Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spotify offline i Ipod Touch

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 November 2010 - 12:35

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har tänkt skaffa en Ipod Touch för att kunna köra Spotify offline (bl a i bilen :P )
Frågan är nu hur stort minne Ipoden behöver ha? På Spotifys hemsida hittar jag bara att man kan ha 3 333 låtar off line, men inte hur mycket plats dom tar. Visst, jag kan ju ta till ordentligt med 64 Gb men det kostar ju lite...
Är det någon som använder det eller vet var informationen går att hitta?
//T

Postad 22 November 2010 - 16:27

L-L
  • L-L
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag beställde just en iPod Touch 8 GB idag. :P

Testa på din dator att göra offline-listor i Spotify och kolla hur stor cachen blir (rensa först så att du börjar från scratch). Har för mig att jag själv har ett par hundra låtar offline och detta tar ca 3 GB. Om du vill ha max. antal låtar, alltså 3333 st, så lär det alltså inte räcka med 8 GB men för mig kommer det - förhoppningsvis - att räcka.

Postad 22 November 2010 - 16:58

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Ja, så kanske man kan göra...
Men tar inte låtarna större plats i Premium? Iofs behöver jag inte 3333 spår, det var mest för att kolla maxgränsen.
//T

Postad 22 November 2010 - 18:50

L-L
  • L-L
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Ja, så kanske man kan göra...
Men tar inte låtarna större plats i Premium? Iofs behöver jag inte 3333 spår, det var mest för att kolla maxgränsen.
//T

RImligtvis gör låtarna det ja, men jo, jag har Premium. :( Å andra sidan får man bara 160 kbps i Mobile, vilket borde reducera offline-storleken i iPodens minne.

Postad 22 November 2010 - 19:02

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Jag räknade som minimum 16gb för mina egna behov.

Jag menar när apple räknar med att 160gb mostvarar i snitt 40.000 låtar vilket mosvarar 4gb för 1000st låtar.

Fast en låt är knappast 12 minuter i deras beräkning, så det är lite si och så med det också :(

Sedan har man ju program och annat som tar plats, foton tar ju t.ex as mycket av minneskapaciteten.

Postad 23 November 2010 - 07:48

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Tack för era svar :(
Jag kommer nog bara att använda Ipoden till Spotify, kanske några få appar oxå, men definitivt inte till att lagra foton, spel eller annat. Mina cd-skivor ligger sedan länge på hårddisken och de följer med till bilen förpackade i ett eller två usb-minnen.

Finns det någon här som redan har x antal låtar och lyssnar offline? Det vore kul att höra hur mycket plats som verkligen krävs.
//T

Postad 25 November 2010 - 12:15

L-L
  • L-L
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Tack för era svar :D
Jag kommer nog bara att använda Ipoden till Spotify, kanske några få appar oxå, men definitivt inte till att lagra foton, spel eller annat. Mina cd-skivor ligger sedan länge på hårddisken och de följer med till bilen förpackade i ett eller två usb-minnen.

Finns det någon här som redan har x antal låtar och lyssnar offline? Det vore kul att höra hur mycket plats som verkligen krävs.
//T

Min 8 GB iPod touch anlände igår och är nu helt laddad med mina offline-listor i Spotify. Minns inte exakt vilka siffror det rör sig om men jag tror att jag har ca 20 timmar musik i Spotify och över 5 GB ledigt i iPoden. Kan tillägga att man inte har 8 GB att röra sig med utan snarare 6.5 GB, antagligen då iOS tar lite plats. Uppdaterade till version 4.2 direkt när jag fick iPoden igår och den uppdateringen var över 600 MB att ladda ner via iTunes.

Kan kolla upp lite mer exakta siffror åt dig när jag är hemma ikväll! (har inte iPoden till hands nu)

Postad 25 November 2010 - 22:40

L-L
  • L-L
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Kan kolla upp lite mer exakta siffror åt dig när jag är hemma ikväll! (har inte iPoden till hands nu)

- 6.5 GB kapacitet varav 4.6 GB ledigt
- Ca 280 låtar i Spotify
- Inga övriga filer såsom MP3 eller filmer ligger i minnet

Postad 26 November 2010 - 07:50

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen L-L, det verkar ju som om 8 GB räcker för mina behov. Om man sedan köper 8 eller 16 kan ju bero på tillfället... Jag kanske börjar tycka det är kul med apparna, vattenpass, labyrintspel o allt möjligt :)
//T

Postad 26 November 2010 - 12:27

L-L
  • L-L
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen L-L, det verkar ju som om 8 GB räcker för mina behov. Om man sedan köper 8 eller 16 kan ju bero på tillfället... Jag kanske börjar tycka det är kul med apparna, vattenpass, labyrintspel o allt möjligt ;)
//T

16 GB finns dock inte i fjärde generationen, du måste upp till 32 GB och då blir det nog ca 900 kr dyrare än versionen med 8 GB. :) Beställde min i måndags på El-gigantens hemsida för 1990 kr, men nu verkar den kosta 2089 kr! Såg dock i ett reklamblad från Media Markt igår att de har den för 1990 kr.

Ja visst kan det vara kul med några appar också! Jag har dock köpt iPoden för Spotify i första hand, men har i alla fall lagt in appar för TV.nu (vill kolla tablån utan att resa mig ur soffan och gå till datorn som är 5 meter bort :D), SVT Play, Telia wifi-nät i närheten samt en batterimätare.

Postad 26 November 2010 - 13:18

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Ok, 8 eller 32 GB, du ser hur påläst jag är :D Förhoppningsvis så blir det nya S60 i vår och summan av det som de olika bilsäljare jag pratat med verkar peka åt att det går att strömma musik från en telefon/mediaspelare till bilen. Ska bli riktigt härligt :) ;) att kunna få med sig det man vill på en 4-timmars bilresa som det kan röra sig om ibland.
//T

Postad 06 January 2011 - 11:30

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Ok, 8 eller 32 GB, du ser hur påläst jag är ;) Förhoppningsvis så blir det nya S60 i vår och summan av det som de olika bilsäljare jag pratat med verkar peka åt att det går att strömma musik från en telefon/mediaspelare till bilen. Ska bli riktigt härligt :) :( att kunna få med sig det man vill på en 4-timmars bilresa som det kan röra sig om ibland.
//T

Japp jag har en lancer 2011 och kör med spotify genom bluetooth till bilstereon :P Mycket nice är det :P

Postad 22 January 2011 - 21:13

vicster
  • vicster
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Ok, 8 eller 32 GB, du ser hur påläst jag är :lol: Förhoppningsvis så blir det nya S60 i vår och summan av det som de olika bilsäljare jag pratat med verkar peka åt att det går att strömma musik från en telefon/mediaspelare till bilen. Ska bli riktigt härligt :) :lol: att kunna få med sig det man vill på en 4-timmars bilresa som det kan röra sig om ibland.
//T

XC60, nya S60 och V60 har alla Bluetooth-streming av musik till sterion (A2DP) med ljudpaketen High preformance eller Premium sound. Synd bara att resten av Volvos modeller saknar funktionen... :) men kan tänka mig att det är jäkligt gött att streama via bluetooth men just nu får man köra via FM-bandet istället (N8 till V70 II) och kvalitén är iaf godkänd.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.