Sony VPL-PX20?
Har sökt på forumet men hittade ingen info.
tackar för svar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Erfarenhet av Sony VPL-PX20?
Startad av
Unregisteredbd3056aa
, Jan 15 2003 18:04
4 svar till detta ämne
Postad 15 January 2003 - 18:04
Är det någon på detta forum som har ngn erfarenhet av
Sony VPL-PX20? Har sökt på forumet men hittade ingen info. tackar för svar Postad 18 January 2003 - 01:37
Jag har hittat en begagnad , lampa använd ca 650 h, för 14000kr.
Hur är den jämfört med de nya budget projektorerna typ sanyo plv-z1, sony HS-2 mfl. Vad är ett vettigt pris för den? Postad 19 January 2003 - 13:28
Utan att jag har direkt jämfört Sony VPL-PX20 mot sanyo plv-z1 och sony HS-2, bara på olika platser under olika förhållanden. Så är min uppfattning att VPL-PX20 är en bättre projektor.
Flera ingångsmöjligheter och bättre bildkvalitet (subjektivt utan en direkt jämförelse). Priset verkar vara OK. Kolla vad det sitter för lins på den. Det finns tre olika Normal , Vidvinkel (VPLL-ZM31) och tele (VPLL-ZM101). Beroende hur lång betraktningsvinkel (avstånd projektor till duken) den är gjord för. Det finns en del som är gjorda för bakprojektion och då sitter det ofta en Vidvinkel (VPLL-ZM31) lins på den. Det finns en annan sak som du borde kolla också om den är modifierad för bakprojektion När linsen är monterad för bakprojektion så är den monterad med linscentrum och dukens centrum i mitten. Om linsen är monterad för bakprojektion så skulle du behöva ( utan att använda keystone) ha projektorn mitt i synfältet. Bilden blir mycket bättre om du slipper använd keystone. Detta går att återställa detta men det är en del jobb med det. Standard är linsen monterad så att centrum på linsen ligger förskjutet från centrum på duken. Lite svårt att förklara utan ritning. Jag har manualen i pdf format så om du är intresserad så kan jag e-posta den till dig. Ny lampa kostar ca 5500:- och hålbarhet borde vara 2000 timmar, även om min höll 720 timmar 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |