Tjena,
Har precis skaffat 50Mbit bredband från ComHem. Tyvärr har jag inte datorn i samma rum som modemet och jag Vilken trådlös router + trådlöst näverkskort (eller USB) ska jag välja för att kunna maximera hastigheten? Kan jag ens komma upp i den hastigheten trådlöst?
Har precis rekommenderat en vän DIR-855 med tillhörande kort (DWA-160) och hon har bara har strul på en av datorerna (5 GHz). Jag har samma setup hemma och det är det snabbaste jag nånsin varit med om över draft-n. WLAN -> USB-disk i kabelanskuten maskin, se bifogad bild på 10,000 kb/s stadigt..
draftn_usb.PNG 43.99K
0 Antal nerladdningarÄven andra kort såsom Intel 4965 presterar mkt bra med denna router (7500 kb/s), så med risk för att göra bort mig igen så:
Den är dyr men har inte problemen som 655 har. Jag är ditt enda vittne till uttalandet "detta är lätt den fetaste hemroutern man kan ha både avseende LAN/WLAN", Det finns en lillebror till 855 som många väntar på då de inte vill ha en 655 men
DIR-825 har inte dykt upp i Sverige ännu och de är rätt länge sedan den lanserades i andra länder.
DIr-855 är en riktigt arbetshäst men det finns säkert nån mer pålitlig i toppklassen, kolla in
smallnetbuilder.
Redigerat av maxxess, 14 February 2009 - 13:45.