Postad 23 February 2009 - 22:55
Riktigt trevlig sak! Priset är väl som sagt lite avskräckande, men förhoppningsvis kommer det andra lösningar för en normal plånbok. Vad finns det annars för liknande system på gång (förutom Logitechs squeezebox då)?
Postad 24 February 2009 - 00:13
Jag tyckte inte att den var speciellt dyr för att vara en naimprodukt. Ser faktiskt mycket trevlig ut!
/Fredrik
/Fredrik
Postad 24 February 2009 - 08:37
Kan inte vara lätt att jobba på en utvecklingsavdelning för sådana här produkter.. där trender skiftas i en rasande fart. Jag skulle gärna se att dom släpper en variant utan förstärkare så man får lite större frihet där. Hoppet upp till HDX'en för 61.000:- är ganska stort..
Postad 24 February 2009 - 12:22
Håller med Domnerus, en version utan förstärkardel hade helt klart varit intressant.
Postad 26 February 2009 - 18:55
tycker tvärt emot att det är bra med inbyggd förstärkare, att bara ha en låda e skönt. mindre sladdar och den tar mindre plats
Postad 01 March 2009 - 19:45
För 25.000 får du en bra HTPC och en bra hemmabioreceiver som klarar allt detta och lite till
Postad 03 March 2009 - 16:54
@calloha: Du har ju alltid branschstandarden Sonos för en 40-50% av priset och 2 rum:
Över 5 år sen introduktionen men oj vilken produkt.. besök- och fruvänlig som få.
Vet inte riktigt vad Naims lösning tillför marknaden utöver
+ USB playback och
+ FM/DAB..
- Ingen LastFM scrobbling (o Pandora etc i USA),
- en mer begränsad fjärrkontroll (WiFi och LCD)..
Klarar den t ex SMB och/eller NFS shares på en NAS? Står heller inget om att streama FLAC över Ethernet eller om fler zoner stöds. Ser ut som en haltande produkt för supervälljudsfantaster som vill skära i apparathörnet..?
Kan f ö berätta att jag tog Sonos enkät härom veckan där några av frågorna signalerade en motsvarande Sonos-videolösning alternativt FLAC-musikaffär kan vara nästa steg..
Över 5 år sen introduktionen men oj vilken produkt.. besök- och fruvänlig som få.
+ USB playback och
+ FM/DAB..
Klarar den t ex SMB och/eller NFS shares på en NAS? Står heller inget om att streama FLAC över Ethernet eller om fler zoner stöds. Ser ut som en haltande produkt för supervälljudsfantaster som vill skära i apparathörnet..?
Kan f ö berätta att jag tog Sonos enkät härom veckan där några av frågorna signalerade en motsvarande Sonos-videolösning alternativt FLAC-musikaffär kan vara nästa steg..
Postad 04 March 2009 - 11:27
@calloha: Du har ju alltid branschstandarden Sonos för en 40-50% av priset och 2 rum:
+ USB playback och
+ FM/DAB..
Gillar Sonos. Men Det går inte riktigt att jämföra med Naims lösning. Då tänker jag mest på den tilltänkta målgruppen
Men skulle också vilja se en variant utan slutsteg osv. Ser den mer som en väldigt bra lösning för dem som vill uppgradera sin Naim-stack
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
30 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?