För ett tag sedan så var jag inne på att skaffa mig ett par CM9 med Denon 3310 men råkade bli sjukskriven så måste tyvärr anpassa mig efter det nya ekonomiska läget och därför hitta en bra mycket billigare setup!
Det jag behöver är en förstärkare som minst klarar 5.1 till hemmabion och 2.0 som högtalare till datorn (som står i samma rum).
Pioneer VSX-919AH verkar klara enheldel för det priset, ovanstående krav verkar fungera och har mätmicrofon och on screen display, vilket jag inte sett någon Denon i samma prisklass ha?
Problemet är att jag har ett par skithögtalare just nu, helt ok ljud men ser ut som fan (finns i mitt galleri) och det är ett par gamla Fisher högtalare som orginal körde i 8ohm men satte på ett par bilbasar på 4ohm, hur tror ni att Pioneerförstärkaren hanterar detta? Inte alls eller med kass kvalité?
Min nuvarande förstärkare (gammal som tusan) har en uteffekt på 60w per kanal vid 6 ohm och klarar av att driva dom riktigt bra men distar enheldel vid högre volymer!
Som datorhögtalare hade jag tänkt använda Kef iQ 30 eller DM685 till att börja med och i framtiden uppgradera till CM5, klarar förstärkaren alla dessa högtalare?
Hur skulle denna förstärkaren klara ett par CM9 och vilka golvhögtalare skulle jag satsa på nu, helst under 7´000kr och passa in i en miljö som i princip endast består av pianolackade saker!
Många små och konstiga frågor men jag kan tyvärr inget i området så tacksam för svar!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Val av projektor (och duk)
18 bilder
31 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?