Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

När kan man köpa denna 21:9 lcd?!

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 March 2010 - 22:15

nattugglan
  • nattugglan
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
När kan man köpa denna 21:9 lcd?! Vizio XVT Pro 580CD

http://gizmodo.com/5...-cinema-wide-tv

Har googlat några månader nu men inget mer finns att läsa än fjuttiga rader. Sverige lär den inte komma till men är priset hyffsat vilket det verkar vara så blir det nog en privatimport för min del. Vad jag fattar ät Vizio ett prisvärt märke som ligger lite lägre än de stora. Att de släpper en 21:9 med local dimning gör inte saken midre intressant ;.)

OBS!!! Jag vill inte läsa dina kommentarer som rör något annat än trådens fråga, om du inte tycker att en 21:9 tv är något för dig som behåll den infon för dig själv.

Redigerat av nattugglan, 10 March 2010 - 13:00.

Postad 02 March 2010 - 00:25

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

När kan man köpa denna 21:9 lcd?! Vizio XVT Pro 580CD

http://gizmodo.com/5...-cinema-wide-tv

Har googlat några månader nu men inget mer finns att läsa än fjuttiga rader. Sverige lär den inte komma till men är priset hyffsat vilket det verkar vara så blir det nog en privatimport för min del. Vad jag fattar ät Vizio ett prisvärt märke som ligger lite lägre än de stora. Att de släpper en 21:9 med local dimning gör inte saken midre intressant ;.)

Förstår faktiskt inte syftet med en sådan när de använder sig av LCD-teknik. Denna skulle göras i plasma istället, eller bara göra allting ännu lättare:

Skaffa en projektor :)

EDIT: Jaevligt snygg design dock! Klokt att inte smeta in den i pianolack, utan använda sig av en matt yta. Bra tänkt där :)

Redigerat av Salmonboy, 02 March 2010 - 00:27.

Postad 03 March 2010 - 00:28

nattugglan
  • nattugglan
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Förstår faktiskt inte syftet med en sådan när de använder sig av LCD-teknik. Denna skulle göras i plasma istället, eller bara göra allting ännu lättare:

Skaffa en projektor :rolleyes:

EDIT: Jaevligt snygg design dock! Klokt att inte smeta in den i pianolack, utan använda sig av en matt yta. Bra tänkt där :lol:

Vill inte vara elak men försök att hålla fokus på trådens fråga. Val mellan Projektor, plasma eller lcd kan disskuteras i tragisk oändlighet(eftersom det är en smaksak) i andra trådar. Tackar!

Postad 03 March 2010 - 08:50

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Vill inte vara elak men försök att hålla fokus på trådens fråga. Val mellan Projektor, plasma eller lcd kan disskuteras i tragisk oändlighet(eftersom det är en smaksak) i andra trådar. Tackar!

:rolleyes:

Jag tyckte den var grymt snygg måste jag säga. (Även om det kanske inte är huvudskälet till ett köp av en tv...)
Har du läst någon recension av den än?

Redigerat av karlnr9, 03 March 2010 - 08:51.

Postad 03 March 2010 - 09:25

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Personligen skulle jag inte vilja ha en sådan som standard tv. Hur snyggt är det att kolla på något annat än bio format? Varken 16:9 eller 4:3 lär ju se speciellt vackert ut på en sådan. I ett filmrum javisst då blir det klockrent. Men inte om man ska ha den o kolla sd sändningar/spela på eller annat.

Postad 10 March 2010 - 12:57

nattugglan
  • nattugglan
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Personligen skulle jag inte vilja ha en sådan som standard tv. Hur snyggt är det att kolla på något annat än bio format? Varken 16:9 eller 4:3 lär ju se speciellt vackert ut på en sådan. I ett filmrum javisst då blir det klockrent. Men inte om man ska ha den o kolla sd sändningar/spela på eller annat.

Jag förstår inte vad ni har för problem, håll er till frågan, jag vill inte ha era personliga tycken som inte rör trådens fråga. Varken jag eller andra vill eller orkar läsa era meningslösa tycken. :)

Postad 10 March 2010 - 20:13

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Eftersom Vizio bara verkar säljas i USA så blir du antagligen tvungen att privatimportera den...annars finns ju Philips 21:9-tv, den är väl mer eller mindre likadan? Kommer en ny version med 3D-stöd och LED-backlight nu också :)

Postad 11 March 2010 - 10:51

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Eftersom Vizio bara verkar säljas i USA så blir du antagligen tvungen att privatimportera den...annars finns ju Philips 21:9-tv, den är väl mer eller mindre likadan? Kommer en ny version med 3D-stöd och LED-backlight nu också :blink:

Fy tusan vad ballt, en två meter bred sån vill jag ha och kasta ut projektorn :P

Postad 11 March 2010 - 11:04

AckeOfSweden
  • AckeOfSweden
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag tycker den tv är cool. Ett alternativ till dom som inte vill ha en projektor. titta annars på Philips 56PFL9954H. Så slipper du importera:)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.