Jag är på jakt efter ett nytt grafikkort till min trä-htpc.
Jag trodde jag hade koll på grejerna, så att jag kunde välja ett bra, men denna djungel av data och specifikationer?! Jag har i princip gått igenom allt på Dustin, Komplett, Tradera och Blocket.
När man kollar runt så är det typ: "Det ena har höga busshastigheter och är klockningsbart, men det andra har högre ram-minne. Det tredje har dualcore, men det fjärde har passiv kylning."
Jag vet ju att vissa av dessa faktorer har mer eller mindre betydelse, beroende på vad man ska ha datorn till.
Min situation ser ut såhär;
Det MÅSTE vara tyst som katten. Gärna passiv kylning. Dock så ska det vara kallt som Sverige.
PCI-E
Jag spelar ingenting typ. Det som spelas är isf typ Settlers V. Men, när jag nu ska sätta mig och spela, så ska det banne mig flyta på och vara snyggt. Om jag får spela på medium-grafik så blir jag smått lack
Det borde tillsammans med mina 2gb ram och 3,0ghz Dualcore få över 10k poäng i 3DMark 06.
Jag sitter mycket i Photoshop och även en del i 3d-modellering och renderingsprogram.
Jag kollar mycket på HD-film. (det får gärna ha bildförbättringssystem, och får även gärna avlasta processorn.)
Det får gärna ha ett "slöläge" så fort det bara arbetar i 2D, som jag vet att en del kort har.
Det får vara stort, sålänge det inte är över 24 cm långt -> alltså ATX-storlek
Det får helst inte kosta över 1800:-, gärna neremot 800:- och jag har inget emot begagnat.
Vad ska jag kolla efter? Vad är för mig viktigast? Höga processorhastigheter? mycket Ram-minne? typ av ram (ddr2, ddr3,)?
Ännu bättre; Förslag på kort?
Tacksam för svar!
Vh
En för tillfället kluven Victor
Sökningen pågår
Avancerad sökning
27 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?