Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung 40" 796, ett bra köp?

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 March 2009 - 17:46

ChristopherC
  • ChristopherC
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hejsan alla filmälskare jag är ny här på forumet och sitter och överväger en ny tv. Har kollat fram och tillbaks efter en ny tv och blev då tipsad om den här webbsidan. Jag var och kollade på TV:N idag på HiFi-Klubben och den verkar vara TV:n för mig. Dock lider jag av beslutsångest ;D så jag har ett par frågor jag skulle behöva ha besvarade.

-Är Samsung 40" 796 ett bra köp?
-Finns det bättre i 40-42 tums klassen, isåfall vilken och varför?
-Någon som själv äger denna tv och kan ge mig lite information/kritik, allting uppskattas.
-Tror ni den kommre gå ner i pris?

Tacksam för svar:)

Mvh Christopher.

Postad 12 March 2009 - 18:43

ChristopherC
  • ChristopherC
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ingen som kan besvara mina frågor? :D

Postad 12 March 2009 - 19:18

Alexander-
  • Alexander-
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej,

Är i samma tankar, 796an är nog den mest prisvärda LED LCD:n. Tipset blir ändå att du ska vänta tills Samsung släpper sina nya versioner då de lägger till LED även på 6 och 8 serien.. tippar på att priserna kan bli ännu bättre då.

Vänliga hälsningar
Alexander

Postad 12 March 2009 - 19:33

ChristopherC
  • ChristopherC
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej Alexander,

När jag pratade med den anställde på Hifi-Klubben så sa han att där inte var speciellt stor skillnad förutom att de ändrat LED-belysningen en aning och de hade precis sänkt tv:n till 14500:- och hade inga planer på att sänka igen. Jag sitter för nuvarande utan TV så jag vet inte om jag är så sugen på att vänta:). Som du säger verkar 796 prisvärd, såg när den spelade en blueray film idag, vill aldrig titta på analog tv igen kan jag säga:)

Postad 12 March 2009 - 19:42

femhekto
  • femhekto
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Sony och Philips toppmodeller samt Panasonics plasmaskärmar är också väldigt populära och brukar få bra betyg i olika tester. Leta upp dom mest populära modellerna på prisjakt och läs sedan om dom här i forumet i respektive tråd. Bildkvalitet är "omöjligt" att bedömma i affären, men du kan ju titta på design, fjärr, användargränssnitt och dylikt.

Postad 12 March 2009 - 19:49

ChristopherC
  • ChristopherC
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Sony och Philips toppmodeller samt Panasonics plasmaskärmar är också väldigt populära och brukar få bra betyg i olika tester. Leta upp dom mest populära modellerna på prisjakt och läs sedan om dom här i forumet i respektive tråd. Bildkvalitet är "omöjligt" att bedömma i affären, men du kan ju titta på design, fjärr, användargränssnitt och dylikt.

Jag har redan kollat runt på deras modeller men inte hittat något, jag föll för 796 som sagt, dock är det mycket pengar det handlar om och det skadar inte att fråga om andras åsikter/kritik imo:).

Postad 12 March 2009 - 21:23

poffe2k
  • poffe2k
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag funderar också på denna TV:n var innan inne på att köpa 866:an men efter att ha sett denna blev jag osäker, någon som är kunnig?

Postad 13 March 2009 - 09:15

Alexander-
  • Alexander-
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ja men frågan är om inte nya 6-serien kommer bli ett ännu bättre/mer prisvärt köp.

Självklart har philips, sony mdf oxå bra/kanske äbttre LED-skärmar men då är det inga priser under 20 tusen så ska de vara led nu från början så tror jag inte det finns ett bättre alternativ.

...har inte heller någon tv för tillfället ;-)

Postad 13 March 2009 - 10:19

ChristopherC
  • ChristopherC
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ingen som vet något om kommande rea? (Malmö) eller någon som har 796:an? någon här måste ha den känns det som? Har hört att betrakningsvinkeln ska vara dålig? Feedback please:)

Redigerat av ChristopherC, 13 March 2009 - 10:29.

Postad 15 March 2009 - 20:46

Unregisterede6b11062
  • Unregisterede6b11062
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag väljer själv nu mellan 796 och 866. För mig så lutar det nog mer åt 866 av följande funktioner som inte 796an har:

-Klarar av fler format vid uppspelning från USB såsom mp3, divx och xvid.
-DNLA, du kan kolla på innehåll direkt från datorn via en nätverkskabel.
-Mycket snyggare:)

När jag jämförde dessa 2 modeller så tyckte jag faktiskt inte att LED belysningen gjorde så jättestor skillnad..

Att 796 har dålig betraktningsvinkel är inte sant, båda dessa modeller har väldigt hög betraktningsvinkel.

Postad 15 March 2009 - 21:13

ChristopherC
  • ChristopherC
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag väljer själv nu mellan 796 och 866. För mig så lutar det nog mer åt 866 av följande funktioner som inte 796an har:

-Klarar av fler format vid uppspelning från USB såsom mp3, divx och xvid.
-DNLA, du kan kolla på innehåll direkt från datorn via en nätverkskabel.
-Mycket snyggare:)

När jag jämförde dessa 2 modeller så tyckte jag faktiskt inte att LED belysningen gjorde så jättestor skillnad..

Att 796 har dålig betraktningsvinkel är inte sant, båda dessa modeller har väldigt hög betraktningsvinkel.

Jag vägde också mellan dessa två men jag pratade som sagt men en kille på Hifi-Klubben och han intygade att 796 var bättre bildmässigt. Han sa även att 866 DLNA var buggigt. kolla detta erbjudandet hos elgiganten jag ska beställa nu i veckan hade jag tänkt:)

http://www.elgigante...7wAAAEOukxZtSy6

Postad 15 March 2009 - 22:36

ja.jo
  • ja.jo
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
DNLA-funktionerna hos TV-apparater är inte så mycket att ha faktiskt.. Mycket bättre att spara ihop lite extra och köpa en PS3a då isånafall. Då får man dessutom inbyggd hårddisk, wireless och möjligheten att tillsammans med mjukvara som PS3 Media Server spela nästan vilka filformat som helst.

796an har solklart bättre bild än 866 och betrakningsvinkeln är bra om man får en S-panel. LED-belysningen kommer till sin rätt i ett kolsvart rum och en film med mörka scener. I en upplyst butik ser man knappt nån skillnad.

/ Jacob

Postad 16 March 2009 - 08:30

ChristopherC
  • ChristopherC
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

DNLA-funktionerna hos TV-apparater är inte så mycket att ha faktiskt.. Mycket bättre att spara ihop lite extra och köpa en PS3a då isånafall. Då får man dessutom inbyggd hårddisk, wireless och möjligheten att tillsammans med mjukvara som PS3 Media Server spela nästan vilka filformat som helst.

796an har solklart bättre bild än 866 och betrakningsvinkeln är bra om man får en S-panel. LED-belysningen kommer till sin rätt i ett kolsvart rum och en film med mörka scener. I en upplyst butik ser man knappt nån skillnad.

/ Jacob

Ursäkta min dumma fråga men har denna 796:an S panel? Vad innebär det? Tacksam för ett snabbt svar:)

http://www.elgigante...7wAAAEOukxZtSy6

Postad 16 March 2009 - 11:31

Mikael_s
  • Mikael_s
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Sitter också och funderar mellan 866:an och 796:an. Svårt som tusan.
Skall ha den kopplad till ett mediacenter så det är skitsamma med nätverk mm. Dock har jag läst lite om att LED apparater blir sämre med tiden, dvs bildkvaliteten. Någon som kan bekräfta/dementera detta?

Postad 16 March 2009 - 13:03

ChristopherC
  • ChristopherC
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Sitter också och funderar mellan 866:an och 796:an. Svårt som tusan.
Skall ha den kopplad till ett mediacenter så det är skitsamma med nätverk mm. Dock har jag läst lite om att LED apparater blir sämre med tiden, dvs bildkvaliteten. Någon som kan bekräfta/dementera detta?

Var har du hört detta? Säger inte att det inte är sant men lite bevis please:)

Postad 16 March 2009 - 13:55

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Vad innebär S-panel?? Finns det olika paneler som man kan få??

Har hört att 796 har svårt att återge detaljnyanser av svart... såsom gråskala i nattscener, utan att allt blir bara det man köper TV:n för, dvs att få svart... Stämmer detta???

Postad 16 March 2009 - 14:15

Mikael_s
  • Mikael_s
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Var har du hört detta? Säger inte att det inte är sant men lite bevis please:)

Det var det jag var ute efter. Tror jag läste det på något forum. Därför jag vill ha klarhet i det hela ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.