Mvh
Johan
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 08 April 2010 - 08:39
Vilka dacar på marknaden är kompatibla med Apple? Letar efter en prisvärd Dac åt min far som kör bl a spotify via sin mobil till stereon.
Mvh Johan Postad 08 April 2010 - 14:20
Wadia om du inte vill använda DACen i enheten, det är den första som kringår iPodens DAC.
Postad 08 April 2010 - 14:27
http://www.bildochlj...amp;testid=4140 Verkar tydlligen inte finnas någon dac i burken :-) utan är endast en docka. Dac eller D/A omvandlare. En music streamer borde ju fungerat om den nu inte hade haft usb kontakt på insidan. Edit: Läste vidare på nätet och såg att den låter recievern konvertera om man använder optisk kabel, kör man analogt så sker omvandlingen i ipoden. Redigerat av ljungberg_sthlm, 08 April 2010 - 14:35. Postad 08 April 2010 - 18:26
Tackar,
Men 5900 kr för en DA är i det saftigaste laget för honom. Han har redan en Ipod docka så om det går att använda den och koppla den till en DA vore det kanon. Har för mig att Apples I-pod docka har optisk ut? Då borde det ju gå att koppla den till en extern DA och sedan vidare analogt till förstärkaren. Han har ingen förstärkare med optisk in utan en gammal klassiker med analoga ingångar. Denon PMA-1560 för dom som minns den. Postad 10 April 2010 - 09:44 Nej, du får inte ut optisk ur ipoden, om du inte har en Wadia. Du får sen köra en DAC till, finns ju fina för runt 1500, eller? MItt tips är dock att kolla om din far verkligen märker någon skillnad mellan en vanlig docka och en docka+dac för 5000-6000... Dessutom, för dessa pengarna kan du köpa en enskild spelare (typ SB). Postad 10 April 2010 - 09:50
Så sant. Tänkte mest om det fanns samma typ av DAC:ar som finns för ljudet ut ur datorn. Original Ipod tycker jag låter rätt halvtunnt. Tänkte om man kunde få ett mer fylligare/varmare ljud ur den utan att det skall kosta skjortan. Postad 10 April 2010 - 13:38 So true... såg att du hade en fin iPod docka, inget sånt kan vara av intresse? Postad 10 April 2010 - 19:23
Ingen som tipsat on onkyos dac för ipod/phone än? Ska tydligen vara rätt bra.. ca 1700sek
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |