![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 juni 2009 - 21:28
Det där andra 2d Mariospelet ser ju riktigt kul ut också.
Postad 03 juni 2009 - 03:20
Postad 03 juni 2009 - 07:18
lagomt svårt för en spelare som mig

Så en del 2 känns mer än välkommet. Får bara se till att
klara av det första spelet först, går sakta men säkert frammåt.
Sällan man sätter sig ner och spelar tv-spel nuförtiden tyvärr.
däremot blev jag mer intresserad av "new super mario bros" som kommer till WII.
har spelat lite på systerdotterns DS och det verkar ju riktigt skoj,
precis som NES versionen. Kan bli hur bra som helst!
Postad 03 juni 2009 - 18:50
Nintendo Wii håller inte för att bara återanvända gammalt, nytt och fräscht med fokus på gameplay istället för grafik så håller det. Kontrollerna (även med motion+ och wii fit brädan) är inte så häftiga att man gå på den linjen. Hade det vart en mycket mer kraftfull maskin kanske....
Nu blev det väl lite väl negativt och kanske lite off t också. Det är ändå en jättebra nyhet!
Postad 05 juni 2009 - 13:45
Postad 08 juni 2009 - 16:22
Ta Mario Galaxy lägg till Yoshi och du har Mario Galaxy 2.
Att jag i huvudtaget resonerar så är ett tecken på att Nintendo bör lämna denna bana av utsugeri av konsumenterna.
Visst kan man göra remakes och uppföljare. Men att släppa spel efter spel av en åtråvärd karaktär bara för pengarnas skulle är som sagt. Blääää.
Postad 10 juni 2009 - 12:33
De finns ju ingen som vill ha ett nytt Super Mario spel nytt Halo eller ett nytt Zelda spel.
Spelföretagen släpper bara dessa spel för att tjäna pengar och utvattna varumärkena.
Tacka vet ja alla nya spelserier som kommer, som inte alls släpps för att tjäna pengar.
Men för att vara lite seriös då. Det var 2 år sedan Super Mario Galaxy kom.
Ett spel som blev valt till det årets bästa spel. 2 år är endå en rätt lång tid.
Folk gnäller för att inte Nintendo visa spel för oss core gamers, sen när de väljer
att släppa spel för oss core gamers då gnälls det på att de försöker mjölka oss på pengar för det.
Fan är de någon som tvingar er att köpa spelen?
Postad 10 juni 2009 - 13:26
Klassiker den där. Klart det inte är. Men vi gillar att ha åsikter om saker o ting. Whine är livets krydda!
Postad 15 juni 2009 - 00:36
Så ni tycker inte att Halo serien håller på att mjölkas utan större ansträngning? Jag blev less när jag såg ODST eller vad det kallas då det var exackt samma engine som Halo 3 och ungefär likadant för utom några mindre olikheter.
Nej, man skall vara dumma konsumenter utan någon som helst talan utan bara tycka att allt som släpps är bra.
Postad 16 juni 2009 - 12:10

95% skulle vara nytt material enligt Miyamoto. Skulle också vara svårare så hardcore får mer utmaning.
Postad 19 juni 2009 - 03:39
Postad 06 september 2009 - 18:25
Har jag missat nåt? Vad är inte värt att vänta på?
Postad 04 oktober 2009 - 11:35
Postad 25 oktober 2009 - 06:38
"...måste säga att jag är lite besviken..." "Jag hoppas verkligen att de använder sig av motion plus och utvecklar spelet."
Besviken på spelet eller konsollen?
Jag är besviken på konsollen främst (tycker den klen, borde kunnat åtminstone dubbleras prestandamässigt gentemot konkurrenterna som är 6ggg kraftfullare i rena siffror), däremot tror jag spelet är hyfsat optimerat för hårdvaran så prestandamässigt (grafiken då främst men även ljudet och laddningstider) är jag nöjd med, och jag hittar bara ett fel på kontrollen i SMG 1:an och då har jag hårda krav. Jag är lite osäker på hur Motion Plus ska nyttjas till 100 i Mario, men jag väntar med spänning. Jag tror på Miyamoto, dessvärre är han lite ensam om att ro Wii-bibliotekets skuta.
Postad 24 februari 2010 - 23:04
March 8th - Max and the Magic Marker
March 14th - Pokemon Heart Gold/Soul Silver
March 22nd - Cave Story
March 28th - Warioware DIY, America's Test Kitchen: Let's Get Cooking, DSi XL
April 20th - Monster Hunter 3/Tri
May 3rd - Picross 3D
May 18th - Prince of Persia: The Forgotten Sands
May 23rd - Super Mario Galaxy 2
June 7th - Sin and Punishment 2: Star Successor
June 14th - 100 Classic Books
June 27th - Metroid: Other M
October - Ghostwire (Majesco)
Spring - Art Style: Light Trax, Art Style: Rotozoa, Rage of the Gladiator, Metal Torrent, X-scape, Photo Dojo
Summer - FlingSmash [AKA Span Smasher], And Yet It Moves, Super Meat Boy, Dragon Quest IX
2nd half - Guilty Party (Disney)
Redan i maj någonstans alltså. Och Metroid i juni. Och Zelda till vintern då möjligen.
Postad 25 februari 2010 - 17:08
Nintendo har avslöjat datumet för spelet Super Mario Galaxy 2 till Wii i Europa.
Det släpps här den 11:e juni (spelet kommer ett par veckor tidigare till Nordamerika där det släpps den 23:e maj).
Håller på med ettan nu, och ser redan fram emot tvåan.
Postad 25 mars 2010 - 01:11
Japp. Ungefär lika kul som ettan, fast Yoshi tillför ju en delnågon som testat?

Postad 10 april 2010 - 20:17
Ny på forumet dårå, ingen postar ju något i Wii-trådarna så plz dont mock när någon gör det.Typ en vecka gammal ^^
Postad 10 april 2010 - 20:33
Postad 11 april 2010 - 08:17
Jepp, både mario och metroid kommer nog att bli riktigt supernajsoj.. aktivitet =). Konstigast av allt är väll att ingen har postat den "nya" trailern på Metroid Other M med gameplay. Den va ju riktigt läcker

Även Monster Hunter 3 ser förbaskat bra ut.
Postad 18 april 2010 - 19:15
Ny power-up
VILL HA NU!!!!!
Redigerat av 91robe, 18 april 2010 - 19:17.
Postad 25 april 2010 - 09:05

Postad 21 maj 2010 - 15:19
Här har vi det perfekta spelet

NINTENDO > ROCKSTARS
Let the fanboyism start!
(förmodat någon skulle råka hitta hit och läsa tråden)
Postad 21 maj 2010 - 18:12
Red Dead Revolver? Vad är det?
Här har vi det perfekta spelet
NINTENDO > ROCKSTARS
Let the fanboyism start!
(förmodat någon skulle råka hitta hit och läsa tråden)
hehe.. Så sant så sant. När nintendo lägger manken till är dem verkligen rockstars & det är faktiskt ingen som är i närheten av att förmedla samma spelglädje "tycker jag" ! Skönt att det snart släpps =)
Postad 21 maj 2010 - 21:28

Postad 21 maj 2010 - 22:04

Postad 22 maj 2010 - 11:23
Tyvärr finns inte ens Mario med på deras topp-10 lista över mest populära spel just nu.
Postad 22 maj 2010 - 15:53
Och?Tyvärr finns inte ens Mario med på deras topp-10 lista över mest populära spel just nu.

Postad 22 maj 2010 - 19:45
Tycker bara det är lite underligt, nu har den dykt upp där men många andra spel burkar komma upp på den listan mycket tidigare/snabbare.Och?
Postad 22 maj 2010 - 20:39
Ja fast du sa ju tyvärr som om det snarare vore negativt.Tycker bara det är lite underligt
Ettan har sålt ca 9 miljoner så det lär inte gå någon nöd på dem =P.
Redigerat av Zoiler, 22 maj 2010 - 20:39.
Postad 22 maj 2010 - 21:16
Jo jag skulle ha skrivet den meningen på ett annat sätt.Ja fast du sa ju tyvärr som om det snarare vore negativt.
Ettan har sålt ca 9 miljoner så det lär inte gå någon nöd på dem =P.
Redigerat av Bush, 22 maj 2010 - 21:16.
Postad 24 maj 2010 - 22:04

RDR första veckan, Mario Galaxy 2 andra veckan

Postad 24 maj 2010 - 22:23
Postad 25 maj 2010 - 05:15
Jag i alla fall, men beställde express leverans och det har inte kommit änAlla importerar från USA..? Det släpps 11:e i Sverige.

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar