Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Marantz SR5003 Surround "back" problem

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 May 2009 - 11:19

baz_1337
  • baz_1337
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
God middag gott folk. För en vecka sen så införskaffade jag mig en Marantz SR5003 till familjen.
Jag har dock ett problem. Jag får inte igång bakhögtalarna med min 5.1 setup. När jag kör Auto setup så kommer det "test" ljud ur samtliga 5 högtalare + sub, (samtliga högtalare detekteras). Men jag får "analyze error" på mina surround back högtalare (trots att det komme test ljud ifrån dem). Det står bara tex: SURR.B R / L: YES ERR.

Den lilla knappen på baksidan (Speaker C) är i Off läge.
Poler är inte felvända.

Är det någon vänlig själ som har haft samma problem? Eller kanske ännu bättre, vet en lösning på mitt :)

Slutsats: Jag har i nuläget ett system som låter från båda frontar sub + center.

MVH

Postad 02 May 2009 - 12:30

Fredrik_A
  • Fredrik_A
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0

God middag gott folk. För en vecka sen så införskaffade jag mig en Marantz SR5003 till familjen.
Jag har dock ett problem. Jag får inte igång bakhögtalarna med min 5.1 setup. När jag kör Auto setup så kommer det "test" ljud ur samtliga 5 högtalare + sub, (samtliga högtalare detekteras). Men jag får "analyze error" på mina surround back högtalare (trots att det komme test ljud ifrån dem). Det står bara tex: SURR.B R / L: YES ERR.

Den lilla knappen på baksidan (Speaker C) är i Off läge.
Poler är inte felvända.

Är det någon vänlig själ som har haft samma problem? Eller kanske ännu bättre, vet en lösning på mitt :)

Slutsats: Jag har i nuläget ett system som låter från båda frontar sub + center.

MVH

Kan det vara så att du har kopplat högtalarna till Surround Back utgångarna istället för Surround utgångarna som du borde med ett 5.1 system. Surround Back är till ett 7.1 system.

Postad 02 May 2009 - 13:49

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Kan det vara så att du har kopplat högtalarna till Surround Back utgångarna istället för Surround utgångarna som du borde med ett 5.1 system. Surround Back är till ett 7.1 system.

Det felet gjorde även jag lät hänt så ta och kolla det ..

Postad 15 July 2009 - 21:23

keffo
  • keffo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
urk, tack. Har slitit hår i ett par timmar nu angående detta problem! Ska skruva dom rätt nu.
Konstigt att det inte står detta i manualen ?!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.