Håller precis på att montera min nya Samsung LE-40B650 och jag valde ett
OmniMount 1N1-M som jag hittade på Elgiganten. Verkar ge lagom avstånd till väggen för att rymma kablarna, och lätt att plocka ner TVn om man vill komma åt något på baksidan.
Hur som helst så har jag efter runt 2-3 timmars slit med slagborr äntligen lyckats borra 4 hål i den vansinnigt hårda betongväggen, men hur noga man än är så är det ju lätt hänt att borren drar iväg lite och att hålet inte blir exakt där det skulle. Nu blev ett av hålen till och med så fel att det inte går att dra in en skruv i det när jag skruvat i de andra, men det är ingen större kris. 3st 10mm bultar på runt 10cm längd ska nog räcka för att hålla upp TVn.

Lite värre är att även de resterande hålen blev lite sneda. Skruvat dit väggdelen av väggfästet och kollat med vattenpass så måste höger sida av väggfästet upp cirka 2mm (eller vänster ner motsvarande). Detta syns ganska tydligt när man hänger på TVn. Har någon något bra tips för hur jag kan räta upp det hela utan att borra nya hål? Är inte något direkt spel mellan bultarna och väggdelen så det hjälper inte att försöka hålla den rakt när man drar i bultarna.
Ger mig mycket hellre på att modda väggfästet lite än att försöka göra nått åt hålen, väggen är som sagt riktigt jobbig att göra något med. Någon som behövt göra något liknande?