Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kan man ha hörlurarna inkopplade jämt?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 January 2010 - 15:53

Fascix
  • Fascix
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hejsan
Kan inte mycket om detta alls men jag har köpt mig ett par Sennheiser RS170 (som funkar klockrent)
men jag vill ju kunna ha dom inkopplade i förstärkaren hela tiden utan att behöva rycka in och ut sladden hela tiden beroende på om jag vill ha ljudet ur högtalarna eller hörlurarna!

Just nu har jag bara en logitech z-5450 förstärkare med högtalare

är det möjligt att fixa detta

Postad 24 January 2010 - 15:20

Fascix
  • Fascix
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ingen?

Postad 24 January 2010 - 18:32

RogueEnthusiasm
  • RogueEnthusiasm
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja veta samma sak, fast istället angående om man kan har ett par högtalare och 2 par hörlurar inkopplade i ett Essence ST. Och sedan stället för att dra ut kabeln välja genom mjukvara eller liknande om man ska använda Högtalare, en hörlur eller båda hörlurarna.

Är det verkligen ingen som vet något?

Redigerat av RogueEnthusiasm, 24 January 2010 - 18:40.

Postad 24 January 2010 - 20:34

NickeB
  • NickeB
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Det är inte möjligt att fixa det utan att bygga om den.

Postad 25 January 2010 - 21:13

Fascix
  • Fascix
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
okey!? bygga om låter inte aktuellt. men jag tycker att det ändå att det borde gå att lösa på annat vis. i annat fall så är det ju ytterst märkligt att inte tillverkarna har fått fram en lösning på detta för länge sedan då det faktiskt är en rätt bökig grej för vissa att koppla ut och in en massa sladdar hela tiden.

Postad 26 January 2010 - 18:01

NickeB
  • NickeB
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

... i annat fall så är det ju ytterst märkligt att inte tillverkarna har fått fram en lösning på detta för länge sedan då det faktiskt är en rätt bökig grej för vissa att koppla ut och in en massa sladdar hela tiden.

Så har det ju fungerat i "alla världens tider". Varför skulle tillverkarna ändra detta om de inte får någon ny "input" från användarna? Skicka in förslag till Logitech så kanske det händer något i framtiden då...

Redigerat av NickeB, 26 January 2010 - 18:02.

Postad 28 January 2010 - 02:02

Random Access
  • Random Access
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja veta samma sak, fast istället angående om man kan har ett par högtalare och 2 par hörlurar inkopplade i ett Essence ST. Och sedan stället för att dra ut kabeln välja genom mjukvara eller liknande om man ska använda Högtalare, en hörlur eller båda hörlurarna.

Är det verkligen ingen som vet något?

Det är precis så Essence programvaran fungerar. Du väljer utgång i mjukvaran och då är det den utgången som gäller.

Postad 28 January 2010 - 02:08

Random Access
  • Random Access
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

okey!? bygga om låter inte aktuellt. men jag tycker att det ändå att det borde gå att lösa på annat vis. i annat fall så är det ju ytterst märkligt att inte tillverkarna har fått fram en lösning på detta för länge sedan då det faktiskt är en rätt bökig grej för vissa att koppla ut och in en massa sladdar hela tiden.

Det går att lösa på annat vis men det blir krångligt och det kostar pengar.

Din receiver (och alla receivers) gör en 2kanalig mix av DTS, DD, etc till hörlursutgången.

Vad har du för källor?

Postad 30 January 2010 - 15:31

Unregistered69476454
  • Unregistered69476454
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
jag har både högtalare och lurar ikopplade alltid, jag byter med ljuddrivrutinerna som används med mitt ljudkort asus xonar essence STX

Postad 31 January 2010 - 12:43

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Med en dator så går det att styra ljudet som du vill men trådstartaren använder en
förstärkare och där går det normalt inte att få ljud i högtalare och hörlurar samtidigt
utan att bygga om litet grann.

En lösning som är rätt vanlig är att strömmen får utgångsreläerna att slå till går
via hörlurskontakten som bryter den kretsen om man sätter i hörlurarna.

Om det är den varianten din förstärkare har så måste du bygla förbi hörlurskontakten
så att utgångsreläerna slår till oavsett om hörlurarna är inkopplade eller ej.

Jag har gjort precis så i en av mina förstärkare.

Lycka till!

Mvh,
Ingvar

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.