Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sennheiser's IE serie?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 February 2009 - 20:48

Mushmahhu
  • Mushmahhu
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej!

Efter att mina Shure ec2 gått sönder (sladdbrott) så letar jag efter ett par nya In-ear lurar.

Jag var mycket nöjd med ljudet i mina Shurelurar även om det kanske var lite basfattigt, inget större problem dock. Men jag väljer ändå bort Shure pga dålig hållbarhet i kabeln.

Jag har blivit intresserad Av Sennheisers IE serie då kanske speciellt IE7 som ligger i en rimlig prisnivå, vet inte om prishöjningen på ca 600:- till IE8 är motiverat, men motbevisa mig gärna! Det enda jag kan oroa mig för är att när jag lyssnade på ett par billigare in-ear lurar från Sennheiser så var det alldeles för basflörtigt och lite loudness känsla över dem, men så kanske inte fallet är i deras högre prisklasser?

Dela gärna med er av era åsikter och eventuella erfarenheter av Ie serien eller tipsa om någon annan lur i 1,5-2,5k klassen!

// Fredrik

Postad 25 February 2009 - 21:43

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0
Kan tipsa om att besöka Head-Fi.org, där det garanterat finns en stor mängd information/recensioner om dessa lurar, dock kanske främst IE8, som av vad jag sett verkar riktigt populär.

Andra tips är Shure SE530, UE Triple Fi 10 och just IE8. Alla lurar tror (har inte provat nån själv) jag ligger åt samma håll när det kommer till ljudåtergivningen.

Postad 02 March 2009 - 19:22

Mushmahhu
  • Mushmahhu
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tack för tipset TKvC_SainT! Skall kolla upp det.

Postad 15 April 2009 - 18:13

Unregistered46986fd8
  • Unregistered46986fd8
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Vet inte om du redan köpt ett par men mina IE7 trillar förmodligen in på posten imorgon, kan ge lite synpunkter på ljudet när jag kört med dem några timmar, kommer köra dem med min Cowon S9.

Postad 22 April 2009 - 09:43

old_666_school
  • old_666_school
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har spelat mina IE7 ett par timmar nu och mitt första intryck är att jag blir helt blown away av ljudet! Så detaljrikt och bra bas, utan överslag. Jag hade innan ipods original lurar och det låter nu om jag använder dom som riktigt ###### skräp.

Tror det var 8 par olika öronpluppar att välja mellan, jag tyckte att de mjuka stora känndes bäst då det blev helt isolerat från ljud utifrån.
Snäckorna sitter så skönt att man knappt känner att dom är inne och de sticker inte ut någonting så man kan ligga på sidan på en kudde och lyssna =)

1500:- är det klart värt, precis som det är värt att köpa sig bättre högtalare hemma om man vill njuta av musiken.
Dock så blir jag nu tvungen att rippa om i lossless =( men det är det värt.

Kör med Ipod Touch 2g 32gb

Postad 24 April 2009 - 17:48

Unregistered46986fd8
  • Unregistered46986fd8
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med, kört med dem i en vecka nu och blir bara bättre. Finns bas så det räcker och blir över, fin diskant som aldrig blir skrikig. Bara lugn och behaglig, som jag sa innan så finns det bra med bas, men inte så att det blir för mycket.

Såklart kan man justera i EQ'n om man känner för det men det låter fantastiskt bra direkt ur förpackningen. Kör det mesta i mp3 VBR q0, men har även en del .flac. Enda negativa är att man med dessa lurar i vissa låtar kan höra hur kasst mp3 egentligen låter jämfört med lossless.

Kan rekommendera starkt!

Postad 24 April 2009 - 20:17

Mushmahhu
  • Mushmahhu
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej!

Tack för svaren, roligt med lite synpunkter från er som äger dem.
Jag måste ju säga att frestelsen är stor för att köpa ett par nu
efter att ha läst era intryck!

//Fredrik

Postad 20 May 2009 - 09:50

mstrand
  • mstrand
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Hej!

Behöver köpa ett par nya lurar då mina gamla Er-6 håller på att gå sönder. Går det att byta ut kabeln på IE 7:orna? Om inte kanske det är det är värt de extra pengarna för IE 8 med utbytbara kablar?

Postad 30 May 2009 - 10:13

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0
Eftersom IE8 har betydligt bättre ljud ja, IE8 är värt de extra hundralapparna. Äger själv ett par och gud vad dessa hörlurar växer när man bränner in musiken i dem.. helt otroligt..

Postad 10 June 2009 - 08:00

mstrand
  • mstrand
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Hämtade upp mina IE8:or på Mediamarkt igår. Kann bara säga att jag är grymmt nöjd. Rekomenderas!

Postad 16 July 2009 - 19:20

Kenny.S
  • Kenny.S
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Bumpar tråden lite.
Kom hem för en stund sen med ett par IE8. De har spelat i cirka 2 timmar nu, alltså ingenting nästan men redan låter de bättre än alla andra in-ear lurar jag testat (iof inte så många men ändå ett gäng) Äger bland annat Sony MDR-EX90, Sennheiser CX300 och CX400.
Första lyssningsintryck är att basen är rapp och snärtig, saknar möjligtvis lite tryck i den absoluta botten, kan ju justeras med bas skruven men lämnar den på lägsta nivå tills de är inspelade. Mellanregistret är redan nu fantastiskt, gitarrer och röster har aldrig låtit så bra i ett par pluggar! Diskanten är avrullad men inte så mycket att ljudet känns dovt och murrigt. Ingen riskt för lyssningströtthet i första laget alltså. Upplösningen och detaljeringsgraden i ljudet är mycket bra, bättre än mina HD650 faktiskt om den jämförelsen nu låter sig göras..
Jag har lite svårigheter att hitta ett bäkvämt sätt att ha sladden på. Har tänkt att använda dessa lurar främst till mp3 spelaren men även vid datorn och stereon, då kopplad till en X-Can v8. Brukar bära mp3 spelaren i byxfickan på framsidan. Tycket det är bökigt när sladden går ner på ryggen i början och sen ska gå runt midjan o ner till mp3 spelaren. När jag sitter vid datorn är det värre. Har hörlursförtärkaren till höger om mig på skrivbordet. Då har det mest naturliga varit att sladden får gå bakom huvudet och ner över ena axeln och sen hänga i luften bort till förstärkaren, detta känns inte helt optimalt. Tips från andra IE ägare emottages gärna! :)

Redigerat av Kenny.S, 16 July 2009 - 19:46.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.