Här ni några erfarenheter av den? Nyfiken på om den fungerar bra med Xbox 360. Eller om det främst är en tv för högupplöst film.
Storleken 58 tum, full hd och priset gör mig intresserad!
https://www.prisjakt...kt.php?p=344679
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 28 July 2009 - 17:30
Det är dåligt med tester av Samsung PS58A676. Har sett den i affär och bilden såg bra ut när den visade en animerad film, men animerade filmer ser väl bra ut på de flesta skärmar.
Här ni några erfarenheter av den? Nyfiken på om den fungerar bra med Xbox 360. Eller om det främst är en tv för högupplöst film. Storleken 58 tum, full hd och priset gör mig intresserad! https://www.prisjakt...kt.php?p=344679 Postad 28 July 2009 - 17:34
Jag har precis fått hem min 50" 676a, tänkte packa upp den ikväll. Jag kan skriva några ord när jag kalibrerat den osv
Postad 28 July 2009 - 19:04
Ja det vore schysst! Kolla gärna med flera olika material, Hd, spel, analogt osv. om du kan. Din tv är 8 tum mindre, men de kanske är ganska likvärdiga i alla fall. Postad 28 July 2009 - 23:34
Kör den på bildläge "Film" och ställt ner ljusstyrka och kontrast lite, mest för att vara snäll mot den i början men också för att det ger en behagligare bild. Riktig kalibrering skall ske senare. Men hittills har jag kört blu-ray filmer och spelat en del ps3 och jag är extremt nöjd!
Bilden är riktigt riktigt bra. Svärta och färger är väldigt bra och bilden flyter på utan tendenser till sk "hackningar". Jag är övertygad om att det kommer bli ännu bättre bild med tiden och med lite bättre inställningar. För detta pris, och då har jag ändå sett det mesta både under och över denna prislapp, är detta en fantastisk maskin. Redigerat av Unregisteredbdae541f, 29 July 2009 - 12:00. Postad 29 July 2009 - 13:10
Tack för din lilla redovisning! Det låter bra. Om du får några fler erfarenheter får du gärna dela med dig.
Postad 29 July 2009 - 13:20
Tåls att tillägga är följande.
När jag stängde av TVn igår såg jag lätt inbränning av PS3ans XMB, men det försvann lika fort som det kom och är i början fullt normalt på plasmor så inget att oroa sig för imo. Postad 29 July 2009 - 13:35
Ok! Desto mer info desto bättre. Skönt att det försvann lika fort då!
Hur pallar den analog tv-signal eller vanlig digital tv? Redigerat av Ipgq, 29 July 2009 - 13:54. Postad 11 August 2009 - 19:53
Kopplade tråden till tvn..
fick också upp ögonen för den här tvn för några dagar sen, synd det inte finns några recensioner osv än. bra att höra att 50A676 känns vettig iaf :] Postad 14 August 2009 - 15:14
Jag har haft denna tv i ca 3 veckor och är jättenöjd. Använder den till det mesta, vanligt tv från canal digital hd box, PS3 med spel och film, Xbox 360 och en Tvix-6500.
Naturligtvis är HD material absolut bäst, tycker bilden är godkänd men inte mer från tv boxen, beror naturligtvis lite på sändingarna också. Blu-ray är det riktigt bra bild på och spelen från 360 och PS3 är det också toppen bild på. Kan också se lite spår av text eller annat när man spelat ett tag men dess märke försvinner vid norma tv tittning eller en "wipe", tv'n har ett läge där den går från svart till vitt över skärmen och på så sätt "tvättar" bort spå att fasta objekt på skärmen. För priset är jag extremt nöjd. Postad 25 August 2009 - 09:31
Funderar att köpa den här TV:n. Hur står den sig mot andra TV apparater just nu?
Känns just nu som det står mellan den här och Panasonic Viera TH-50PY80 (samma som 50PYZ80 fast inte digital) https://www.prisjakt...kt.php?p=395587 Eller finns det någon annan Samsung eller Panasonic man får för under 15 000 som är bättre? Postad 25 August 2009 - 10:21 Var i butik igår och studerade apparater, 50A656 stod ensam i mitten mellan alla LG och Panasonic plasmor, Samsungen var intressant nog den enda som ut att kunna återge svart på ett bra sätt i den miljön och inte se gråaktig ut. I butik brukar det ju bara vara LCD som ser "svartare" än plasma, a656:an såg ut som LCD iaf. Generellt sett tyckte jag att den på det stora hela såg mycket bättre ut än resten av plasmaskärmarna ur alla aspekter. Postad 25 August 2009 - 11:16
La du märke till hur den hanterade rörelser? Jag kommer mest ha den till spel så det är väldigt viktigt. Eller kanske någon annan som kan ge lite feedback på den fronten.
