Kommentarer till Biobygge "50/50" av Fiddez
Startad av
Fiddez
, Feb 16 2009 14:20
22 svar till detta ämne
Postad 16 February 2009 - 15:11
Jag vill också ha en gillestuga...VIIIILLL!!!
Ser hur som helst ut att bli kanon de där...
Ser hur som helst ut att bli kanon de där...
Postad 18 February 2009 - 14:35
rött och svart är en så läcker kombination. Tror detta kommer bli riktigt grymt! Väntar på fler bilder!
Postad 18 February 2009 - 17:08
Den där golvsockeln skulle kunna funka som en riktigt bra basabsorbent om den moddades en aning. Det skulle ditt rum (som alla biorum) behöva tror jag.
Postad 18 February 2009 - 17:52
Menar du platån som soffan står på? Hur skulle den isåfall behöva modifieras? Jag är tacksam för alla tips jag kan få
Postad 18 February 2009 - 18:19
Jo, alltså. Om den där platån som soffan står på fylls med stenullsskivor och om den är helt tät förutom en liten spalt i ovansidan längst bak vid bakväggen (4-5cm borde räcka) så får du en låda fylld med dämpmaterial som reducerar basefterklangen på ett mycket gynnasamt sätt. Basen kommer då låta renare och mindre bumlig eftersom efterklangen inte grumlar ljudbilden lika mycket.
Det vore synd att inte utnyttja en så fin platå till basabsorbtion när den ändå finns där. Basefterklang är ju annars ett jätteproblem.
Det vore synd att inte utnyttja en så fin platå till basabsorbtion när den ändå finns där. Basefterklang är ju annars ett jätteproblem.
Postad 19 February 2009 - 11:13
Ok, det var det jag antog. Jag har fyllt den med isolering och den ska vara helt tät men en spalt saknas. Får fixa det, tack för tipset.
Postad 10 March 2014 - 21:32
Hur går det med bion? Ser riktigt trevligt ut.. Har du fått till allt nu så du är nöjd?
Mvh
Mvh
Postad 11 March 2014 - 14:36
Nej, har lite småpill kvar såsom lister och gömma kablar, har dock inte hittat några kabelrännor jag gillar. Sen måste jag ordna med bättre belysning, funderar på spottar men svårt att få tummen ur då jag använder bion och vet att det kommer krävas en hel del täckning av saker och sedan städning, får skylla på latmasken %uD83D%uDE03
Postad 14 February 2015 - 13:18
Ditt biorum ser jätte fint ut, här skulle jag absolut vilja se en film eller två.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
45 bilder
942 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?