen uppe i vänstra hörnet och rullar, men de olika meny valen täcker hela skärmen precis som det skall göra.
Problemet fortsätter även när jag väljer att starta filmen. Bilden ligger då fortfarande kvar i miniformat uppe i vänstra hörnet på skärmen/duken och resten av ytan är helt svart. Testade då att trycka på en del av knapparna på kontrollen och fick då upp Pop up menyn. Menyn som då dyker upp täcker hela duken, men själva filmen ligger fortfarande kvar uppe i vänstra hörnet och rullar. Någon som kan förstå sig på vad som är galet?
Har bifogat ett par bilder så att ni kan se vad jag menar!

Huvudmenyn
Postad bild

Endast filmen
Postad bild

Filmen rullandes med Pop-up menyn
Postad bild

//Martin

Postad 05 februari 2009 - 22:29

tollsjo
  • tollsjo
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Sorry! Uptäckte nyss att jag hade lagt tråden på fel ställe. Har skapat en ny på rät ställe!
Kan jag radera denna på något sätt eller måste jag be en moderator?

Postad 05 februari 2009 - 22:31

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0
Det som är galet är att det är en Noble Release. De har bevisat gång på gång att de borde lämna Blu-Ray mastrandet till något annat bolag.

Testa detta tricket som har funkat på 3 av 3 Noble titlar jag testat på min 1500 (Har inte testat på denna filmen dock).
När du kommer till huvudmenyn - tryck på "info" på fjärrkontrollen - gå ner till "title" - välj title 3/XX - tryck ok.
Startar inte filmen där så testa lite andra "title" alternativ.

Postad 05 februari 2009 - 22:37

tollsjo
  • tollsjo
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Det som är galet är att det är en Noble Release. De har bevisat gång på gång att de borde lämna Blu-Ray mastrandet till något annat bolag.

Testa detta tricket som har funkat på 3 av 3 Noble titlar jag testat på min 1500 (Har inte testat på denna filmen dock).
När du kommer till huvudmenyn - tryck på "info" på fjärrkontrollen - gå ner till "title" - välj title 3/XX - tryck ok.
Startar inte filmen där så testa lite andra "title" alternativ.

Okej det får vi testa!
Tack för tipset!

Postad 05 februari 2009 - 23:06

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Jag blev paff när denna film från Noble inte fanns på SIBA för 129 kr, Noble kan glömma att de ska få ut fullpris bara för att 2 skådisar där bäst före datumet gick för 10 år sen är med i filmen.

Sen denna steelebook för typ 300 spänn Lol...

Postad 05 februari 2009 - 23:34

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Visste inte att Noble låg bakom denna också.

Postad 06 februari 2009 - 19:01

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
Jag hyrde filmen i förra veckan och hade inga problem med den. Åtminstone inga tekniska problem ;) .

Postad 27 februari 2009 - 10:18

Unregisteredaacaaa42
  • Unregisteredaacaaa42
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Har en p1500 och har haft problem med två filmer, The Red Baron och Righteous Kill. I ingen av dem kommer jag till menyn utan efter mycket om och men så fryser filmerna 24 sekunder in på title 1. Har försökt med knepet ovan dock utan att lyckas. Ganska surt.

Postad 27 februari 2009 - 14:38

tollsjo
  • tollsjo
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Har en p1500 och har haft problem med två filmer, The Red Baron och Righteous Kill. I ingen av dem kommer jag till menyn utan efter mycket om och men så fryser filmerna 24 sekunder in på title 1. Har försökt med knepet ovan dock utan att lyckas. Ganska surt.

Samma sak för mig fast med The mist som också kommer från Noble.

Postad 05 maj 2009 - 11:08

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Dax för en namninsamlings lista : Noble ni bör sluta upp med att trycka DVD & Blu-ray filmer.
Låt andra företag som kan detta ta över ert missbruk av våra filmer.

Postad 05 maj 2009 - 12:06

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Dax för en namninsamlings lista : Noble ni bör sluta upp med att trycka DVD & Blu-ray filmer.
Låt andra företag som kan detta ta över ert missbruk av våra filmer.

det tråkiga är ju att ingen annan lär ge ut de titlarna, de ger ju inte direkt ut blockbusters. kan inte komma på något svenskt bolag på BD som har tillnärmelsevis lika stor geografisk spridning på sina titlar som Noble.

tycker isf det är bättre vi håller en insamling och drar ihop pengar så de kan anställa/utbilda en kompetent person till encoding/authoring, det skulle räcka långt =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.