Postad 26 August 2009 - 08:40 Har du "butiksbelysning" när det "seriöst" tittar på tv/film hemma? Om inte så är det ju av mindre betydelse vad du ser i en sådan miljö. Dessutom är det så att när det gäller övriga bildaspekter så är det i 99% av alla Svetiges butiker främst olika bildinställningar du står och jämför, inte olika prestada. Med detta sagt så är det så att olika plasmor är olika bra på att vara "resistenta" mot ströljus sk ambient light. Det behövs inga jätte mängder ljus för att se att t.ex. Pioneer har bättre frontfilter än Panasonic och det är möjligt att Samsung lyckats åtstadkomma något liknande, har inte kollat upp just Samsung på den punkten. En bidragande orsak är gissnigsvis att Samsung stod i nått helt crazy Dynamic läge vilket gör att panelen skjuter ut med plasma-mått mätt galet mkt ljus. Att det sen ser ut som crap med grova överstyrningar och färgfel verkar de flesta kunder inte vara kapabla att se (senast jag såg en handlade det om just en PS58A676, rejält misshandlad bild, går säkert hem hos många som inte förstår att förhållandena ofta är helt annorlunda hemma och inte har någon som helst känsla för kvalité) och det här med att locka till sig ögon i en väldigt suboptimal miljö och få personer som utför 10-sekunders demo innan inköp är Samsung väldigt duktiga på. Som tur är går Samsungs skärmar väldigt lätt att få i mer sansade former med avsevärt högre kvalité på bilden. Inte lika mkt ljus till höger och vänster men är det det man vill ha är det billigare att köpa en färgglad lampa... Det ironiska är att en majoritet av kunderna säkerligen inte lär se detta före köp. Vad som dock kan kanske vara värt att veta är att i en mer kontrollerad miljö och med inställningar inriktade på kvalité så går Panasonic steget djupare/lägre i svärtan än vad Samsung gör. Något som garanterat ALDRIG framkommer i Svenssons favorit-butiker. Redigerat av pacman, 26 August 2009 - 08:52. Postad 26 August 2009 - 11:58
Jo är fullt medveten om att färger, ljus och sånt är helt fel i butiker. Men hur väl de hanterar rörelser brukar man kunna se. Du har inge erfarenhet av Panasonic Viera PZ80/PY80? Är nämligen sån och 676 jag velar mellan. Redigerat av Syntax, 26 August 2009 - 11:59. Postad 31 August 2009 - 21:55
Jag har varit ägare utav en ps58a676 i ungefär 6 veckor nu och börjar få fart på bilden nu.
Använder den som monitor till min dator (jag vet att det är plasma men jag är väldigt snäll mot den) och kollar på Mycket 1080p material, bilden är fantastisk. De inställningar jag kör är movie, sharpness 0, kontrast max (inte när den är som pc), brightness runt 50-55. Svärtan är inte givetvis som en Kuro men den är fortfarande oerhört bra och har inga tendenser att gråa till sig alls. Spelar mycket fps xbox360 och den fungerar även där väldigt bra, inget att tillägga riktigt. Oerhört missnöjd dock med att eftersom jag kör HDMI ifrån min 360 till tvn och sen digitalt ut via spdif in till min förstärkare så dödar den 5.1 och det blir enbart 2.0. Så måste köra antingen component eller vga och få spdif direkt till förstärkaren ifrån 360n eller bara köpa en ny förstärkare med hdmi-växel.. vilket det nog lär bli ändå :-) Det är dock en väldigt klumpig TV, den väger runt 60kg och avger oerhört mycket värme samt drar mycket el. Ghostingen är väldigt mild, enda gångerna jag märker av mycket det är när det är skarpa vita undertexter på en bläcksvart bakgrund. Enligt mig inget att bry sig om. Annars är det någon kontur här och där (enbart när den är som PC) men de försvinner ganska snabbt. Att använda den som TV.. nu har inte jag digitaltv än utan kör enbart analogt.. och ptja, jag ska skaffa digitalbox med hd. Men oavsett så rekommenderar jag den starkt om man vill ha en stor sjysst TV till ett riktigt bra pris. Postad 02 October 2009 - 18:27
Dessa säljs på elgiganten i Västerås i helgen för 17000 för intresserade. Vet inte hur många de har dock.
Postad 23 November 2009 - 19:29
Så grymt nöjd med min 58:a. HD viasat funkar kanon. Men man ser verkligen skillnad mellan sändningarna. BD genom LG390 ger grym bild. Hade en Pioner 43" som varit min trotjänare i 4 år. Detta är en TV med lika bra färger och högre upplösning till halva priset. Leve utvecklingen. ;o)
KAn verkligen rekommenderas....! Postad 09 December 2009 - 20:59
Tja!
Är rent sagt kass på elektronik på alla sätt. nu har jag i vilket fall som helst köpt en PS58A676 och måste säga att jag är rätt så missnöjd, antagligen pga av okunskap av inställningar etc. Hade tidigare en philips ambilight tv som är grymt nöjd med men ville ha en lite större tv därav köp av samsungen.. Det som jag främst är missnöjd med är tv's skärpa, funderar på om det till och med kan vara så att den är trasig på nåt sätt? :S Eller blev jag bortskämd av philipsens grymma skärpa möjligtvis? uppskattar all typ av hjälp då jag som sagt inte alls är duktig på sånt här.. Tack på förhand! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |