IFA: Logitech med många spännande produkter
Postad 06 september 2009 - 00:20
När det gäller Harmony-kontrollerna så lanseras en ny påkostad modell där framförallt RF-lösningen får en att bli sugen. Förutom fjärrkontrollen så ingår en IR-sändare som man till exempel kan placera i sitt skåp tillsammans med all hemmabioreceiver och blu-ray-spelare. IR-sändaren omvandlar sedan IR-signalerna till radiovågor som Harmony 900 fångar upp. Den stora fördelen är alltså att man inte behöver ha fri sikt till sina kära hemmbioprylar utan med fördel kan gömma undan de i ett skåp, att man döljer diverse kabelhärvor får man på köpet!
Så ni menar att det ska skickas signaler till fjärren? Inte att fjärren ska skicka till en mottagare? Eller pratar ni om någon slags "SideShow" fjärr med dubbelriktad kommunikation? Förvirrande kan man väl minst säga...

Postad 06 september 2009 - 10:46

Jag är riktigt sugen på att byta ut min Squeezebox Classic mot en Squeezebox Touch när den väl börjar säljas på våra breddgrader.
Postad 06 september 2009 - 11:32
Postad 06 september 2009 - 11:45
Ibland så går utvecklingen åt fel håll....!!
Postad 06 september 2009 - 12:46
Håller med. Har haft min One i runt 1,5 år nu och det verkar som det enda som skiljer den från 900 är (förutom den löjliga prisskillnaden) RF istället för IR. Det är dessutom lätt fixat med en pyramid. Nu känns det som One var ett rätt bra köp.Och vem skulle gå och köpa en Harmony 700 för 1500 spänn när du kan få Harmony One till samma pris..
Ibland så går utvecklingen åt fel håll....!!

Postad 06 september 2009 - 16:18
Håller med. Har haft min One i runt 1,5 år nu och det verkar som det enda som skiljer den från 900 är (förutom den löjliga prisskillnaden) RF istället för IR. Det är dessutom lätt fixat med en pyramid. Nu känns det som One var ett rätt bra köp.
Japp, One känns som ett bättre och bättre köp... dessutom verkar 900 bara stödja 12 enheter när One klarar 15. Snacka om att gå bakåt...
Postad 06 september 2009 - 18:48
Du verkar få separata "färgknappar" på 900:an oxå, men som sagt Är toknöjd med min One och den känns liiiite mer prisvärd jmf med 900:an...Håller med. Har haft min One i runt 1,5 år nu och det verkar som det enda som skiljer den från 900 är (förutom den löjliga prisskillnaden) RF istället för IR. Det är dessutom lätt fixat med en pyramid. Nu känns det som One var ett rätt bra köp.

Postad 09 september 2009 - 15:57
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar