Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia N86

286 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N86 8MP 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 7.349998 (19) Inga priser

Postad 16 February 2009 - 18:52

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Postad bild
En artikel om den
Här är lite bilder och en video
Preview
Ännu en mobil som är jätteintressant har visats av Nokia.

Redigerat av SoundsLikeNoise, 04 April 2009 - 07:40.

Postad 16 February 2009 - 18:55

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Nja designen var då inte den snyggaste iaf :blink:
Försöker Nokia gå tillbaka till banorna som var 2004?

Postad 16 February 2009 - 19:05

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Designen är olika hos var och en. Jag tycker den påminner en del om N97, med dom sneda knapparna

Postad 16 February 2009 - 19:07

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Näe, tycker den är ful som ********. Det var länge sedan Nokia släppte en N-series som jag tyckte var snygg. E55, däremot, som Nokia pratade om idag är riktigt snygg tycker jag, fast den saknar en vettig kamera och xenon flash. Men om de släppte en mobil som E55, fast lite tjockare så den kunde ha en 5mp kamera och xenon blixt så skulle jag köpt den direkt.

Jag tycker Nokia har misslyckats här med N86, då den är alltför lik N85. Inga stora skillnader och N85 är fortfarande ny. Känns som om de medvetet vill förstöra livslängden på deras mobiler. De gjorde samma sak med N78, den fanns bara ute några månader och sedan kom N79 som var nästa likadan.

Och sedan så tycker jag det är fel av dem att inte ha en xenon blixt i den när den ska vara deras "fotomobil". Så jag tycker denna mobil misslyckas med flera saker.

Vad jag däremot gillar med N86 är knappsatsen på den vita modellen. Snygg och SMS-vänlig (stora tydliga knappar som man trycker ner samtidigt som det är utrymme mellan dem så man inte feltrycker), länge sedan Nokia använde en sådan, hoppas nu vi kommer se en liknande knappsats på kommande mobilen i N-serien i höst eller när det nu blir.

Postad 19 February 2009 - 22:38

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Näe, tycker den är ful som ********. Det var länge sedan Nokia släppte en N-series som jag tyckte var snygg. E55, däremot, som Nokia pratade om idag är riktigt snygg tycker jag, fast den saknar en vettig kamera och xenon flash. Men om de släppte en mobil som E55, fast lite tjockare så den kunde ha en 5mp kamera och xenon blixt så skulle jag köpt den direkt.

Jag tycker Nokia har misslyckats här med N86, då den är alltför lik N85. Inga stora skillnader och N85 är fortfarande ny. Känns som om de medvetet vill förstöra livslängden på deras mobiler. De gjorde samma sak med N78, den fanns bara ute några månader och sedan kom N79 som var nästa likadan.

Och sedan så tycker jag det är fel av dem att inte ha en xenon blixt i den när den ska vara deras "fotomobil". Så jag tycker denna mobil misslyckas med flera saker.

Vad jag däremot gillar med N86 är knappsatsen på den vita modellen. Snygg och SMS-vänlig (stora tydliga knappar som man trycker ner samtidigt som det är utrymme mellan dem så man inte feltrycker), länge sedan Nokia använde en sådan, hoppas nu vi kommer se en liknande knappsats på kommande mobilen i N-serien i höst eller när det nu blir.

Tyckte också den var ful som stryk först, men den vita har växt i min ögon. Tycker den verkar grymt snygg. Men utseendet är ju objektivt, dock må man väl säga att det släppts fulare lurar.

Postad bild
N86 till höger, N85 till vänster.

N86 är bra lik N85, därav vissa prototyper med namnet N85 8MP ovanför displayen. Däremot tycker jag att den är klart förbättrad. Mindre plastig, reptåligt glas på hela fronten, metalldetaljer, bättre optik, högre upplösning på kameran, internt minne på 8GB. Inte milsvid skillnad, men lite bättre... Att stöpa om samma modeller om och om igen är ju inget nytt för nån tillverkare heller. Sen var det inte tänkt att den skulle ha release nu utan närmare sommaren. Skeppning i juni sägs det, och N85 kom väl i oktober. Helt okej modell som går i samma stil som N97 och landar väl samtidigt i butik.

Tycker inte man ska döma ut den på att den inte har xenon, säger inte att det är onödigt, men förhoppningsvis ska den förbättrade optiken märkas i bildresultatet. Det är ju ett grymt plus att dom lagt ned jobb på den biten istället för att hetsa upp antalet pixlar.

Postad 19 February 2009 - 22:52

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Tycker inte man ska döma ut den på att den inte har xenon, säger inte att det är onödigt, men förhoppningsvis ska den förbättrade optiken märkas i bildresultatet. Det är ju ett grymt plus att dom lagt ned jobb på den biten istället för att hetsa upp antalet pixlar.

Vad hjälper förbättrad optik i ett mörkt rum? Linsen lär inte få tillräckligt med ljus , lär bli brusigt och kvalitén lär bli dålig.
Den sista biten i ditt uttalande småler jag åt.
Nokia har ju höjt antalet pixlar!
Nokia har nog lagt ner lika lång tid på optiken som vilken annan tillverkare som helst! (t.ex SE , LG)
Detta är deras svar mot C905 och Renoir

Redigerat av Unregistered0354d681, 19 February 2009 - 22:52.

Postad 19 February 2009 - 22:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Lite konstigt att ingen verkar satsa på riktigt bra optik och optisk zoom nu när ändå telefonerna blir större å större..Jag skulle då lätt vara på hugget.. :wub:

Postad 19 February 2009 - 23:23

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Vad hjälper förbättrad optik i ett mörkt rum? Linsen lär inte få tillräckligt med ljus , lär bli brusigt och kvalitén lär bli dålig.
Den sista biten i ditt uttalande småler jag åt.
Nokia har ju höjt antalet pixlar!
Nokia har nog lagt ner lika lång tid på optiken som vilken annan tillverkare som helst! (t.ex SE , LG)
Detta är deras svar mot C905 och Renoir

En större bländare släpper in mer ljus = mindre brus. Simple as that.
Har aldrig påstått att led:arna är lika bra som xenon, men i detta fallet var det tydligen storleken som var boven. Och innan jag får mothugg så vet jag att C905 inte är groteskt stor och har xenon, men jag är inte den som påstår det utan det är vad de inblandade i designen påstår. Påstås också att led:arna är 66% starkare än i N85 och det i kombination med större bländare kanske kan ge acceptabla bilder i mörka miljöer, vad vet jag. I teorin låter det ju bra och vi får avvakta testbilder men att döma ut den på förhand känns ju sisådär.

Småle hur mycket du vill, men det fanns ju två alternativ att gå på. Att sist ut på banan ett halvår efter de första 8MP kom, släppa en 10 eller 12 MP för att visa vart skåpet ska stå, eller släppa en 8 MP men med skaplig optik.

Nämn ytterligare en mobil som har en bländare på 2.4-4.8, vidvinkel på 28 mm och en mekanisk slutare?
Låter som säljsnack, men det tyder ju ändå på att de pulat lite med optiken. Jag försöker inte sälja in telefonen till dig, utan bara diskutera mobilen på en sansad nivå...

Postad 23 February 2009 - 19:09

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3282 inlägg
  • 0
E det bara jag som e blind eller saknar N86 Fm-sändare så som N85 har?

Postad 23 February 2009 - 20:00

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

E det bara jag som e blind eller saknar N86 Fm-sändare så som N85 har?

Den har FM-sändare.

Se här under multimedia: http://www.forum.nok...devices/N86_8MP

Postad 24 February 2009 - 00:02

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Den har FM-sändare.

Se här under multimedia: http://www.forum.nok...devices/N86_8MP

här finns även artikel och bilder om den www.testingroup.se
det är min sida har nyligen startat den, bli gärna medlem på forumet.

Postad 24 February 2009 - 00:09

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

här finns även artikel och bilder om den www.testingroup.se
det är min sida har nyligen startat den, bli gärna medlem på forumet.

Mobilproffs , nu räcker det med reklamspridandet.
Du har gjort det i ett antal trådar nu.
Rekommenderar dig också att läsa igenom reglerna för sidan.

10.3 Reklam eller värvning - 060612
Vi tillåter inte inlägg (eller ett forumbeteende i övrigt) vars huvudsakliga syfte verkar vara att göra reklam för ett visst företag, produkt eller tjänst, eller där man (speciellt för egen vinnings skull) försöker locka besökare till en viss webbplats. Detta gäller forumet, omdömesfunktioner, signaturen, avataren, galleriet, forumprofilen, listor etc.

Reglerna finns förövrigt att läsa här!

Postad 24 February 2009 - 01:01

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Mobilproffs , nu räcker det med reklamspridandet.
Du har gjort det i ett antal trådar nu.
Rekommenderar dig också att läsa igenom reglerna för sidan.

10.3 Reklam eller värvning - 060612
Vi tillåter inte inlägg (eller ett forumbeteende i övrigt) vars huvudsakliga syfte verkar vara att göra reklam för ett visst företag, produkt eller tjänst, eller där man (speciellt för egen vinnings skull) försöker locka besökare till en viss webbplats. Detta gäller forumet, omdömesfunktioner, signaturen, avataren, galleriet, forumprofilen, listor etc.

Reglerna finns förövrigt att läsa här!

ojj ber om ursäkt den har jag inte läst.. men jag la in en sida som har med telefonen att göra ... alltså ni precis som ni länkar bilder och video för n86 så finns det ockå på den sidan jag länkade..
men www.testingroup.se/Nyhet.html är fullständig länk till nokia N86 och bilder finns med där ;)
förstår ändå vad du menar och ska inte göra det i fortsättningen trots att jag hade velat :blink:

Postad 24 February 2009 - 01:12

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

ojj ber om ursäkt den har jag inte läst.. men jag la in en sida som har med telefonen att göra ... alltså ni precis som ni länkar bilder och video för n86 så finns det ockå på den sidan jag länkade..
men www.testingroup.se/Nyhet.html är fullständig länk till nokia N86 och bilder finns med där ;)
förstår ändå vad du menar och ska inte göra det i fortsättningen trots att jag hade velat :blink:

Jag stör mig inte så mycket vanligtvis men när du tar upp det i varje tråd så blir det lite tjatigt.
Inget illa menat!

Postad 24 February 2009 - 22:43

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Jag stör mig inte så mycket vanligtvis men när du tar upp det i varje tråd så blir det lite tjatigt.
Inget illa menat!

jo förstår dig ... ber som sagt om ursäkt ...

Postad 03 April 2009 - 10:15

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Nokia N86 8MP.
http://www.nokia.se/...a-produkter/pro ... fikationer

Än så länge inte mer info än detta, med med alla specs så får vi se var priset landar.
Det ända jag kan se nu är att det verkar saknas riktig blixt (Xenon, sån som 6220 Classic har), så den verkar bara ha lysdioder/fotolampa. Samt ingen touchscreen och så kör den med "S60 tredje utgåvan, Feature Pack 2". Men det sista är inget minus då den saknar gränssnittet för touchscreen.

Bifogad fil(er)

Redigerat av MR-F, 03 April 2009 - 10:17.

Postad 03 April 2009 - 14:06

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Jahopp, inte direkt nåt nytt.

Postad 03 April 2009 - 21:03

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Nej, tyvärr inget nytt. Skulle uppskattat en riktig blixt (xenon, 6220 classic) och touchscreen. Men annars är det väl en ok lur antar jag.

Postad 03 April 2009 - 23:46

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Inget nytt? Tycker vidvinkel är en ganska skoj nyhet i en mobil.

Tycker den verkar fin, stora sms-vänliga knappar. Tror många tröttnar rätt fort på sina touchmobiler med en skärm man flåtar ner direkt så fort man skall knappra lite.

En del testbilder här ser ju inte illa ut direkt http://www.mobile-re...ia-n86-en.shtml

Synd att xenonblixt saknas som tidigare nämnts men annars verkar den smaskens.

Postad 04 April 2009 - 09:20

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Inget nytt? Tycker vidvinkel är en ganska skoj nyhet i en mobil.

Tycker den verkar fin, stora sms-vänliga knappar. Tror många tröttnar rätt fort på sina touchmobiler med en skärm man flåtar ner direkt så fort man skall knappra lite.

En del testbilder här ser ju inte illa ut direkt http://www.mobile-re...ia-n86-en.shtml

Synd att xenonblixt saknas som tidigare nämnts men annars verkar den smaskens.

När jag sa "inget nytt" menar jag att det inte har kommit mer nyheter/info om mobilen sen sist. Inte att det inte finns nya funktioner. Hoppas du förstår. Som sagt enda jag saknar är xenon blixt och touchscreen. Får hoppas att gränssnittet/operativsystemet funkar bra.

Sen den där länken till fotoexempel. Jag vet inte om mobilen dom tagit bilderna med är beta/tidig utgåva eller komplett/fullständigt klar mobil. Men i bilderna är det svårt att se var fokus är. Bara enstaka bilder är bra. Sen så ser det konstigt ut med färgerna. Både min 6220 Classic och tidigare mobilen som har mindre än 5 mp kan ta bilder som det både blir bättre fokus och bättre färger. Så det var ingenting imponerande med kameran än. Hoppas det blir bättre när mobilen är färdigbyggd.

Redigerat av Yobo1987, 04 April 2009 - 09:26.

Postad 04 April 2009 - 11:08

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Här är ett foto taget med N86an som jag tycker ser rätt bra ut.
Pre-production såklart.

http://img204.images...iaelevators.jpg

Postad 04 April 2009 - 13:15

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
"pre-production" det var precis det jag menade.

För den bilden du visar nu, jag kan ta en exakt likadan med min 6220 Classic och då tror jag få kan skilja dom åt.
Men när kameran är färdig tror jag den kan bli imponerande och kan skilja sej från 6220 Classic´s kamera.

Postad 04 April 2009 - 16:36

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
http://www.mobile-re...ial/photo09.jpg

http://www.mobile-re...ial/photo10.jpg

Det var mest de jag kikade på, kikade på dem i 100% och höll på att ramla av stolen. Dom ser helt sjukt fina ut. Men nu när jag synat igenom bilderna där lite mer noga så verkar n86 ha lite liknande problem som 6220, n82 med att fånga träd, landskap, gräs snyggt. Det blir ruskiga oljemålningar med 6220 och n82 vid dessa situationer p.g.a Nokias aggresiva kompression av bilderna. Ser bra ut i liten storlek men zoomar man till 100% är det mindre kul.

Bifogar en 100% crop av en 6220 bild för att visa vad jag menar. Vi får hoppas de gör det lite bättre i n86:an

Bifogad fil(er)

Postad 04 April 2009 - 21:28

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Precis vad jag sagt.

Hoppas kameran blir bättre när den är färdigbyggd/utvecklad både mjuk och hårdvarumessigt.

Postad 13 May 2009 - 15:33

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Nu har den börjat komma in som bokningsbar i många butiker. Frågan är om det ändå är över 2 månader till den går att köpa. Det datum jag sett är 22:a juli, emn det gäller nog usa och kanske att Nokia brukar komma ut lite tidigare här. Hoppas får man väl göra.

Postad 14 May 2009 - 00:02

Unregistered41114
  • Unregistered41114
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har ju stått Q2 som release länge. Verkar sjukt om dom då ska vänta till 22:e juli. Har en telefon som verkligen är på väg att ge upp men har väntat på den här, tveksamt om den håller i två månader så Nokia får snabba sig, annars blir det en samsung

Postad 14 May 2009 - 17:38

p010111
  • p010111
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
När kommer telefonen i butik, blir galen :P Har en n95a nu men man måste uppdatera sig lite tycker jag..

Gillar: FM-sändare, 8MP, lyxig design, ingen touch, ljudingången för hörlurar är bra placerad(jfr. n95) och reptålig skärm.

Ogillar: Vikt och storlek. (men de är inget man dör av)

Någon som vet hur de är med färgerna, på nokia.se står de bara att den finns i svart(indigo). Kommer den lanseras i Sverige i båda färgerna.. har svårt att välja i så fall :D

Redigerat av p010111, 14 May 2009 - 17:45.

Postad 18 May 2009 - 14:17

Photek
  • Photek
  • Anime Junkie

• 486 inlägg
  • 0

När kommer telefonen i butik, blir galen :) Har en n95a nu men man måste uppdatera sig lite tycker jag..

Gillar: FM-sändare, 8MP, lyxig design, ingen touch, ljudingången för hörlurar är bra placerad(jfr. n95) och reptålig skärm.

Ogillar: Vikt och storlek. (men de är inget man dör av)

Någon som vet hur de är med färgerna, på nokia.se står de bara att den finns i svart(indigo). Kommer den lanseras i Sverige i båda färgerna.. har svårt att välja i så fall :P

Hehe, vi verkar vara de få som ser fram emot N86:an;). Mkt pga av att jag är så trött på touch-skärmar. Skriva ett sms är ju ett helt företag med min Diamond.
Ang. färgen så är jag grymt sugen på den i-pod-vita modellen men gissar att den bara kommer dyka upp som operatörs-brandad lur alá "Tre" i och med att den vita inte ens finns på deras hemsida...

Edit: Såg att den hade tagit hem priset "Bästa fotomobil 2009" på deras hemsida:
http://www.nokia.se/...r/nokia-n86-8mp

Redigerat av Photek, 18 May 2009 - 14:20.

Postad 19 May 2009 - 19:53

p010111
  • p010111
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ingen som har något datum??

Postad 19 May 2009 - 20:07

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
På dom sidor jag har kollat står det att leveransdatumet är obekräftat

Postad 20 May 2009 - 15:00

cnn
  • cnn
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Dustin Home säger 2009-06-05, vore trevligt om det var sant!

Postad 20 May 2009 - 21:18

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Låter ju ganska rimligt iaf.

Postad 05 June 2009 - 22:56

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Dustin Home säger 2009-06-05, vore trevligt om det var sant!

Nytt datum på dustin. "Beräknad leverans 2009-07-06"

Postad 07 June 2009 - 12:50

mcchrome
  • mcchrome
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Halebop kommer att sälja denna telefon enl. mejl till mig vilket är goda nyheter för mig som tycker Halebops-abonnemang är det bästa av två världar. De har dock inget datum för lansering verkar det som. Väldigt få leverantörer verkar ha det och man undrar om Dustin bara chansar eller om de har någon fil in på Nokia som ingen annan har.

Postad 10 June 2009 - 18:53

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Prel lev datum på Katshing :2009-06-18 Länk http://www.katshing....d.asp?aid=20200

Postad 15 June 2009 - 18:42

Unregisteredd0b430d9
  • Unregisteredd0b430d9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är mycket sugen på denna pryl, hoppas den kommer snart, ingen som har connections och vet när den kommer?
Har höga hopp om N86, den har i princip allt som man behöver av en mobil och lite till

Postad 15 June 2009 - 19:50

wobert
  • wobert
  • Lärjunge

• 464 inlägg
  • 0
Funderar faktiskt på att köpa mig en N86. Har kört med Sony Ericsson i 7-8 år nu men jag är trött på skiten, känns som att alla nya modeller man köper inte är färdigutvecklade. Har en C902 nu som måste vara bland den sämsta mobilen jag någonsin har haft.

Postad 15 June 2009 - 20:40

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
http://www.mobile-re...ia-n86-en.shtml ganska ingående rescension med mkt bilder och jämförelse med Samsung i8510

Postad 15 June 2009 - 21:23

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Är det bara jag som besviket konstaterar att N86 är tom ännu fulare och plastigare än N85/N96, som redan den kändes som en budgetvariant på N95an? Har Nokias designavdelning helt gett upp eller har jag blivit en bitter gamling som tycker allt var bättre förr?

Postad 15 June 2009 - 22:06

p010111
  • p010111
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
N86 är ju utan tvekan mycket snyggare än N85.

Någon som vet om den har ansiktsigenkänning ?

Postad 15 June 2009 - 22:06

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Kameran verkar tyvärr vara en besvikelse.

Postad 15 June 2009 - 22:13

prijar
  • prijar
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Jag tycker faktiskt den ser grymt snygg ut i vitt. Precis lika mycket som
jag tycker att den svarta är ful.

Det som gör mig mest besviken är att den vita endast kommer att säljas i Finland.
Kan inte svära på detta för det är info som jag har snappat upp på nätet.
Men det verkar stämma. Nokia vill inte att den ska likna N97 som är tillverkad
i samma vita färg.

Jag e bara så ###### trött på alla svarta mobiler. Troligtvis för att jag har sprungit runt
med en N73me nu i närmare 3 år.

Postad 16 June 2009 - 00:09

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Jag tycker faktiskt den ser grymt snygg ut i vitt. Precis lika mycket som
jag tycker att den svarta är ful.

Håller med om att den är snyggare i vitt....men kan ändå inte komma ifrån känslan att N86an ser ut som ett tillhör designat för att passa en damhandväska. Helt ok om man är tjej, eller helt enkelt vill ha en handväska ändå, men inte riktigt min stil...

Postad 16 June 2009 - 22:57

p010111
  • p010111
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Kameran verkar tyvärr vara en besvikelse.

Hur vet du att kameran inte är bra? 8mp o carl size (felstavat...)

Postad 16 June 2009 - 22:59

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hur vet du att kameran inte är bra? 8mp o carl size (felstavat...)

Efter länken micke prylgalen postade.
Sedan är bara Carl Zeiss brandad (Vilket en del andra mobiler skryter med) och sedan så bestämmer megapixlarna bara storleken på bilden.

Redigerat av Unregistered0354d681, 16 June 2009 - 23:01.

Postad 17 June 2009 - 13:13

p010111
  • p010111
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Efter länken micke prylgalen postade.
Sedan är bara Carl Zeiss brandad (Vilket en del andra mobiler skryter med) och sedan så bestämmer megapixlarna bara storleken på bilden.

Hahah jag som trodde du hade testat kameran.. btw testet och bilderna togs med en prototyp och inte med den slutliga N86:an som kommer finnas i butikerna förhoppningsvis imorgon.

Postad 17 June 2009 - 13:34

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hahah jag som trodde du hade testat kameran.. btw testet och bilderna togs med en prototyp och inte med den slutliga N86:an som kommer finnas i butikerna förhoppningsvis imorgon.

Vart stod det "prototype" i texten? Testet publicerades 12 juni så nog var det en slutgiltig produkt då de inte hinner göra några förändringar på bara någon/några veckor.

Postad 17 June 2009 - 22:03

wobert
  • wobert
  • Lärjunge

• 464 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en från Katshing.. lite av ett impulsköp men den kan omöjligt vara sämre än min C902 :D.

Postad 18 June 2009 - 10:05

Unregisteredd0b430d9
  • Unregisteredd0b430d9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt en från Katshing.. lite av ett impulsköp men den kan omöjligt vara sämre än min C902 :D.

Kolla på deras hemsida, idag (då enligt katshing.se skulle n86 släppas) har preliminära releasedatumet ändrats till 2009-07-14....

Vilket äckligt bedrägeri ändå, dem ger ett tidigt datum för att håva in massa beställningar. Jag mailade dem igår för jag hade också sug att beställa, frågade angående leveransdatum om det fortfarande var 2009-06-18 som gällde

dem svarade "Hej!

18/6 är det preliminära datum som vi har fått från Nokia. Vi har ännu inte hört att det ska ha ändrats så förhoppningsvis stämmer det."

Har svårt att tro att det är så dålig kommunikation mellan Nokia till katshing.se att dem får reda på samma dag att mobilen inte kommer förrän cirka en månad efter tänkt leveransdatum.

Mycket dåligt stil!!

Beware!!

Postad 18 June 2009 - 11:43

spicata
  • spicata
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Ja, det gör nog valet enkelt för mig nu när jag också kollade in katchings hemsida angående prel.leveransdatum.
Ändrat till den 21 Juli.

Sony Ericsson w715 eller w995, here i go..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.