Macbook Pro 13"
45 svar till detta ämne
Postad 05 August 2009 - 22:43
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Jo jag har ju alltid suktat efter en Mac men alldrig haft råd. Det som även stoppade mig innan var att "Pro" modellerna hade som minst 15" skärm vilket är för stort. Men nu har de släppt en Macbook Pro 13"  11 245kr (Med CSN rabbat) Macbook Pro 13" (Intel Core 2 Duo P8400 2.26GHz - 2GB RAM - 160GB HDD och 7timmar batteri  ) + Ipod Nano 16GB (Man betalar 435kr för den  ) Beställer imorron!  Jag tänkte köpa 4GB minne på komplett, blir billigare så. Tänkte även byta HDD till 500GB men fick hör att man torskar garantin då, någon som vet? Mac porr  :    Något innan jag beställer?
Postad 06 August 2009 - 13:01
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
spara den "gamla" HDD och lägg undan den, och sätt i den nya och instaleram skulel dte vara något så borde det ju gå att bara stoppa in den gamla igen...
kanske dom har något säkerhet för detta så att dom märker det... vad vet jag...
men 500GB låter prima
Behöver jag tillägga att jag också vill ha en...
Postad 06 August 2009 - 16:17
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Så när den beställd
MBP 13.3/2.26/2X1GB/160/SD-SWE
Ipod Nano 16GB
Beräknad avsändning: Inom 24 timmar
Beräknad leverans: 14 Aug, 2009 - 18 Aug, 2009
Redigerat av Timpolanen, 06 August 2009 - 16:17.
Postad 08 August 2009 - 02:15
JesperA
-
JesperA
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Garantin gäller vid byte av minnen och hdd
Postad 08 August 2009 - 02:57
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Jaha  Helt säker?  För på "inlife" (mac affär) sa dom att garantin inte gäller efter HDD byte..
Postad 08 August 2009 - 11:44
JesperA
-
JesperA
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Det står beskrivet in i minsta detalj i manualen om hur man byter minnen och hårddisk, i sektionen "Förbättra din mac"
Står vilka skruvar man skall ta bort osv.
Dock står det att garantin bryts OM datorn går sönder av själva bytet, men byta får du göra med bibehållen garanti sålänge datorn mår väl efteråt!
Postad 08 August 2009 - 15:33
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Aa var bra! Då är det bara att slänga in större HDD+Ram
Ändrad leverans:
11 aug 2009
Inte lång kvar!
Postad 10 August 2009 - 15:49
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Imorgon smäller det!
NU ska jag åka å köpa 500GB + 4GB ram  Blev 300kr dyrare på webhallen men vad gör man inte för att få det tills imorron!
Ååå juste en D-link 655 ska jag också hämta!
Redigerat av Timpolanen, 11 August 2009 - 17:41.
Postad 12 August 2009 - 20:10
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Vilken hårddisk hade du tänkt sätta in? / köpa?
Går också i tankar på att köpa en 13 macbook pro o sätta in egna minnen samt hårddisk
Postad 13 August 2009 - 01:22
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Måste först säga att MBP:en är helt underbar! Flyter på helt sjukt bra! Skärmen är bland de bästa jag har sett i en bärbar  Om jag kör både Adobe Premier + After Effects på min stationära (AMD 6000+ mm) så laggar den sönder om jag vill öppna nått mer program...! Men med Mac:en med mycket sämre prestanda så kan jag t.o.m glömma att jag har de programmen igång, det flyter så bra helt enkelt
Aja nu snackar jag för mycket... Här e disken+ ram:
Kingston 4096MB DDR3 PC3-8500 1066 MHz (KTA-MB1066K2/4G) (2x2048MB) (SODIMM) (Apple)
Western Digital Scorpio Blue 500GB SATA 2.5" (5400RPM / 8MB Cache)
= 2000kr total  (Går att hitta billigare)
Postad 15 August 2009 - 19:16
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Har du monterat minnen och hårddisk än?
Om JA, hur fungerar det?
Det verkar klart intressant att uppgradera MBP:n  .
mvh Manor
Postad 16 August 2009 - 01:55
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Japp isatt å rullar hur bra som hälst! Grymt enkelt att byta allt strå i manualen
Postad 16 August 2009 - 13:04
mawson
-
mawson
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
du, jag har en fråga!
du har köpt nya MacBook Pro 13"
Intel Core 2 Duo, 2,26 GHz, 160 GB, 2 GB DDR, 13,3”, SD card slot
körde du några grafik krävande program som photoshop, Illustrator, autocad?
jag hade tänkt köpa mig modellen bättre som är 2.53 GHz och 4 GB DDR, mest för att ha en snabbare processor...
Min fråga är, känner du att den processorn du har i datorn gör jobbet?
Jag gör inte supergrafik krävande saker i Photoshop, men i autocad sitter jag o göra ritningar och moduler...
förresten har du provat vista? jag funderar på att köra vista på datorn också... Jag är PC användare från grunden och har inte varit i kontakt med mac så mkt innan man jag är trött på alla pc datorers grundprestanda som levererar så dåligt... hade en en hp som crashade nu, med "bättre hårdvare prestanda" än Mac:en och den, aa den gav verkligen upp när man skulle köra photoshop och autocad, det gick inte ens att tänka tanken på att köra bägge program samtidigt... rena döden... datorn jobbade så hårt att fläckten lät som en jetmotor... det var inte världens tystaste dator direkt...
Tacksam för svar från alla som svarat tidigare!
Postad 16 August 2009 - 19:59
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Hej! du, jag har en fråga!
du har köpt nya MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo, 2,26 GHz, 160 GB, 2 GB DDR, 13,3”, SD card slot
körde du några grafik krävande program som photoshop, Illustrator, autocad?
jag hade tänkt köpa mig modellen bättre som är 2.53 GHz och 4 GB DDR, mest för att ha en snabbare processor...
Min fråga är, känner du att den processorn du har i datorn gör jobbet?
Jag gör inte supergrafik krävande saker i Photoshop, men i autocad sitter jag o göra ritningar och moduler...
förresten har du provat vista? jag funderar på att köra vista på datorn också... Jag är PC användare från grunden och har inte varit i kontakt med mac så mkt innan man jag är trött på alla pc datorers grundprestanda som levererar så dåligt... hade en en hp som crashade nu, med "bättre hårdvare prestanda" än Mac:en och den, aa den gav verkligen upp när man skulle köra photoshop och autocad, det gick inte ens att tänka tanken på att köra bägge program samtidigt... rena döden... datorn jobbade så hårt att fläckten lät som en jetmotor... det var inte världens tystaste dator direkt...
Tacksam för svar från alla som svarat tidigare!
Hej! Japp har den modellen fast med egenstoppad 4GB ram + 500GB HDD. Jag har använt PS, Ai, AE, Pr under nån veckan nu och det rullar på riktigt bra  Dock ingen Cad program än. Det man får tänka på är att man får mer prestanda ur en mac än PC Jag har inte varit med om nå seghet än, även fast jag har kört AE,Pr samtidigt. Riktigt nöjd är jag! Tänkte installera Win7 sen när jag får lust. Det ska fungera fint...
Postad 17 August 2009 - 14:22
quaziz
-
quaziz
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag är grymt sugen på en macbook och antagligen blir det en 13".
Det program jag kommer jobba med blir enbart iPhone SDK så en 13" hoppas jag duger åt det.
jag har haft många laptops i olika storlekar (dock bara PC:s).
Runt 15" känner jag är bäst för laptops.
17" och uppåt är för stort för att få kallas bärbart enligt mig men en 13" har jag inte ägt eller suttit vid innan.
Jag känner att, vill man jobba med till exempel Photoshop är en 15" skärm för litet så 13" lär inte gå ihop med det heller.
Så jag undrar:
1. Går det att koppla in vilken skärm som helst till en macbook 13" ?
2. Levereras Macbook Pro 13" med Mac OS X Leopard ?
3. Går det att koppla in en extern hårddisk med PC-filsystem (ex. NTFS) ?
Tack på förhand!
Postad 17 August 2009 - 16:12
shampo
-
shampo
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Jag är grymt sugen på en macbook och antagligen blir det en 13". Det program jag kommer jobba med blir enbart iPhone SDK så en 13" hoppas jag duger åt det.
jag har haft många laptops i olika storlekar (dock bara PC:s). Runt 15" känner jag är bäst för laptops. 17" och uppåt är för stort för att få kallas bärbart enligt mig men en 13" har jag inte ägt eller suttit vid innan.
Jag känner att, vill man jobba med till exempel Photoshop är en 15" skärm för litet så 13" lär inte gå ihop med det heller.
Så jag undrar: 1. Går det att koppla in vilken skärm som helst till en macbook 13" ? 2. Levereras Macbook Pro 13" med Mac OS X Leopard ? 3. Går det att koppla in en extern hårddisk med PC-filsystem (ex. NTFS) ?
Tack på förhand! 
1. DVI & Vga får du ut via adapter. 2. Ja levereras med Leopard, samt du får uppgradera till snow leopard när det kommer för 99:- 3. För att läsa NTSC diskar måste du ha något form av 3:e parts program.
Postad 17 August 2009 - 19:06
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
1. DVI & Vga får du ut via adapter. 2. Ja levereras med Leopard, samt du får uppgradera till snow leopard när det kommer för 99:- 3. För att läsa NTSC diskar måste du ha något form av 3:e parts program.
NTFS funkar för mig iaf  Men vad är NTFC? Jag tycker att 13" duger till PS speciellt när man är ute å inte hemma. Har en 24" jag kopplar in när jag kommer hem.
Redigerat av Timpolanen, 17 August 2009 - 19:07.
Postad 18 August 2009 - 19:55
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Riktigt nöjd är jag! Tänkte installera Win7 sen när jag får lust. Det ska fungera fint...
Nu blev jag nyfiken... Hur funkar det med högerklick på musplattan med windows? Sen funkar väl inte multitouch heller, antar jag...? Mvh Henke
Postad 18 August 2009 - 20:03
Unregisterede3e9db38
-
Unregisterede3e9db38
-
Veteran
-
-
1636 inlägg
3. För att läsa NTSC diskar måste du ha något form av 3:e parts program.
som timpolanen redan anmärkt: hur får du in ntsc här? det är ju amerikanska tv-standarden  (ja jag kände för att vara en liten jobbig besserwisser hehe) även jag är sjukt sugen på en mbp. men tyvärr har jag inga pengar till det, plus att det känns dumt att byta dator redan när jag bara haft min vaio i ett år. synd bara att det är windows på den  mvh
Redigerat av Unregisterede3e9db38, 18 August 2009 - 20:04.
Postad 18 August 2009 - 20:40
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Nu blev jag nyfiken... Hur funkar det med högerklick på musplattan med windows? Sen funkar väl inte multitouch heller, antar jag...?
Mvh Henke
Hahahah där sa du nått  Igen aning men det lär märkas  som timpolanen redan anmärkt: hur får du in ntsc här? det är ju amerikanska tv-standarden (ja jag kände för att vara en liten jobbig besserwisser hehe)
även jag är sjukt sugen på en mbp. men tyvärr har jag inga pengar till det, plus att det känns dumt att byta dator redan när jag bara haft min vaio i ett år. synd bara att det är windows på den 
mvh
Jo jag har också tvekat ett par år nu på att köpa men nu hade jag pengar + att det finns nu Pro 13" så jag klippte till
Postad 18 August 2009 - 20:49
Unregisterede3e9db38
-
Unregisterede3e9db38
-
Veteran
-
-
1636 inlägg
hade jag pengar skulle jag inte tveka. 13" e ju alldeles lagom för en bärbar, batteritiden verkar utomordentlig (är den det?), den e snygg som sjutton i den nya unibody-designen och så slipper man windows som aldrig vägrar sluta strula. men nu så har jag precis brännt mer än jag egentligen hade råd med på nya högtalare  men det var verkligen prioriterat
men så är det ju det här om man känner för att spela nåt gammalt spel, hur funkar det? kör man genom ett tredjepartsprogram typ wine, eller behöver man installera windows parallellt?
mvh
Postad 18 August 2009 - 20:59
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Dynaudio! Bra val sjukt snygga är dem också  Dock har jag bara lyssnat på deras värstingar, lät bra! Jag tycker dom förtjänar stativ!
Humm har inte hoppat på Win grejjen på Mac ännu. Men man kan annars köra WIn virtuellt via VMware fusion vet ej hur spel funkar då dock... Sedan finns det lite andra program men som sagt har inte kollat så mycket på det än
Postad 18 August 2009 - 21:11
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
hade jag pengar skulle jag inte tveka. 13" e ju alldeles lagom för en bärbar, batteritiden verkar utomordentlig (är den det?), den e snygg som sjutton i den nya unibody-designen och så slipper man windows som aldrig vägrar sluta strula. men nu så har jag precis brännt mer än jag egentligen hade råd med på nya högtalare men det var verkligen prioriterat
men så är det ju det här om man känner för att spela nåt gammalt spel, hur funkar det? kör man genom ett tredjepartsprogram typ wine, eller behöver man installera windows parallellt?
mvh
Det är inte rekommenderat att köra spel i en virituell miljö. Bootcamp + windows är det som gäller då
Postad 18 August 2009 - 21:57
Unregisterede3e9db38
-
Unregisterede3e9db38
-
Veteran
-
-
1636 inlägg
gäller det alla spel, eller funkar det att köra "lättdrivna" spel?
mvh
Postad 19 August 2009 - 18:23
shampo
-
shampo
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
om man håller två fingrar på styrplattan och klickar alternativt håller in ctrl och klickar så blir det högerklick, samma som i OSX. Är så på min i alla fall dock ingen pro men tror inte att det är någon skillnad.
Postad 20 August 2009 - 06:15
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
om man håller två fingrar på styrplattan och klickar alternativt håller in ctrl och klickar så blir det högerklick, samma som i OSX. Är så på min i alla fall dock ingen pro men tror inte att det är någon skillnad.
Jo såklart jag vet att det är så. Men frågan var det fungerar i windows ?
Postad 20 August 2009 - 06:38
shampo
-
shampo
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Jo såklart jag vet att det är så. Men frågan var det fungerar i windows ? 
Som sagt på windows på min mac är det så.
Postad 20 August 2009 - 13:30
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
hade jag pengar skulle jag inte tveka. 13" e ju alldeles lagom för en bärbar, batteritiden verkar utomordentlig (är den det?)
Är inte överdrivet imponerad av batteritiden hitiils tyvärr  . Kör wlan, INGEN belysning på tangentbordet samt ljusstyrka på skärmen på ca 50% , har safari + adrium igång (msn och iqc klient typ) igång. Får kanske ut runt 3tim på ett full-laddat batteri på detta.
Postad 20 August 2009 - 13:35
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Är inte överdrivet imponerad av batteritiden hitiils tyvärr . Kör wlan, INGEN belysning på tangentbordet samt ljusstyrka på skärmen på ca 50% , har safari + adrium igång (msn och iqc klient typ) igång. Får kanske ut runt 3tim på ett full-laddat batteri på detta.
Ändra prestanda? det kan man iallfall på windows datorer. energi sparläge osv.
Postad 20 August 2009 - 14:16
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Ändra prestanda? det kan man iallfall på windows datorer. energi sparläge osv.
Jag menar alltså 3 timmars konstant användande. Vart på Macbooken kan jag ställa in prestanda? , har för mig att det var bland de första grejerna jag gjorde när jag fått min.
Redigerat av DmD, 20 August 2009 - 14:16.
Postad 20 August 2009 - 19:56
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Tack för svaret! Att multitouchen verkar funka på Win7 är ju mycket trevligt! Mvh Henke
Postad 24 August 2009 - 19:28
Svante77
-
Svante77
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Timpolanen, var hittade du den för 11 245:- med CSN rabatt?
Postad 24 August 2009 - 21:32
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Om du loggar in här: http://www.csn-korte.../datorprodukterÅ sedan klickar på Apple så kommer du vidare till apple:s sida där rabbaten står
Postad 30 August 2009 - 03:07
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Om du loggar in här: http://www.csn-korte.../datorprodukter
Å sedan klickar på Apple så kommer du vidare till apple:s sida där rabbaten står 
Till er som inte är studenter men som ändå vill har lite skön rabatt på alla datorer och vissa tillbehör så är det bara att be en kompis som är student (eller leta upp någon student på internet) och be om deras länk till Apple Store så kan ni beställa med rabatt även om ni själva inte är studenter. Länken till Apple Store MED studentrabatt ser ut på följande vis: http://store.apple.com/se_aoc_***** de sex asteriskerna byts ut mot sex siffror (varje universitet har egen sifferkombination). Eller så surfar ni in här så får ni också rabatt (dock inte lika mycket rabatt, men nästan. Tror det är 8% istället för 10%)
Redigerat av shapic, 30 August 2009 - 03:19.
Postad 30 August 2009 - 08:45
Svante77
-
Svante77
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Tack för alla svar! Ny fråga: nån som vet vad Mediamarkt tar för denna?
Postad 30 August 2009 - 11:02
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1862 inlägg
Hoppas du är nöjd med Mac:en även om jag personligen hade köpt mig en MacBook AIR. Blir väl nästan lika dyr?
Postad 30 August 2009 - 12:55
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Angånde Win7 på MBP kolla denna tråd: http://www.99.se/win...s-7-pa-mbp.htmlHoppas du är nöjd med Mac:en även om jag personligen hade köpt mig en MacBook AIR. Blir väl nästan lika dyr?
Humm... Igen cd och sämre prestanda till ettt högre pris, njaa  Sedan tycker jag att MBP är helt lagom stor! Man behöver inte minder.
Postad 31 August 2009 - 22:16
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Och nu är Snow Leopard på väg hem till mig
Postad 01 September 2009 - 12:01
Unregistered40880
-
Unregistered40880
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Hoppas du är nöjd med Mac:en även om jag personligen hade köpt mig en MacBook AIR. Blir väl nästan lika dyr?
Nja, klenaste AIR kostar som den fetaste Macbook Pro 13" (16 k) avsevärt sämmre prestanda. Visst sneglade man lite på AIR, men ajg valde ändå 2.53 Mhz 13" Pro =) Den är i princip lika "bärbar", Speciellt om man som jag gärna vill ha med sig optisk enhet (bärbar superdrive kostar nästan en tusing till) så måste man ha med sig den i väskan med. Fler "delar" att hålla reda på. Den fetare Macbook AIR blir bara "to much" tycker jag, "Value for money" är för lågt imo, hur snygg/cool/häftig den än är. Jämför gärna skärmarna om ni får chansen och funderar på AIR/13" Pro. Jag tror nästan AIR fått behålla den "äldre" (?)
Postad 01 September 2009 - 17:53
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Har ju glömt att ladda upp bilder! Både ifrån upppackning samt imontering av HDD+RAM
Postad 02 September 2009 - 09:26
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Ser fin fint ut !
Postad 06 September 2009 - 22:07
Unregistered861be266
-
Unregistered861be266
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jaha, då kunde man inte hålla sig längre. Beställde en 2.26GHz 13" med 4GB minne =). Blir några långa dagars väntan nu...
Postad 12 September 2009 - 15:53
goalie_35
-
goalie_35
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
är på gång o skaffa min första mac. hur enkelt är det att få nätverket att fungera tillsammans med windows datorer och externa nätverksdiskar ?
Postad 12 September 2009 - 16:43
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Jag menar alltså 3 timmars konstant användande. Vart på Macbooken kan jag ställa in prestanda? , har för mig att det var bland de första grejerna jag gjorde när jag fått min.
Fråga inte mig, jag är då ingen Mac användare. friheten går före sektmedlemskap En Macbook Pro ska ju klara upptill 7timmars användande om jag inte läste fel på deras hemsida "I alla nya bärbara MacBook Pro-datorer finns ett inbyggt, revolutionerande batteri som räcker extremt mycket längre utan att påverka datorns mått och vikt. En enda uppladdning gör att batteriet i nya MacBook Pro räcker i upp till 7 timmar (8 timmar för 17-tumsmodellen)"
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 12 September 2009 - 16:51.
Postad 12 September 2009 - 23:33
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
är på gång o skaffa min första mac. hur enkelt är det att få nätverket att fungera tillsammans med windows datorer och externa nätverksdiskar ?
Både min WHS samt min vanliga dator poppade upp i macen  Så jag kommer å allt delat via servern å min PC till macen dock ej tvärt om. Det kanske går men jag behöver inte så.
Postad 07 October 2009 - 19:45
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Tänkte bara medella att jag har installerat Window 7 64bit. Från början så kunde jag inte höger klicka!?! Eftersom det bara är en stor styrplatta, under OSX använder man ju två fingrar men det fattar inte Win7 Fast jag tittade runt å hittade drivisar för mulit-touch, men bara för XP, Vista... Fast nu när jag hade startat om den fungerade allt  UNDERBART!  Scrollar nu med två fingara presis som i OSX. Nu fungerar allt prima. Även volym,media och ljustyrka knapparna fungerar och ser exakt ut som i OSX  Man blir mer och mer överaskad över att Apple har förberett för Win. Jag gjorde så här när jag installerade: Först OSX, sen öppna Boot Camp i OSX följ instruktionerna å stoppa i Win7 skivan. Sedan håller man "alt" när man startar för att välja.
Redigerat av Timpolanen, 07 October 2009 - 19:45.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|