Redigerat av Tomas_D700, 25 May 2009 - 12:53.
Sekvencia.se - erfarenheter av denna butik?
Postad 13 February 2009 - 05:26
Postad 19 March 2009 - 13:26
Läs denna enda stackares omdöme (igår), lägg till allt tidigare i denna tråd, och det verkar tyvärr vara för bra för att vara sant....som vanligt.Billigast på 6787 produkter. För bra för att vara sant? Läser man omdömena ser det ju lite mystiskt ut. Någon som har handlat av dem?
https://www.prisjakt...o.php?ftgid=466
STOR varning utfärdas härmed för denna nätbutik.
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 19 March 2009 - 13:29.
Postad 23 March 2009 - 13:12
Detta måste vara dagens fynd
http://www.netsupers...px?q=p:10500089
Whtf?!? Ju mer jag tittar på deras sida, destå mindre begriper jag..
Postad 08 April 2009 - 19:07
Väntat 12 dagar nu. Mailat flera gånger och får nya datum hela tiden. Enligt webbplatsen så fanns ju produkten på lager när jag beställde. Med på lager menades nog att produkten finns på lager nånstans i tyskland.
Just nu har jag avbeställt ordern och krävt pengarna tillbaka.
Kan inte rekommendera något att handla på Sekvencia.
EDIT: Fick pengarna tillbaka också + en ursäkt.
Redigerat av elf, 09 April 2009 - 14:35.
Postad 10 April 2009 - 11:08
Bra!La en beställning på ett 10 pack BD-r DL skivor för 593 spänn inkl frakt.
Väntat 12 dagar nu. Mailat flera gånger och får nya datum hela tiden. Enligt webbplatsen så fanns ju produkten på lager när jag beställde. Med på lager menades nog att produkten finns på lager nånstans i tyskland.
Just nu har jag avbeställt ordern och krävt pengarna tillbaka.
Kan inte rekommendera något att handla på Sekvencia.
EDIT: Fick pengarna tillbaka också + en ursäkt.
Tacka också att du klagade i denna tråd för detta...visst har butikerna koll på folk som klagar på forum som detta och om de sen återkommer med att saker ordnar sig ger det sken av att allt är OK....
Mvh JB
Postad 14 May 2009 - 16:48
https://www.prisjakt...p;lista=omdomen
https://www.prisjakt..._erbjudande.png
Snacka om patetisk butik! köper bra recensioner på prisjakt
Postad 15 May 2009 - 19:01
Vad gäller "Finns i lager" så tror jag inte allt finns hemma i "butik" ... allt det får inte plats i ett "vanligt" hus!
Postad 15 May 2009 - 20:42
Redigerat av Dreadlock, 15 May 2009 - 20:42.
Postad 17 May 2009 - 23:52
Redigerat av belzebubb, 17 May 2009 - 23:53.
Postad 18 May 2009 - 13:41
Den off topic-diskussion som bröt ut gällande marginaler inom hemelektronikbranschen har flyttats till en egen tråd. Den hittar ni här!
Redigerat av Tomas_D700, 25 May 2009 - 14:22.
Postad 26 May 2009 - 00:51
Den off topic-diskussion som bröt ut gällande marginaler inom hemelektronikbranschen har flyttats till en egen tråd. Den hittar ni här!
Hur som helst är det otroligt underligt att ha "Förmodligen Nordens största sortiment av produkter för omgående leverans!" och driva detta som en enskild firma - både ur ekonomisk synvinkel och risktagande då firmatecknaren nu är personligt ansvarig för bolagets skulder vid en eventuell konkurs. Och med den verksamhetsomfattningen (om den stämmer
Vad jag inte förstår är hur man kan lyckas att dra på sig så mycket skitomdömmen och negativa kommentarer som butik? Jag menar, för att få så mycket negativ kritik som Sekvencia har fått så måste man faktiskt anstränga sig.
Angående bedriften med så många dåliga kundomdömen är det inte så konstigt då man lovar mycket mer än man kan hålla med verksamheten i nuvarande tappning. Sekvencia.se gör säkert sitt bästa utifrån sina förutsättningar, men jag anser det fel att på hemsidan få folk att tro att de är en etablerad och stor firma med resurser som klarar att tillfredställa en större anstormning kunder på det sätt de lovar.
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 04 August 2009 - 20:15.
Postad 28 May 2009 - 19:11
Hämtar sedan produkterna i Sekvecias hämtlager till samma låga pris som angivits på webben.
Om Sekvencia med samma arbetsgång och proffsig tydlighet levererar till sina samtliga kunder är det bara för mig att rekomendera butiken*************************************************************************
Redigerat av pricehammer, 30 May 2009 - 08:39.
Postad 30 May 2009 - 10:00
Som kommentar på mitt omdöme antyder de att förskottsbetalningen var krav pga min påstådda dåliga kreditvärdighet. Vilket sätt.
*** Avlägsnar funderingar om regelbrott. Dessa rapporteras i stället genom att anmäla aktuellt inlägg. (Tomas_D700)
Redigerat av Tomas_D700, 30 May 2009 - 10:52.
Postad 30 May 2009 - 21:52
Skojarfirma. Väntat 20 dagar på en produkt som enligt webbplatsen fanns på lager vid beställningen. Fick pengarna tillbaka efter lite tjat.
Som kommentar på mitt omdöme antyder de att förskottsbetalningen var krav pga min påstådda dåliga kreditvärdighet. Vilket sätt.
*** Avlägsnar funderingar om regelbrott. Dessa rapporteras i stället genom att anmäla aktuellt inlägg. (Tomas_D700)
20 dagar är i mesta laget , men förekommer även hos etablerade jätteföretag.
Inlägget före ditt beskriver absolut verklighet med skillnaden att jag hämtade i hämtlagret
Sekvencia var den enda leverantören som kunde leverera Cullmann till tysklandpriser.
MvH
Pricehammer
Postad 31 May 2009 - 22:54
Tycker inte att Sekvencia är så värst mkt billigare än svenska nätbutiker på Cullmann. Har kollat upp några produkter (orkar inte kolla alla) och Sekvencia är t o m dyrare jämfört med t ex Cyperphoto på vissa Cullmannprodukter, så jag förstår inte riktigt din yberhype av Sekvencia på just detta? Din (citat) "absoluta verklighet" kanske inte stämmer trots allt...20 dagar är i mesta laget , men förekommer även hos etablerade jätteföretag.
Inlägget före ditt beskriver absolut verklighet med skillnaden att jag hämtade i hämtlagret
Sekvencia var den enda leverantören som kunde leverera Cullmann till tysklandpriser.
MvH
Pricehammer
Här två exempel:
CULLMANN Sugklocka/Saugstativ 1003 - Sekvencia är 68 kr DYRARE än Cyberphoto.
http://www.sekvencia...spx?q=p:2406708
http://www.cyberphot...hp?article=1003
CULLMANN Magnesit 30 kulled - Sekvencia är 2 kr billigare.
http://www.sekvencia...spx?q=p:2406630
http://www.cyberphot...p?article=40190
Mvh JB
*** Korrigerade den andra Cyberphotolänken så den leder till rätt produkt (Tomas_D700)
Redigerat av Unregisterede68eb861, 01 June 2009 - 08:00.
Postad 02 June 2009 - 22:23
Tycker inte att Sekvencia är så värst mkt billigare än svenska nätbutiker på Cullmann. Har kollat upp några produkter (orkar inte kolla alla) och Sekvencia är t o m dyrare jämfört med t ex Cyperphoto på vissa Cullmannprodukter, så jag förstår inte riktigt din yberhype av Sekvencia på just detta? Din (citat) "absoluta verklighet" kanske inte stämmer trots allt...
Här två exempel:
CULLMANN Sugklocka/Saugstativ 1003 - Sekvencia är 68 kr DYRARE än Cyberphoto.
http://www.sekvencia...spx?q=p:2406708
http://www.cyberphot...hp?article=1003
CULLMANN Magnesit 30 kulled - Sekvencia är 2 kr billigare.
http://www.sekvencia...spx?q=p:2406630
http://www.cyberphot...p?article=40190
Mvh JB
*** Korrigerade den andra Cyberphotolänken så den leder till rätt produkt (Tomas_D700)
Som alltid gäller det att jämföra priser produkt för produkt.
Jag behövde en Cullmann 40460 glidplatta den var omöjlig att hitta hos någon svensk butik och hos amazon tyskland skickar man inte produkten p.g.av konkurransregler.
Svenska importören av Cullman angav felaktigt riktpriset till 475:- när jag sedan beställer min 40460 så kostar den plötsligt 690:- hos FotoVideo. På en direkt fråga till den svenske generalgenten för Cullmann svarar man med en axelryckning att vi har angivit fel riktpris.Sekvencia säljer den på webben för 437:-.
Jag behövde även ett bordsstativ Cullmann 5003 och det betalade jag 314:-för och det är runt 40:- mer än webbriset hos Sekvencia , men totalt blev det 751:- vilket förvisso är c:a 2 selma mer än Sekvencias webbpriser men fortfarande en god affär jämfört med erbjudandet genom FotoVideo.
Jag hade även spart en slant om jag köpt min Magnesit 25 hos Sekvencia istället för Cyberphoto.
Givetvis har jag kvitto med garanti och jag yberhypar inget priserna talar för sig själv samt att leveranstiden var en vecka.
Detta är kallhammrade fakta och inget annat.
Ha en skön sommar
MvH Pricehammer
Postad 03 June 2009 - 23:30
Som alltid gäller det att jämföra priser produkt för produkt.
Exakt, så det är bra med så mkt kallhamrad fakta som möjligt.
Ditt tidigare inlägg att "Sekvencia var den enda leverantören som kunde leverera Cullmann till tysklandpriser" stämmer inte vilket jag också bara ville belysa, men det stämmer på just den Cullmanenhet som du behövde eftersom den knappt säljs av någon butik i Sverige.
Sekvencia verkar dock vara en bra butik om man letar något som inte är så vanligt i Sverige då de verkar ha möjlighet att ta in det mesta.
OT - Letar förövrigt själv ett bra och prisvärt treben stativ inkl. kameraplatta till min Canon 40D. Har du något bra tips då du verkar kunna Cullman väl? Själv står jag nu och väger mellan Manfrotto och Velbon.
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 03 June 2009 - 23:31.
Postad 05 June 2009 - 21:29
Exakt, så det är bra med så mkt kallhamrad fakta som möjligt.
Ditt tidigare inlägg att "Sekvencia var den enda leverantören som kunde leverera Cullmann till tysklandpriser" stämmer inte vilket jag också bara ville belysa, men det stämmer på just den Cullmanenhet som du behövde eftersom den knappt säljs av någon butik i Sverige.
Sekvencia verkar dock vara en bra butik om man letar något som inte är så vanligt i Sverige då de verkar ha möjlighet att ta in det mesta.
OT - Letar förövrigt själv ett bra och prisvärt treben stativ inkl. kameraplatta till min Canon 40D. Har du något bra tips då du verkar kunna Cullman väl? Själv står jag nu och väger mellan Manfrotto och Velbon.
Mvh JB
Cullmann gör ett stativ som heter Magnesit 525C som står för carbon som du kan läsa om på Cullmann.de
Stativet är så nytt så det inte släppts här i Sverige än men Sekvencia kommer att kunna leverera det inom snart.
Kostar c:a 200-220 Euro i Tyskland och blir knappast så mycket dyrare med Sekvencia som leverantör.
Kör en magnesit 25 och en glidplatta 40460 (bra för tele) tillsammans blir det c:a 3500:-.
Kvaliteten på Cullmann är hög för det låga priset du betalar är minst i klass med Manfrotto och tycker jag bättre än Velbon.
Magnesit serien är det enda kulhuvud som man testat hållfastheten på, kameran sitter som gjuten!! Kanongrejer.
Använder Olympus E3 med diverse tunga objektiv max 3kg.
MvH
Pricehammer
Postad 15 September 2009 - 15:22
Sekvencia verkar ha bättrat sig på sistone, iaf om man ser på omdömena.
Skulle ni rekommendera att handla där idag?
Postad 15 September 2009 - 16:00
Priserna tilltalar plånboken, otroliga priser egentligen.
Mail besvaras omgående.
Har redan köpt en LCD där.
Har i dagarna beställt en till, en LG 42LH5000 för 8900 kr., samma TV tar El-giganten 13 500 kr. för!
Leveransen kan dock ta någon dag längre än hos andra, men det vägs lätt upp av det låga priset.
Redigerat av Unregisterede2a9c094, 15 September 2009 - 16:36.
Postad 15 September 2009 - 16:15
Det är just det, är det för bra för att vara sant är det oftast detPriserna tilltalar plånboken, otroliga priser egentligen.
Betalade du LG'n i förskott via bankkonto eller gick det att välja postförskott?
Berätta gärna hur det fick, om du fick den sen också.
Postad 15 September 2009 - 16:24
Det är just det, är det för bra för att vara sant är det oftast det
![]()
Betalade du LG'n i förskott via bankkonto eller gick det att välja postförskott?
Jag betalade båda TV-apparaterna i förskott via bankkonto.
Den första är redan snyggt och prydligt levererad.
Postad 16 September 2009 - 08:21
Gick det inte att välja postförskott? Hade aldrig vågar gambla med 9000 spänn, man minns ju Playzone och KameraexpertenJag betalade båda TV-apparaterna i förskott via bankkonto.
Den första är redan snyggt och prydligt levererad.
Postad 16 September 2009 - 16:27
Inom en snar framtid planerar de dock att införa även andra betalningssätt, allt enligt Sekvencia själva.
Tror dock inte du behöver vara orolig för att beställa där.
Det intrycket jag har fått av dem, är att de verkar vara väldigt seriösa.
Jag kommer att lägga mina beställningar där även i framtiden.
Redigerat av Unregisterede2a9c094, 19 September 2009 - 20:02.
Postad 16 September 2009 - 16:34
Jag skulle personligen inte ta i dom med tång ens efter alla pinsamma turer.
Postad 16 September 2009 - 16:50
Jag har sökt efter en TV en längre tid(2,5år) och när jag slutligen bestämt mig för LH5000, så var det bara att gå in på Prisjakt och se vem som sålde den billigast!
Sekvencia var bra mycket billigare än övriga butiker.
Att sedan de sista odömerna på Prisjakt var positiva gjorde att jag inte tvekade att beställa ifrån dem.
Sekvencias historia känner jag inte till, utan det jag bryr mig om är vad de står för idag.
Nämligen priser som passar min plånbok alldeles utmärkt
Jag är hur nöjd som helst med dem.
Redigerat av Unregisterede2a9c094, 16 September 2009 - 17:07.
Postad 16 September 2009 - 16:56
För framtida inlägg, koncentrera er mer på vad ni vet, och mindre på vad ni gissar. Tack
Postad 19 September 2009 - 19:17
om man jämför med tex pc-city o elgiganten så sparade jag 5000 kr på köpet så jag är mer en nöjd med köpet och leveransen
tror att det finns konkurrenter som gärna svärtar ner deras rykte med tanke på vilka låga priser dom har!!!!!!!
Redigerat av amandapappan, 19 September 2009 - 19:24.
Postad 23 September 2009 - 08:11
Jag köpte en HTC Hero och det gick inte att ladda ner den nordiska uppgraderingen med mitt serienummer - däremot den holländska och med ett specialprogram från "market" kunde jag byta till svensk locale. Har dock inte fått till riktigt svenskt tangentbord och svensk ordlista.
Min slutsats: är lägsta pris viktigt och man har tid att vänta ett tag på en produkt som kan vara "gråimporterad" så kan man överväga Sekvencia. Jag provade och det funkade (en order om 7700 kr).
Postad 23 September 2009 - 10:24
Som jag förstår det så är det gamla netsuperstore som uppstått i ny tappning och vi vet ju alla hur duktiga netsuperstore var en gång i tiden...
Annars kan man ju iofs görs som jag gjort, använda sekvencia vid t ex elgigantens prisgaranti, det funkar
Postad 24 September 2009 - 18:55
Det är just det, är det för bra för att vara sant är det oftast det
![]()
Idag fick jag min TV och det var inga konstigheter
Redigerat av Unregisterede2a9c094, 24 September 2009 - 18:56.
Postad 29 September 2009 - 16:02
I mellemtiden har jeg modtaget varer bestilt i tyskland, østrig og england. Alle bestilt efter min ordre ved Sekvencia - og modtaget dem i fin stand!
Jeg håber da godt nok kølerne snart kommer
- Det er lidt ærgeligt ikke at kunne bygge sin pc pga nogle kølere...
Postad 29 September 2009 - 18:26
Har bestilt - og betalt nogle kølere for 15 dage siden - og ikke hørt mere fra dem. Deres telefon melder optaget hele tiden og de har ikke svaret på mine mails. Begge varer var på lager.
I mellemtiden har jeg modtaget varer bestilt i tyskland, østrig og england. Alle bestilt efter min ordre ved Sekvencia - og modtaget dem i fin stand!
Jeg håber da godt nok kølerne snart kommer![]()
Att varan finns i lager betyder oftast att varan finns i "centrallager", alltså inte hos Sekvencia utan oftast hos leverantören någonstans i europa. Stämmer inte saldot där utan varan är slut kan det ta lååååång tid innan du får den.
Rolig felstavning samt särskrivning på deras förstasida:
"kontakt persson **** ********"
hmm... vem är denna persson?
Edit: Nu har de ordnat särskrivningen men felstavningen är kvar. Det är inte lätt...
Redigerat av Unregistered1593, 30 September 2009 - 20:01.
Postad 17 October 2009 - 14:56
Har bestilt - og betalt nogle kølere for 15 dage siden - og ikke hørt mere fra dem. Deres telefon melder optaget hele tiden og de har ikke svaret på mine mails. Begge varer var på lager.
Jeg håber da godt nok kølerne snart kommer![]()
Jeg fik, efter lidt hjælp fra Tomas (Tak for det!), endelig fat i dem. Herefter ville de sende varerne, men uden forklaring på hvorfor der gik så lang tid.
Den ene køler var desværre ikke den rigtige, men jeg orker ikke skulle til at bøvle mere med det. Sandsynligvis var der ikke flere af den type jeg skulle have og så har de sendt en anden i stedet. Jeg fik en køler på 16db istedet for en på 8 db til min htpc... - Skønt!
- Så jeg kan desværre ikke anbefale og handle ved Sekvencia. Trist
Redigerat av Mymin, 17 October 2009 - 14:58.
Postad 22 October 2009 - 19:42
Postad 28 October 2009 - 19:03
aldrig mer! (hoppas bara för guds skull att jag får den innan jag tvingas lämna tillbaka min hyrdator om två veckor utan möjlighet till ca 400gb som måste tas backup på, ännu värre ca 200gb privata bilder
Postad 28 October 2009 - 19:16
jag la en order på en lacie d2 network 1tb disk den 2a oktober... fortfarande inte sett röken av en disk "inga på lager" på deras produktsida och fortsatta lovord om att " den ska komma in vilken dag som helst! SKITBUTIK... billiga, ja kanske, men ja betalar gärna nån hundring till för en leverans som faktiskt kommer att ske!
aldrig mer! (hoppas bara för guds skull att jag får den innan jag tvingas lämna tillbaka min hyrdator om två veckor utan möjlighet till ca 400gb som måste tas backup på, ännu värre ca 200gb privata bilder
Hoppas inte för mycket...
Postad 29 October 2009 - 08:58
Trots alla negativa omdomen och skrik om långa leveranstider så la du en order på något du behöver inom ett visst datum? Då har du iaf lärt dig tills nästa gång.jag la en order på en lacie d2 network 1tb disk den 2a oktober... fortfarande inte sett röken av en disk "inga på lager" på deras produktsida och fortsatta lovord om att " den ska komma in vilken dag som helst! SKITBUTIK... billiga, ja kanske, men ja betalar gärna nån hundring till för en leverans som faktiskt kommer att ske!
Att inte ha en extra hdd för att ta backup är ju rätt lätt löst om inte annat, har du elgiganten nära och hinner få sekvencias inom 30dagar så behöver du inte ens förlora pengar...
Postad 29 October 2009 - 17:10
Trots alla negativa omdomen och skrik om långa leveranstider så la du en order på något du behöver inom ett visst datum? Då har du iaf lärt dig tills nästa gång.
Att inte ha en extra hdd för att ta backup är ju rätt lätt löst om inte annat, har du elgiganten nära och hinner få sekvencias inom 30dagar så behöver du inte ens förlora pengar...
Nej jag visste inte, nu vet jag! skulle som sagt lätt betala mer om jag visst innan (skulle i och för sig läst om företaget)
men jag annullerar nog ordern, min imac levereras snart
Postad 01 November 2009 - 03:55
och när jag tidigare frågade om varför dom höjde avgiften för betalning i hämtbutik från 480 kr till 990 kr vilket jag tycker är galet dyrt bara för att man inte vill förskottsbetala, så svarade han nåt i stil med "jag har sänkt tillfälligt till 480 kr igen för att du inte ska bli arg".
en seriös säljare ska veta att man ska slicka röven på kunderna. det är det första man får lära sig. inte det att jag gillar att bli slickad där bak av säljare men dom ska besitta den egenskapen för att framstå som kunniga och seriösa.
Postad 13 November 2009 - 15:55
Postad 07 February 2010 - 21:58
Deras betalningsalternativ är dessutom urkassa. Betala kontakt i "affären"? Det tar de ut en avgift på 105:- för! Man kan ju undra om det ens är lagligt med sådana avgifter.
Postad 24 February 2010 - 19:58
Erfarenhet av dem sedan gamla butiken på Sveavägen för sisådär 12-13 år sedan och
redan på den tiden var det skit att handla av dem!, visst "fantastiska" priser har de
alltid skyltat med och en och annan gång är det säkert någon lycklig som får ta del
av dem (lika ofta som nån vinner på lotto skulle jag kunna tro), men till största del
får man inte det man beställt, om man fått det man beställt kan man iallafall stoltsera
med att få ta del av en av världens sämsta service och en av världens minst serivceminded
personal...
Tror inte att "de nya ägarna" sedan ett par år är speciellt nya, utan det är säkert en
rekonstruktion med bulvaner eller nått, för att hitta ett par nya men precis lika värdelösa
ägare måste ju ändå kunna räknas till ett konststycke! :-)
Kort och gott - Undvik att handla av Sekvencia oavsett hur fantastiska erbjudanden Ni
får ta del av!!!
Postad 25 March 2010 - 18:02
Jag beställde en projektor i november, skulle finnas "i lager". Den kom i Januari, och då var den trasig. Lämnade in den för så kallad "felsökning", vilket pågick i över en månad till början på mars, då jag försökte kontakta dem via mail för att få reda på varför inget hänt. Inget svar. Ringer telefonnumret som står på inlämningskvittot: Numret har upphört utan hänvisning. Hittar ett annat nummer på hemsidan som funkar. Först svarar ingen, men när jag slutligen kommer fram kan de inte svara på var min projektor är, de ska återkomma. Inget händer. Jag ringer upp igen efter ett par dar. Projektorn har "försvunnit ur deras sortiment" och han vill istället sälja en dyrare projektor. Jag tackar nej och begär pengarna tillbaka, vilket accepteras. Upp till tre bankdagar ska det ta säger man. Det var ca två veckor sedan. Har ringt ett antal gånger under denna vecka och om de svarar överhuvudtaget heter det att "ekonomichefen är på möte, vi kan inte kolla det nu" eller nåt liknande. Betalningen ska komma "imorrn" var det senaste jag hörde, för två dagar sen. Har fortfarande inte fått några pengar.
I sidfoten på deras mail (jag har faktiskt fått ett mail av dem) stoltserar de med att vara "Årets Entreprenör 2001", vilket är en ren lögn då man med googles hjälp snabbt finner att det är en kvinna i Dalarna som fick det priset 2001, för något helt annat.
Det finns INGENTING seriöst med dessa människor och tro mig, du vill inte ha med dem att göra om minsta problem med produkten du köpt skulle uppstå. Det är inte värt det.
Postad 26 March 2010 - 08:44
Mvh JB
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?