Kör med DVBT-T (Boxer) och en dual tuner (Terratec 2400i).
1) Vad finns det för bra forum och andra resurser om WMC? The Greenbutton? Några andra bra siter? Finns det någon bra guide som riktar sig till lite mer avancerade användare?
2) Fattar inte riktigt hur det fungerar med kanaler resp EPG guiden. Verkar som det kommit med en massa kanaler som jag inte har, type danska kanaler (befinner mig i Skåne). Antar att dessa har med EPG:n och göra och är relaterat till min plats snarare än vilka kanaler jag kan få in (går jag in på TV Channel scan så visas de kanaler jag kan få in däremot).
Ännu mer konfunderad blir jag när jag tittar på TV Sources. Där ligger inte bara 2 tuners under typ 6 st för tex SVT 1. Verkar som om den fångat upp kanalerna på andra frekvenser med (tex 570.167/ 569.833MHz istället för 570 MHz). Fan vet varför den spara dessa i listan.
I vissa lägen har den skapat mer än en kanal för samma kanal. Tex har två Animal Planet. Mystiskt värre.
3) Är channel number bara något som tilldelas för EPG ändmål eller används det för tuning? Dvs kan jag ändra om nummer till något annat så jag tex kan ha Barnkanalen på tex plats 8 istället för 98?
4) Vart hämtas EPG? Är det från DVB strömmen eller på annat sätt? Hur styr man vilket? Finns det någon anledning till att tex använd XMLtv?
5) Hur fungerar det med undertexter från text-tv (dvs för normalt inte textade program)? Det finns en subtitles val från menyn men verkar inte göra någon skilland. Dessutom finns det typ 4 olika val med "swedish". Eller aktiverar man det hela via text-tv?
6) Vilka "must have" plugins etc bör man använda? Tycker personligen att film hanteringen är det sämsta. Vill att titel, handling etc kan tex hämtas från IMDB m.m. Finns det något bra plugin för bättre filmhantering? Även för att hantera serier (typ TV Series pluginet i MP). Andra bra att ha plugin?
7) Är dvblink enda (eller bästa) alternativet för soft CAMs?
8) Vad kan man ändra vad gäller menyer, remote el tangentbord mappningar etc?
Om dessa frågor finns förklarade på annat håll så ge gärna en länk
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?