Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

LG xxLH3000 - USB

51 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 19 September 2009 - 12:39

xodeus
  • xodeus
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som lÀst eller testat tricket att lÄsa upp USB-ingÄngen sÄ att tvn kan spela upp HD-DivX, MOV och MKV via USB-hÄrddisk? Ska tydligen fungera pÄ LH3000 ev LH2000.

Fungerar inte pÄ min firmware dÄ dem stÀng eller Àndrat servicepanelen. (3.24) NÄgon som vet var man kan hitta Àldre firmwares för den hÀr tvn ?

Hade varit rÀtt coolt att testa. Om detta fungerar sÄ Àr det inte illa pinkat för en billigt tv.

LĂ€nk: http://www.avforums....-series-13.html

Postad 22 September 2009 - 01:28

henric86
  • henric86
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Jag gjorde detta ikvÀll. Funkar super! Jag har sammanstÀllt det pÄ svenska i en liten guide hÀr nedanför. Jag har en 42LH3000, men det fungerar sÀkert pÄ andra liknande. Det Àr bÀst att du kollar upp det innan du börjar.

1. Besök LG's hemsida. Ladda hem firmware V3.15

2. LÀgg över epk-filen i en mapp döpt till LG_DTV pÄ USB-minnet.

3. SÀtt i USB-minnet i TV'n. Tryck pÄ meny, markera "Option", tryck 7 gÄnger pÄ "Fav". Du kommer in i en uppgraderingsmeny, vÀlj filen pÄ ditt USB-minne. DÄ extraheras filen. TV'n startas om.

4. Tryck pÄ OK pÄ fjÀrrkontrollen, samtidigt som OK pÄ TV'n. DÄ kommer du in i en servicemeny. VÀlj Options 3. DÀr vÀljer du ingenting annat Àn JPEG = 1, samt DivX = HD. GÄ ur meny genom att trycka retur. Du kan nu kontrollera i huvudmenyn om det tillkommit "Input" och "USB".

5. Nu behöver du bara uppgradera firmware't till det nyaste. Det hittar du pÄ RapidShare. Detta Àr V3.40 (som inte ska anvÀndas till LH7000). Detta lÀgger du in pÄ samma vis som i punkt 2-3.

6. Om du har gjort allt rÀtt ska det funka nu!

TÀnk pÄ att:
-USB-minnet ska vara formaterat i FAT32.
-Vissa hÀvdar att processorn kan bli överhettad om man anvÀnder funktionen i mer Àn 3-4 timmar.
-Garantin gÀller inte om du uppgraderar firmware't.

Postad 11 December 2009 - 11:54

matrixman
  • matrixman
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
GÄr det att ÄterstÀlla firmware till default pÄ nÄgot sÀtt om man av nÄgon anledning skulle vilja göra det?

Postad 11 December 2009 - 17:39

sjobas
  • sjobas
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

GÄr det att ÄterstÀlla firmware till default pÄ nÄgot sÀtt om man av nÄgon anledning skulle vilja göra det?

den blir till det du laddar in i tvn, nÄn speciell du vill ha? jag har bÄde 3.15 och 3.40 om du vill ha?

Postad 15 December 2009 - 11:10

matrixman
  • matrixman
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Var kommer dessa firmwares ifrÄn? antar att det Àr nÄgon "moddad" variant som inte kommer frÄn Lg sida?

Postad 15 December 2009 - 12:27

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • LĂ€rjunge

• 254 inlĂ€gg
  • 0
Medför detta nĂ„got Ă€n att bara koppla in sin dator till TV:n och köra film pĂ„ sĂ„ vis? Är vĂ€l samma sak utöver att du inte behöver riskera nĂ„got.

Man slipper iof att dra en kabel! Men Àr det vÀrt?

Postad 15 December 2009 - 15:47

sjobas
  • sjobas
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

Var kommer dessa firmwares ifrÄn? antar att det Àr nÄgon "moddad" variant som inte kommer frÄn Lg sida?

dem kommer frÄn lg, dom flesta tvsar kommer det ny programvara till dÄ och dÄ sÄ man kan uppdatera tvn via usb, sen i den nyare programvaran sÄ har lg gjort sÄ att man inte kan gÄ in i menyn Ä Àndra sÄ man kan se divx vis usb, dom tÀnkte vÀl inte pÄ att folk skulle se att det gick först :)

Medför detta nĂ„got Ă€n att bara koppla in sin dator till TV:n och köra film pĂ„ sĂ„ vis? Är vĂ€l samma sak utöver att du inte behöver riskera nĂ„got.

Man slipper iof att dra en kabel! Men Àr det vÀrt?

Àr ju inte alla som har en dator som har hdmi/klarar 1080p dÄ Àr det ju smidigt :unsure:

Redigerat av Tomas_D700, 11 January 2011 - 02:26.

Postad 15 December 2009 - 16:56

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

• 878 inlĂ€gg
  • 0
LÄnar denna trÄden lite och undrar hur man kommer in i servicemenyn om man har originalfirmware?

Postad 15 December 2009 - 17:29

sjobas
  • sjobas
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

LÄnar denna trÄden lite och undrar hur man kommer in i servicemenyn om man har originalfirmware?

hÀr finns en guide med bilder :)
http://blog.wcw.dk/#category6.

men Àndra absolut inget annat,

Redigerat av sjobas, 15 December 2009 - 17:36.

Postad 15 December 2009 - 18:06

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

• 878 inlĂ€gg
  • 0
Trycka OK samtidigt pÄ bÄde tv och fjÀrr verkar inte funka hos mig i alla fall. :)

Postad 15 December 2009 - 18:10

Izak80
  • Izak80
  • LĂ€rjunge

• 379 inlĂ€gg
  • 0

hÀr finns en guide med bilder :)
http://blog.wcw.dk/#category6.

men Àndra absolut inget annat,

DÄ funkar det alltsÄ utan att behöva uppdatera "Firmwaren", smidigt, och tack för hÀnvisningen till guiden :unsure:

Postad 15 December 2009 - 21:26

sjobas
  • sjobas
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0
det gÄr endast med den Àldre fw, har man 3.40 sÄ mÄste man först byta ner sig till 3.15, Ä sen Àndra om sÄ man ser film, Ä sen uppdatera igen om man vill

Trycka OK samtidigt pÄ bÄde tv och fjÀrr verkar inte funka hos mig i alla fall. :)

vad har du för fw nu?

Postad 15 December 2009 - 22:48

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

• 878 inlĂ€gg
  • 0
Hur ser jag vilken fw jag har?

Postad 16 December 2009 - 05:09

sjobas
  • sjobas
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

Hur ser jag vilken fw jag har?

Menu/Config./Diagnistic

Postad 16 December 2009 - 09:02

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlĂ€gg
  • 0

det gÄr endast med den Àldre fw, har man 3.40 sÄ mÄste man först byta ner sig till 3.15, Ä sen Àndra om sÄ man ser film, Ä sen uppdatera igen om man vill

vad har du för fw nu?

Jag har lÀst lite om denna fix och hittade följande sida: LG USB PORT HACK

DĂ€r stĂ„r det att om man har en firmware som Ă€r nyare Ă€n 3.40 sĂ„ pajar man TV:n om man försöker flasha/aktivera USB-porten. Men dĂ„ finns det ett annat trick för att aktivera USB-porten och dĂ„ anvĂ€nder man en programerbar fjĂ€rr eller IR-sĂ€ndaren pĂ„ en Symbian S60v3 mobil som har en IR sĂ€ndare (jag har t ex en gammal Nokia N95) och laddar den med en programvara som heter IRemote eller om man har en Windows Mobile 5/6 mobil; Novii remote deluxe for PPC. LĂ€s HÄR och följ instruktionerna LG LF/LG/LH USB IR hack tutorial

Det ska enligt uppgift Àven fungera pÄ Àldre firmware, och dÄ behöver man inte flasha! Det kÀnns lite sÀkrare Àn att flasha firmware fram- och tillbaka eller försöka andra tricks, det Àr nÄgra som har pajat TV:n genom att inte vara pÄlÀsta nÀr de försökte flasha firmware, sÄ se till att lÀsa instruktionerna noga och i lugn och ro och ta ansvar för era egna handlingar.

................READ ENTIRE WIKI PAGE BEFORE USING THIS METHOD OR YOU WILL BRICK YOUR TV!.................

Jag funderar sjÀlv att köpa en LG LH3000 som "andra-tv" för barnen, men LH3000 Àr kanske inte den bildmÀssigt bÀsta TV:n för priset. Ett alternativ Àr att köpa en Samsung B550 + en mediaspelare som t ex WD TV Live HD Media player. Lite dyrare men troligtvis bÀttre och utan risker... :)

Redigerat av Tomas L, 16 December 2009 - 10:16.

Postad 16 December 2009 - 15:31

sjobas
  • sjobas
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0
tycker det verka extremt tjorvigt med nÄn ir mobil inblandat.. sÀttet som jag och som alla pÄ avforumet har gjort har dÄ funka perfekt utan nÄt problem alls, det finns nÄt ljushuvud som skulle va trixig Ä Àndra nÄ annat, men det Àr ju bara ta reda pÄ rÀtta siffrorna igen Ä stÀlla tillbaks sÄ funkar tvn igen, det dÀr med att flasha Àr inge problem, gör man fel sÄ accepterar/kÀnner inte tvn av nÄt, utan den kÀnner nÀr rÀtt programvara finns pÄ usb minnet, och det Àr ju ingen som "hackat" firmwaren eller sÄ, utan det Àr en original update som kommer frÄn lgŽs hemsida.

1: bara att smacka i en lÀgre, om man mÄste (min levererades dock med den lÀgre)
2: aktivera usb
3: uppdatera med senaste (valfritt, men jag gjorde det iaf)

allt gjort pÄ typ 3minuter, vips sÄ har man en tv med fin bild, divx hd, Ä betydligt mindre clouding Àn andra mÀrken ^^

Postad 16 December 2009 - 17:21

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlĂ€gg
  • 0

tycker det verka extremt tjorvigt med nÄn ir mobil inblandat.. sÀttet som jag och som alla pÄ avforumet har gjort har dÄ funka perfekt utan nÄt problem alls, det finns nÄt ljushuvud som skulle va trixig Ä Àndra nÄ annat, men det Àr ju bara ta reda pÄ rÀtta siffrorna igen Ä stÀlla tillbaks sÄ funkar tvn igen, det dÀr med att flasha Àr inge problem, gör man fel sÄ accepterar/kÀnner inte tvn av nÄt, utan den kÀnner nÀr rÀtt programvara finns pÄ usb minnet, och det Àr ju ingen som "hackat" firmwaren eller sÄ, utan det Àr en original update som kommer frÄn lgŽs hemsida.

1: bara att smacka i en lÀgre, om man mÄste (min levererades dock med den lÀgre)
2: aktivera usb
3: uppdatera med senaste (valfritt, men jag gjorde det iaf)

allt gjort pÄ typ 3minuter, vips sÄ har man en tv med fin bild, divx hd, Ä betydligt mindre clouding Àn andra mÀrken ^^

"Extremt tjorvigt"!? :) Tja, kanske om man tycker att fjÀrrkontroller Àr vÀldigt komplexa apparater. Följer man steg-för-steg guiden sÄ kan man sortera in det under kategorin "extremt enkelt"...dessutom riskfritt och man riskerar inte att förvandla TV:n till ett bojsÀnke utan garanti.

Redigerat av Tomas L, 16 December 2009 - 17:25.

Postad 09 January 2010 - 14:09

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • AnvĂ€ndare

• 198 inlĂ€gg
  • 0
Det var dock riktigt enkelt att fixa det dÀr med firmware! Förresten Àr koden till servicemenyn "0000"...

Postad 12 January 2010 - 18:02

lustgasad
  • lustgasad
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Hej, nyreggad som man Àr. :)

Jag köpte den hÀr teven hÀr om dagen, 42" h3000 modellen, men har lite frÄgor.

Teven levererades med firmwire 3.55. Jag följde den svenska lilla gudien (samt lÀste den som var exakt likadan pÄ engelska), laddade ner ett package med firmware 3.15-3.55 (flera stycken mellan dom) frÄn en annan lÀnk hÀr i trÄden. Nedgraderade till 3.15 som man skulle göra och Àndrade det man skulle Àndra. Jag har fÄtt igÄng min usb-port, allt funkar och jag Àr nöjd. Nu till frÄgan, skall jag uppdatera till 3.55 igen? SÄg nÄgon nÀmna i trÄden att man ej skulle ha högre version Àn 3.40 om usb porten Àr flashad? Eller missuppfattade jag det dÀr?

Jag kör som sagt med v. 3.15 nu med usb porten aktiverad, kan jag uppdatera till 3.55 igen och behÄlla den aktiv utan att teven gÄr sönder? Eller Àr det max 3.40 man kan uppdatera till efter att ha aktiverat usb porten?

FrÄgan kanske Àr luddig, men ni förstÄr hoppas jag?

Mvh Lustgasad. :D

Edit: Vad Àr det för skillnad mellan de olika firmwiresen? Jag undrar Àven varför dom inte har usb-porten aktiverad i dom nyare firmwiresen, vad tjÀnar man pÄ att dölja det liksom? Eller Àr det sÄ att teven inte pallar detta egentligen?

Redigerat av lustgasad, 12 January 2010 - 18:09.

Postad 12 January 2010 - 19:15

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • AnvĂ€ndare

• 198 inlĂ€gg
  • 0
Jag uppgraderade till 3.55 och det fungerar klockrent! Vet inte vad det Àr för skillnad mellan de olika versionerna dock...

Postad 12 January 2010 - 20:48

Yhaen
  • Yhaen
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Har gjort denna "uppgradering" ett flertal gÄnger, fast pÄ tv-apparater ur xxLh4000 serien. Exakt samma tv förutom att den har 100 Hz ocksÄ. De enda mÀrkbara skillnaderna pÄ uppgraderingarna frÄn 3.15:

- 3.40: Mer instÀllningsmöjligeter för att finjustera bilden, samt att det gÄr lite snabbare att blÀddra mellan kanalerna (ca .5-1 s snabbare).

- 3.55: Ljudet förblir ungefÀr densamma nÀr man byter frÄn nÄgon kÀlla till USB. Ingen större skillnad annars.

Inte sĂ€rskilt svĂ„rt att byta firmware, men absolut inget jag rekommenderar pĂ„ grund av att man kan sabba tv:n helt om man gör fel. Ändra INGET annat Ă€n divX instĂ€llningen i servicemenyn till HD (som det stĂ„r i guiden nĂ„gon postade) dĂ„ allt det andra har med hĂ„rdvaran att göra.

Varför de inte har detta aktiverat frÄn början beror till stor del av licensrÀttigheter (kostar extra för tillverkaren att ha detta instÀllt frÄn början).

Postad 13 January 2010 - 21:09

NickNose
  • NickNose
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Jag har en 42lh3000 som jag skulle lÄsa upp usb-porten pÄ, följer allt enligt guiden men nÀr jag stoppar in usb-stickan med 3.15 sÄ och trycker pÄ fav7 ggr sÄ kommer en ruta upp, dock sÄ verkar den inte hitta nÄgra filer dÄ rutan Àr helt tom. Vad gör jag för fel? filen Àr lagd i mappen med rÀtt namn och allt.

Tack pÄ förhand!

Redigerad - Tv'n har firmware 3.55 just nu

Redigerat av NickNose, 13 January 2010 - 21:10.

Postad 14 January 2010 - 20:50

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • AnvĂ€ndare

• 198 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

Jag har en 42lh3000 som jag skulle lÄsa upp usb-porten pÄ, följer allt enligt guiden men nÀr jag stoppar in usb-stickan med 3.15 sÄ och trycker pÄ fav7 ggr sÄ kommer en ruta upp, dock sÄ verkar den inte hitta nÄgra filer dÄ rutan Àr helt tom. Vad gör jag för fel? filen Àr lagd i mappen med rÀtt namn och allt.

Tack pÄ förhand!

Redigerad - Tv'n har firmware 3.55 just nu

Hmm...i rutan ska du vÀl slÄ in koden för att komma in i servicemenyn om jag inte minns helt galet! "0000" Àr koden...

Postad 16 January 2010 - 01:00

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • AnvĂ€ndare

• 132 inlĂ€gg
  • 0
HÀmtade min 42LH3000 idag och körde USB uppgraderingen (Downgrade 3.55 -> 3.15 -> Activate USB Hack -> Upgrade 3.55) och det fungerade alldeles utmÀrkt!

Postad 17 January 2010 - 23:45

lustgasad
  • lustgasad
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Okej, tack för svar, lÀgger in 3.55 igen dÄ!

TÀnkte höra med en annan sak gÀllande denna teve ocksÄ! Jag fick nÀmligen problem förut, kanske har med firmwiren 3.15 att göra, försökte koppla teven till datorn nÀmligen. Kör DVI/HMDI + vanlig ljudkabel med 2 kontakter i ena Àndan (som kopplas till teven) och en 3.5mm i andra (som kopplas i datorn). Jag verkar inte kunna fÄ dessa tvÄ ingÄngar att köra samtidigt, d.v.s. bÄde fÄ bild + ljud pÄ samma input. Jag har bild men inget ljud pÄ hdmi1 input, och jag har ljud men ingen bild pÄ ljud inputen (glömt av vad den hette). Hur fasiken fÄr jag dessa tvÄ att köras pÄ samma input? PÄ en annan teve, en 40" samsung hd-ready som Àr 2 Är gammal, kopplade jag exakt likadant och dÀr rÀckte det att jag Àndrade input till hmdi 1 sÄ fanns ljudet med pÄ den kanalen. HjÀlp tack. ;)

Postad 24 January 2010 - 10:20

mjconfusion
  • mjconfusion
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan,
TÀnkte köpa tvÄ st LG 37LH3000 om nu jag kan fÄ igÄng USB med video, men,

1. Firmware 3.15 verkar inte ligga kvar pĂ„ LG lĂ€nken ovan. Är det nĂ„gon som vĂ€ldigt nyligen hittade den? isf var?

2. Risk för överhettning stÄr det i guiden ovan,
- Àr det nÄgon som prövar att sÀtta en kylflÀns pÄ CPUn?
Kanske Àr för tÄngt. Jag tÀnkte köra endel MKV, gissar att det Àr störst risk med hög upplöst.

Tackar pÄ förhand

Postad 24 January 2010 - 11:23

mjconfusion
  • mjconfusion
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan igen,
Hittade massor av Frimwares hÀr:
http://www.2shared.c...re_315-355.html
men inte pÄ LGs sida....

- Har nÄgon kört MKVer under lÄng tid?

Postad 29 January 2010 - 14:41

Aziz Izgin
  • Aziz Izgin
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

den blir till det du laddar in i tvn, nÄn speciell du vill ha? jag har bÄde 3.15 och 3.40 om du vill ha?

Tja, Är sĂ€kert helt ute och cyklar och vet inte ens om jag gör ett inlĂ€gg i rĂ€tt trĂ„d.....sorry, men jag har aldrig tagit mig tid att lĂ€ra mig hur man anvĂ€nder forum.....
Kan nÄgon förklara om det gÄr att lÄsa upp usb porten till min tv 32lg3000 (inte lh alltsÄ)?
NÀr jag Àr inne pÄ lg:s hemsida sÄ hittar jag ingen firmware att tanka hem.

Tack pÄ förhand!

VH/Aziz

Postad 13 February 2010 - 22:11

Unregisteredf45d3c64
  • Unregisteredf45d3c64
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Hej.
Har en 3000,och nÀr jag stoppar i ett usb minne i tv hÀnder ingeting.Ska det inte komma upp nÄn ruta sÀger ni?

Tacksam för svar/Jocke

Postad 15 February 2010 - 14:48

bravooo90
  • bravooo90
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Hej!
Att lÄsa upp USB porten var inga problem gick pÄ nÄgra minuter. Men nÀr jag skulle prova köra en Mkv fil sÄ kom det upp en ruta att '' ljudet inte stöds'' eftersom det var dts ljud antar jag. stöder inte usb porten dts ljud pÄ LH3000.
finns de nÄt sÀtt att lösa det?

tacksam för svar// bravoo

Redigerat av bravooo90, 15 February 2010 - 17:35.

Postad 18 February 2010 - 22:13

Yhaen
  • Yhaen
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0

Men nÀr jag skulle prova köra en Mkv fil sÄ kom det upp en ruta att '' ljudet inte stöds'' eftersom det var dts ljud antar jag. stöder inte usb porten dts ljud pÄ LH3000.
finns de nÄt sÀtt att lösa det?

Som du sÀger sÄ stödjer TV:n inte DTS. Enda sÀttet Àr att konvertera ljudet till AC3 (Dolby Digital) genom nÄgot lÀmpligt program, tex PopCorn MKV AudioConverter, finns Àven flera andra !

Postad 01 March 2010 - 19:59

Sidewalker
  • Sidewalker
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0

Okej, tack för svar, lÀgger in 3.55 igen dÄ!

TÀnkte höra med en annan sak gÀllande denna teve ocksÄ! Jag fick nÀmligen problem förut, kanske har med firmwiren 3.15 att göra, försökte koppla teven till datorn nÀmligen. Kör DVI/HMDI + vanlig ljudkabel med 2 kontakter i ena Àndan (som kopplas till teven) och en 3.5mm i andra (som kopplas i datorn). Jag verkar inte kunna fÄ dessa tvÄ ingÄngar att köra samtidigt, d.v.s. bÄde fÄ bild + ljud pÄ samma input. Jag har bild men inget ljud pÄ hdmi1 input, och jag har ljud men ingen bild pÄ ljud inputen (glömt av vad den hette). Hur fasiken fÄr jag dessa tvÄ att köras pÄ samma input? PÄ en annan teve, en 40" samsung hd-ready som Àr 2 Är gammal, kopplade jag exakt likadant och dÀr rÀckte det att jag Àndrade input till hmdi 1 sÄ fanns ljudet med pÄ den kanalen. HjÀlp tack. :)

Har du löst det? isÄfall hur?

Jag tÀnkte höra med er om det gÄr pÄ att koppla ljudet till en vanlig stereo-förstÀrkare pÄ nÄgot vis förutom via hörlurs-uttaget.

Postad 04 March 2010 - 18:58

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

• 878 inlĂ€gg
  • 0

Jag tÀnkte höra med er om det gÄr pÄ att koppla ljudet till en vanlig stereo-förstÀrkare pÄ nÄgot vis förutom via hörlurs-uttaget.

Du kan ju anvÀnda den optiska ljudutgÄngen om du har en sÄdan ingÄng pÄ din receiver.

Enligt sidan 5 i manualen.

Bifogad fil  ljudutg_ng.png   92.19K   1 Antal nerladdningar

Postad 18 March 2010 - 12:13

Neocon
  • Neocon
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
det hÀr att processorn brinner upp, Àr det nÄgot som har hÀnt nÄgon? dvs Àr överhettning vanligt?

Postad 18 March 2010 - 18:39

triplea
  • triplea
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àger inte en sÄdan hÀr teve (jag funderar dock pÄ att köpa en), men förutom att anvÀnda den digitala ljudutgÄngen som föreslÄs ovan borde det ocksÄ gÄ bra att plocka ut ljudet frÄn SCART-utgÄngen. AnvÀnd en scartadapter och en RCA-stereokabel (se bilder nedan). Digitalt ljud Àr förstÄs bÀttre, men om du inte har en hemmabioanlÀggning utan bara en vanlig stereo sÄ Àr det ju inte sÀkert att den har digital ljudingÄng.

Postad bild
Postad bild

Redigerat av triplea, 18 March 2010 - 18:40.

Postad 05 April 2010 - 10:07

Unregistered41396a47
  • Unregistered41396a47
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
tÀnkte frÄga en sak!

funderar pÄ att köpa denna TV dÄ den nu finns för 5500 inkl. frakt! : )
tÀnkte bara kolla om nÄgon har hackat USB-ingÄngen och sen spelat mer Àn 3-4 h och dÄ pajat TVn som post 2 sÀger?

jag undrar ocksÄ hur pass mycket usb-ingÄngen klarar att spela? dvix, xvid, x264, ac3-ljud osv?

det sÀgs ocksÄ att en FW-uppdatering pajar garanti, sÄ Àr inte alls fallet dÄ jag precis fick svar frÄn LG dÀr de sÀger att man visst kan uppdatera FW utan att tappa garantin. dÀremot om man skulle fÄ strömavbrott under uppdateringen och TVn inte gÄr att anvÀnda efterÄt kunde det uppkomma en kostnad eftersom man dÄ mÄste skicka in den.

tacksam för svar!

//Jonathan

Postad 08 April 2010 - 21:32

Zeecor
  • Zeecor
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Jag kan inte hitta vart man kan ladda ner firmware frÄn LG's hemsida :/ Har dom tagit bort det nu? Har letat runt som en galning. LÀnken i post 2 skickar bara en vidare till nÄn supportsida med FAQ och skit B)

MVH Linus

Postad 16 April 2010 - 20:50

vicster
  • vicster
  • AnvĂ€ndare

• 108 inlĂ€gg
  • 0
Zeecor, prova lÀnken som inlÀgg #27 tipsade om. Den zip-filen verkar innehÄlla alla versioner mellan 3.15 och 3.55 (dvs. allt du behöver =D)

Postad 05 May 2010 - 11:44

anton_mjor
  • anton_mjor
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Hej, jag Àger inte den hÀr tvŽn men jag kan sÀga att det angÄende processorns överhettning med stor sannolikhet Àr bullshit.

En processor utan tillrÀcklig kylning överhettar vÀldigt snabbt, inte efter 3 timmar.
Om processorn arbetar sÄ tar det bara nÄgon minut att komma upp i temperatur, och dÄ skulle felen med stor sannolikhet komma ganska snabbt.

Efter 5 min har processorn förmodligen nÄtt arbetstemperatur och dÄ kvittar det om den Àr igÄng en kvart eller flera dygn.

F.ö. Àr det samma processor som decodar hd-sÀndningar och det vore osannolikt att de skulle lÄta en sÄdan stor brist slinka förbi.

Postad 14 May 2010 - 16:55

wenom666
  • wenom666
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Finns en bra guide hÀr...

http://henrikan.word...en-lg-42lh3000/

Jag ladade ner Iremote till min Nokia N95 och fixade allt enkelt utan att behöva nergradera firmwaren, det e det enklaste sÀttet att aktivera USB menyn.

Postad 04 June 2010 - 11:57

Zackborg
  • Zackborg
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
köpte min 47lh3000 igÄr, och aktiverade usb via att gÄ tillbaks till fw 3.15 osv.
vÀrt att pÄpeka dÄ jag sett lika olika instruktioner för hur man skall gÄ till vÀga, Àr följande:

USB dök upp som val först nÀr jag förutom att ha stÀllt Divx till HD, Àven Àndrat EMF till 1.

Servicemeny-inloggningen genom OK+OK, dök upp först nÀr jag gjorde det med tv'n pÄslagen i tv-lÀge.

ska testa kvaliteten nu med lite blandat 1080p-material :D

---
10 minuter senare dÄ..
ingen av de filer jag hade lagt in funkade att spela upp. den ena angavs ha mÄtten 0x0 sÄ jag gissar det Àr ett fall av dÄlig kodning.. den andra visade upp all information och allt verkade ok, men att starta gick inte, snarare sÄ att tv'n verkade hÀnga sig och jag kom ut endast genom att anvÀnda P+ P- pÄ fjÀrren..

ska testa att se om det blir nÄn skillnad om man lÀgger in fw 3.55 (fortfarande kvar pÄ 3.15)

------------

berodde nog inte pÄ firmwaren, 1920x800 lyckas jag inte fÄ att funka, men mkv'er upp till 720p funkar hur bra som helst. nÀstan allt har sett ut över all förvÀntan, Àven rÀtt lÄgupplösta filer pÄ 640x etc. SÄ det hÀr kommer att rÀcka bra tills jag köper en blu-ray som klarar mkv.

men, Àr det nÄgon som vet, skulle den inte klara av att spela upp fullHD material, som en 1920x mkv? eller jar jag missförstÄtt nÄgot, nÄgon instÀllning det kan handla om? nu har jag anvÀnt en vanlig extern hÄrdisk formaterad med ntfs. skulle det kanske bli annorlunda med en flashdrive?

Redigerat av Zackborg, 04 June 2010 - 14:37.

Postad 04 June 2010 - 13:24

vildande
  • vildande
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Finns det nÄgon hÀr som bor i Norra SkÄne, som Àr 100% sÀker pÄ hur man hackar USB:n till LG 47LH3000? Har lÀst hÀr hur man gör, men ocksÄ alla varningar. Jag ganska nicko pÄ sÄdant hÀr och vÄgar förbanne mig inte sjÀlv. Jag betalar för den som hjÀlper mig.

Postad 09 June 2010 - 13:29

calux
  • calux
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0

Finns det nÄgon hÀr som bor i Norra SkÄne, som Àr 100% sÀker pÄ hur man hackar USB:n till LG 47LH3000? Har lÀst hÀr hur man gör, men ocksÄ alla varningar. Jag ganska nicko pÄ sÄdant hÀr och vÄgar förbanne mig inte sjÀlv. Jag betalar för den som hjÀlper mig.

Följ bara guiden tidigare i denna trÄd och det kommer att funka perfekt :-)
Fick hem min 42LH3000 med firmware v3.63 igÄr, följde guiden och nergraderade till v3.15 gjorde hacket och uppgraderade till v3.55, funkade perfekt :-).
Nu har jag fÄtt tag pÄ den senaste versionen av firmware v3.65 och ska testa om detta funkar ikvÀll.

//Calux

Postad 15 June 2010 - 15:23

Electrified
  • Electrified
  • LĂ€rjunge

• 423 inlĂ€gg
  • 0

Följ bara guiden tidigare i denna trÄd och det kommer att funka perfekt :-)
Fick hem min 42LH3000 med firmware v3.63 igÄr, följde guiden och nergraderade till v3.15 gjorde hacket och uppgraderade till v3.55, funkade perfekt :-).
Nu har jag fÄtt tag pÄ den senaste versionen av firmware v3.65 och ska testa om detta funkar ikvÀll.

//Calux

Hur gick det för dig dÄ?

Postad 17 June 2010 - 14:13

calux
  • calux
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0

Hur gick det för dig dÄ?

Har inte hunnit kolla Ànnu fick förhinder.
Men det ska inte vara nÄgra problem enligt nedan stÄende lÀnk:

http://lgusb.wikispa...w/home/23230105

//Calux

Postad 06 July 2010 - 17:51

Mikael71
  • Mikael71
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
Hade bara 3,12 pÄ min tv . Uppgraderade till 3,15 och aktiverade USB.
Funkar bra.
Finns 3,40 3,55 och nu senaste 3,65

Behöver man uppgradera??

Hur mycket skiljer det pÄ dom olika firmware?

Mikael P

Postad 06 July 2010 - 19:27

RollE2k
  • RollE2k
  • AnvĂ€ndare

• 237 inlĂ€gg
  • 0
Done!

Hade 3.55 frÄn början pÄ min 47LH3000, flashade till 3.15, lÄste upp och flashade sedan direkt till 3.65! fungerar klockrent!

Postad 06 July 2010 - 20:20

Mikael71
  • Mikael71
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
Vad finns i dom nyare firmwaren ,som inte finns i dom gamla?

Postad 30 July 2010 - 21:23

streetracing
  • streetracing
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Kan nÄgon verifiera att detta fungerar pÄ en 42LD420.

AlltsÄ att byta firmware och var man fÄr tag pÄ den.

Postad 29 August 2010 - 15:03

Nisos
  • Nisos
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Min 37LH3000 hade FW 3.40

Nedgraderade till FW 3.15 enligt guide hÀr:
http://lgusb.wikispaces.com/

Slog pÄ Divx och JPG Àven det enligt guide pÄ ovan lÀnk

Uppgraderade till FW 3.67 som jag hittade hÀr:
http://www.lg-hack.i.......p;sc=20&x=0

Är inte sĂ€ker pĂ„ om ovanstĂ„ende Ă€r en original FW eftersom det stod _patch sist i filnamnet. Jag var först lite osĂ€ker om jag skulle vĂ„ga men TV'n var ju inte sĂ„ dyr sĂ„ jag chansade :) .....och det gick bra.

Vet inte riktigt vad som Àr nytt i 3.67 eftersom jag inte tittat speciellt mycket vad som fanns med i 3.40.

Edit: En skillnad jag mÀrkt nu Àr att att ljudet inte skiljer nÀr man byter kanal. Jag har vissa kanaler digitalt och nÄgra analogt, det var vÀldigt stor ljudskillnad tidigare nÀr man zappade mellan just de digitala och analoga kanalerna.

Redigerat av Nisos, 31 August 2010 - 18:45.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.