Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

För er som tycker eran s60v5 lur är tråkig kika hit

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 juni 2010 - 15:12

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
tja ser att väldigt många har något emot s60v5 här det har ja med dock men har en i8910 så ja tänkte tipsa folk om vad ni kan göra lite med eran symbian lur!
Först börjar vi med nyttoapps;
joikuspot- program som gör din mobil till en trådlös router med uppkoppling.
Opera mobile 10- bästa symbian browsern du kan ha komprimerar websidor för bästa effekt dock utan flash.

För er som vill ha lite nostalgi känsla i luren; antsnes - snes emulator i luren http://www.summeli.fi/?p=1407

Sbp mobile shell 3.5 - byter ut ditt tråkiga symbian ui emot ett mer användarvänligt dessutom går det att använda alla apps i luren som widgets i den.

Symtorrent- för gamla hederliga pirater som fortfarande inte lärt sig den nya lagen.

fring- socialhub i luren har allt ifrån msn,skype,twitter i luren.

x-plore-ultimata fil-browsern i mobilen har musik spelare i sig zip manager även rar.

Och nu till det jag kallar nödvändigt i en s60v5; hacka luren med helloOX 2.03 funkar som jailbreak typ tar inte bort garantin med detta installerat inkluderar rompatcher kan du installera vilka symbian program,spel utan problem i luren t.ex ovistore i en samsung lur som jag har. Har ni frågor är det bara skriva pm. här är guide till hacka luren www.persian-forums.com/f286/how-hack-s60-devices-detail-guide-51285/

lite länkar till appsen; http://www.spbsoftwa...are/mobileshell (mobileshell)

http://horizon.symbian.org/ appstore för alla s60v5 mobiler mycket skit apps men fring o dvs finns här

letar du efter en speciell app fråga gärna.
För er med vivaz, satio har ja en annan lösning fixa från cer ifrån odpa . Följ bara guiden hur man hackar luren istället för hacka fixar ni cer och key sen tar ni bort signaturen på på appen ni laddat ner via freesigner eller signsis och sen signerar du med ditt egna cer så ska de funka.

En liten update till er som har en s60v5 dvs en satio,vivaz eller ohd; vissa symbian ^3 spel/apps funkar I dessa

Redigerat av i8910user, 02 oktober 2010 - 16:44.

Postad 25 juni 2010 - 14:09

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Går det verkligen att hacka Vivaz i dagens läge? I så fall är det enkelt att återställa den ifall något gårsnett. Om det inte går att hacka den, kan man då använda joikuspot i alla fall? Jag går i tankarna att köpa en Vivaz just pga joikuspot då jag har en ipod touch som jag vill vara uppkopplad med överallt och för att vivaz verkar ha bra batteritid och hyffsad kamera. Jag vill vänta med android tills en liknande lösning som joikuspot finns att tillgå på android telefonerna.

Postad 25 juni 2010 - 14:59

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Går det verkligen att hacka Vivaz i dagens läge? I så fall är det enkelt att återställa den ifall något gårsnett. Om det inte går att hacka den, kan man då använda joikuspot i alla fall? Jag går i tankarna att köpa en Vivaz just pga joikuspot då jag har en ipod touch som jag vill vara uppkopplad med överallt och för att vivaz verkar ha bra batteritid och hyffsad kamera. Jag vill vänta med android tills en liknande lösning som joikuspot finns att tillgå på android telefonerna.

det går att hacka den och ja det går och ta bort hacket, joikuspot finns inte till vivaz ännu . hackade nämligen en vivaz pro som min polare hade för två veckor sen :P

Redigerat av i8910user, 25 juni 2010 - 15:04.

Postad 25 juni 2010 - 21:17

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

det går att hacka den och ja det går och ta bort hacket, joikuspot finns inte till vivaz ännu . hackade nämligen en vivaz pro som min polare hade för två veckor sen :P

Joikuspot finns inte till Vivaz ännu? Du skrev ju i ditt inlägg att joikuspot var en av fördelarna med Vivaz och S60?
Joikuspot verkar ju finnas till S60v5, funkar inte det till Vivaz då?

Postad 25 juni 2010 - 22:27

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Joikuspot finns inte till Vivaz ännu? Du skrev ju i ditt inlägg att joikuspot var en av fördelarna med Vivaz och S60?
Joikuspot verkar ju finnas till S60v5, funkar inte det till Vivaz då?

joikuspot verkar inte finnas till vivaz än. men kommer nog snart, jo ja vet men redigerade det efter jag kollade upp detta tyvärr.. http://www.joikusoft.com/

Redigerat av i8910user, 25 juni 2010 - 22:29.

Postad 26 juni 2010 - 00:21

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0
Fring och Sbp Mobile shell verkar ju intressanta. Jag har en Nokia 5800, går det att installera dessa direkt utan vidare hack innan?

Jag antar att jag kan leta upp det mesta själv men jag är trött just nu och skulle uppskatta din input för hur väl det funkar för en sån telefon, om du vet alltså. :P

Postad 26 juni 2010 - 00:41

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Ok nu är jag lite förvirrad. Det finns hack men joikuspot fungerar ändå inte? Varför?

Postad 26 juni 2010 - 08:40

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Ok nu är jag lite förvirrad. Det finns hack men joikuspot fungerar ändå inte? Varför?

har du en vivaz så funkar inte detta program än, har du hackat luren osv? ja vet faktiskt inte hur de är om du hittar joikuspot som är osignerad och installerar på en hackad hittade nämligen ingen, dock kanske det finns ngon moddad version ute.

Redigerat av i8910user, 26 juni 2010 - 08:41.

Postad 26 juni 2010 - 08:57

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Fring och Sbp Mobile shell verkar ju intressanta. Jag har en Nokia 5800, går det att installera dessa direkt utan vidare hack innan?

Jag antar att jag kan leta upp det mesta själv men jag är trött just nu och skulle uppskatta din input för hur väl det funkar för en sån telefon, om du vet alltså. :P

japp fring funkar och sbp mobile shell utan hack till din 5800 :D vill du ha länkar så kan ja posta dom

Redigerat av i8910user, 26 juni 2010 - 08:58.

Postad 26 juni 2010 - 12:01

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

japp fring funkar och sbp mobile shell utan hack till din 5800 :P vill du ha länkar så kan ja posta dom

Mobile shell är tidsbegränsat dock och finns att hämta på deras sida. Sedan får man betala en slant.
Piratkopierat får man inte posta här bara så att du vet det i8910user.

Postad 26 juni 2010 - 13:13

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Mobile shell är tidsbegränsat dock och finns att hämta på deras sida. Sedan får man betala en slant.
Piratkopierat får man inte posta här bara så att du vet det i8910user.

japp ja vet det med mobile shell betalade nämligen för det själv ser du :P

Postad 28 juni 2010 - 08:17

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag har sett att Joikusoft har släppt ett nytt program kallat Joikuboost som gör att man kan koppla upp flera mobilers 3g anslutning och slå ihop dom till en hotspot och på så sätt få högre hastighet än med joikuspot. I övrigt så funkar det väl som joikuspot om jag har förstått allt rätt?

Fungerar detta program på Vivaz?

Postad 28 juni 2010 - 09:34

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag har sett att Joikusoft har släppt ett nytt program kallat Joikuboost som gör att man kan koppla upp flera mobilers 3g anslutning och slå ihop dom till en hotspot och på så sätt få högre hastighet än med joikuspot. I övrigt så funkar det väl som joikuspot om jag har förstått allt rätt?

Fungerar detta program på Vivaz?

Joikuboost är just nu bara beta, och ja det är sant de du skriver men tyvärr endast support för nokia :/

Postad 28 juni 2010 - 13:37

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Joikuboost är just nu bara beta, och ja det är sant de du skriver men tyvärr endast support för nokia :/

Jo enligt listan är det endast support för Nokia. Men dom nämner även att det finns inget som hindrar att det inte skulle fungera på en Sony Ericsson lur med Symbian S60. Dock så krävs ju någon som kan prova lite olika joikuboost för olika nokia telefoner för att se om någon av dom fungerar på Vivaz. Det är ett grymt bra program att ha, och det verkar inte finnas någon motsvarighet förutom programmet Mywi som finns till Jailbreakade Iphones.

Jag läste om någon som lyckats få igång Joikuspot v2.50 premium på en Satio mobil utan problem.

Postad 28 juni 2010 - 17:14

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jo enligt listan är det endast support för Nokia. Men dom nämner även att det finns inget som hindrar att det inte skulle fungera på en Sony Ericsson lur med Symbian S60. Dock så krävs ju någon som kan prova lite olika joikuboost för olika nokia telefoner för att se om någon av dom fungerar på Vivaz. Det är ett grymt bra program att ha, och det verkar inte finnas någon motsvarighet förutom programmet Mywi som finns till Jailbreakade Iphones.

Jag läste om någon som lyckats få igång Joikuspot v2.50 premium på en Satio mobil utan problem.

de är ju bara testa finns ju ett sätt som kan funkar :) du kan signera filen med din egen nyckel om du vet hur man gör :unsure: då borde de ju inte va några problem

Postad 29 juni 2010 - 11:38

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

de är ju bara testa finns ju ett sätt som kan funkar :) du kan signera filen med din egen nyckel om du vet hur man gör :blush: då borde de ju inte va några problem

Jo :P Men hade vart bra o få det bekräftat innan man inhandlar en Vivaz för att sedan märka att "ojj det funkade visst inte" :P Annars får det bli en dyrare lite bättre surftelefon och skrota ipod touchen helt enkelt :)

Postad 29 juni 2010 - 18:37

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jo :) Men hade vart bra o få det bekräftat innan man inhandlar en Vivaz för att sedan märka att "ojj det funkade visst inte" :blush: Annars får det bli en dyrare lite bättre surftelefon och skrota ipod touchen helt enkelt :)

har en fråga då har du haft en symbian lur förut?

Redigerat av i8910user, 29 juni 2010 - 18:39.

Postad 30 juni 2010 - 09:27

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Yes, har en Nokia N95 nu. Joikuspot går som tåget. Dock är batteriet inge vidare då den bara klarar ca 1 tim spotify, där skulle troligtvis Vivaz slå den på fingrarna ganska ordentligt.

Postad 01 juli 2010 - 08:43

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Yes, har en Nokia N95 nu. Joikuspot går som tåget. Dock är batteriet inge vidare då den bara klarar ca 1 tim spotify, där skulle troligtvis Vivaz slå den på fingrarna ganska ordentligt.

Asså :huh: vivaz är lite bättre än n95 men en symbian mobil som inte är nokia blir ganska låst av leftup cert och att dom inte stödjer vissa api's så dom blir ganska tråkiga efter ett tag kan ja säga. spotify på s60v5 är ju lite bättre ett tips är ju att streama din playlist genom wifi så du kan köra offline mode med spotify B) drar inte lika mycket batteri ;)

Postad 03 juli 2010 - 21:52

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Bara med 6-7 timmar.
Då har jag bara laddat batteriet en gång.
Räknar med någon eller några timmar mer, när batteriet laddats om några ggr.

Redigerat av Unregistered1820, 03 juli 2010 - 21:54.

Postad 05 september 2010 - 11:07

ae_g
  • ae_g
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Kan man ta vilka ROMs som helst till Snesemulatorn? (ursäkta okunskapen)
Och kanske kan man få nån liten rekomendation :)

Postad 29 september 2010 - 09:09

sudden_se
  • sudden_se
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
För hack av mobilen. http://cer.opda.cn/en/index.php
Hjälp för att kunna lägga in Nokia OVI map.

Postad 06 november 2010 - 09:41

herrober82
  • herrober82
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
JOIKUSPOT är nu officiellt tillgänglig och fungerade även för sonyericsson vivaz.
Kolla in www.joikushop.com.
Testade programmet på min sony ericsson vivaz big time imorse genom att spela spotify, tanka hem max med bittorrent klient och samtidigt surfa. Ingen hängning. Allt funkade kanon.
Har surfat nu i över 2 timmar med hemladdning samtidigt via torrent klient. Fortfarande funkar allt prima.
Denna applikation rockar stenhårt. Lätt värt 9euro......

Nästa testfall kommer senare, då jag får koppla upp 2laptops mot den och tanka stenhårt på båda. Det måste kunna gå och hänga programmet på något sätt :=)

PS:
Jag har jobbat som testar i många år inom telekom branchen, så jag är enormt imponerad av stabiliteten på detta programmet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.