Har beställt TV från Canal Digital via parabol och jag orkade förstås inte vänta på att det skulle komma hem några tekniker till mig efter nån vecka så jag tog saken i egna händer och installerade parabolen själv i går kväll.
Använde en "Barcom" och hittade så bra signal som möjligt. Drog igång boxen (Canal Digital HDTV box utan Hårddisk) Allt fungerade klockrent. Den hittade 341 kanaler eller vad det var. Började zappa från ettean och uppåt. Kom till kanal 8 och det var den första som det stod att signalen inte var tillräckligt stark för att jag skulle kunna se den, zappade vidare och det fanns säker ett 50tal kanaler som det stod samma sak på framförallt i stort sätt alla HD kanaler
Det var försent att ringa Canal Digital vid den tiden tyvärr så jag fick ringa dom idag istället.
Får då förklaringen att jag har för bra signal, då signalen ska ligga på mellan 160 och 190 i nivå för att den ska vara perfekt (hade ca 205). Skönt tänkte jag då går jag bara ut och flyttar lite på parabolen så att signalen försämras lite då.
Då kommer vi till det konstiga, Jag bara nuddar parabolen lite och då börjar signalen att hoppa mellan obefintlig och jättebra ??? Jag provade att vrida lite på (huvudet). Då fösvann den helt i vissa lägen och då jag får fram signal så fortsätter den att hoppa mellan obefintlig och "max". Det regnar just nu vet inte om det har med det att göra. Zappat runt en del och nu får jag in ännu färre kanaler. Obs innan jag rörde parabolen så var signalen stadig ?
Något tips på hur jag försämrar signalen bara en aning. Eller stämmer ens det att den ska vara mellan 160-190 i nivå ??
Glad för all hjälp och tis jag kan få.
Tack på förhand och sorry om jag postade i fel forum men jag hittade inget specifiktt för paraboler osv...
/MVH PlasmaNoob
Sökningen pågår
Avancerad sökning

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?