D-link Boxee box, beställning och tillgång
263 svar till detta ämne
Postad 24 november 2010 - 11:02
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
För att rensa undan den andra tråden så tar vi lager, vart man ska beställa och annat kring beställningar här.
Som sagt tidigare är hela första batchen slut, hela Nordens batch alltså. Detta har antagligen gått helt och hållet första dagen på grund av beställningar osv.
Senaste sagt är att ingen ny kommer till Norden 2010 utan vi vår snällt vänta till nästa år.
Tips på hur man får den från andra länder bör uppskattas.
Postad 24 november 2010 - 11:18
wader
-
wader
-
Användare
-
-
215 inlägg
Låter bra det. Ska skicka ett mail till amazon.de och se om dom kan skicka den till sverige.
Kollade precis webhallen. Dom har flyttat fram från 1204 till 1208. Någon som har känningar där och kan kolla vad som händer?
Lagerstatus
Postorder Ej i lager
Sundbyberg Ej i lager
Stockholm Ej i lager
Göteborg Ej i lager
Malmö Ej i lager
Uppsala Ej i lager
Hos leverantören Ej i lager
Nästa leverans beräknas till 2010-12-08.
Postad 24 november 2010 - 11:22
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Låter bra det. Ska skicka ett mail till amazon.de och se om dom kan skicka den till sverige.
Kollade precis webhallen. Dom har flyttat fram från 1204 till 1208. Någon som har känningar där och kan kolla vad som händer?
Lagerstatus Postorder Ej i lager Sundbyberg Ej i lager Stockholm Ej i lager Göteborg Ej i lager Malmö Ej i lager Uppsala Ej i lager Hos leverantören Ej i lager Nästa leverans beräknas till 2010-12-08.
Jag har känning på att om de får in så är det via andra kanaler än via D-Link.
Postad 24 november 2010 - 11:23
Pål79
-
Pål79
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag förbeställde hos webhallen 25 oktober och har inte fått min box än.
Sjukt upprörd över att det verkar vara en del som förbeställt hos dom efter mig som fått sina boxar redan.
Datumen som webhallen har på sin sida verkar vara minst sagt osäkra, så jag har ingen större förhoppning på att få någon box i december.
Länge hade dom t.ex. ett releasedatum satt som var innan innan internationella releasen av boxen.
Redigerat av Pål79, 24 november 2010 - 11:24.
Postad 24 november 2010 - 11:32
Unregistered1487
-
Unregistered1487
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Har beställt mina via amazon.com. Beställde i fredags och kommer få den inom några dagar. Glider den igenom tullen kommer jag billigt undan (1700 med frakt). Men förmodligen så fastnar den i tullen och då lär totalpriset landa på det den kostar här hemma.
En lösning ifall man inte orkar vänta...
Postad 24 november 2010 - 11:35
tomaxxxx
-
tomaxxxx
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag beställde min i slutet av oktober. Mailade dem i förrgår och fick som svar att den var packad redo att skickas. Kändes lite konstigt eftersom ett par timmar efter så uppdaterade dem även min orderstatus till behandlad. Men men nu är den på väg äver om posten har skivit att dem har problem att få ut paketen på grund av snö ovädret.
Postad 24 november 2010 - 11:52
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
För er som inte vill vänta så har jag 1 st sprillans ny i kartong över som jag säljer, svensksåld med 12 garanti.
PM:a vid intresse
OBS priset är 2,700 Kr och jag skickar först mot att betalning är gjord, annars finns möjlighet för upphämtning mot kontant betalning i Borås.
Några skambud undanbedes
Annars åker den upp på Tradera!
Redigerat av motif, 24 november 2010 - 12:34.
Postad 24 november 2010 - 11:52
Unregistered66fa17b0
-
Unregistered66fa17b0
-
Användare
-
-
196 inlägg
Finns tillgänglig på ett fåtal fysiska elgiganten butiker, exempelvis Uppsala och Göteborg.
Postad 24 november 2010 - 11:54
orrac
-
orrac
-
Rookie
-
4 inlägg
Finns tillgänglig på ett fåtal fysiska elgiganten butiker, exempelvis Uppsala och Göteborg.
Jag ringde Elgiganten igår efter att ha sett att den skulle finnas i Barkarby och då fick jag beskedet att det bara var ett utställningsex dom hade. Så deras siffror verkar rätt missvisande..
Redigerat av orrac, 24 november 2010 - 12:02.
Postad 24 november 2010 - 12:01
wader
-
wader
-
Användare
-
-
215 inlägg
På amazon.de verkar dom skicka och det kostar 20 euro i frakt. Webbhallen känns inte riktigt säkert. 229 euro för boxen och 20 till i frakt då. 2-12 dagar. 249 euro då. http://www.amazon.de...k...amp;x=0&y=0http://www.amazon.de...odeId=200171000
Redigerat av wader, 24 november 2010 - 12:05.
Postad 24 november 2010 - 12:06
Unregistered1487
-
Unregistered1487
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
För er som inte vill vänta så har jag 1 st sprillans ny i kartong över som jag säljer, svensksåld med 12 garanti. PM:a vid intresse OBS priset är 3.300 Kr och jag skickar först mot att betalning är gjord, annars finns möjlighet för upphämtning mot kontant betalning i Borås. Några skambud undanbedes 
Annars åker den upp på Tradera!
Haha, ocker!
Postad 24 november 2010 - 12:14
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Haha, ocker!
Inte längre  jag är en snäll människa hehe men med tanke på den STORA efterfrågan så är det väl inte farligt att betala 500kr extra drygt för att slippa vänta 2-3 månader  2.700 kr kontant kan levereras idag mellan GBG och Borås!
Redigerat av motif, 24 november 2010 - 12:35.
Postad 24 november 2010 - 12:17
joelarvidsson
-
joelarvidsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kan finnas en kvar i Göteborg på Elgiganten i Backaplan om någon är intresserad.
Lycka till.
Postad 24 november 2010 - 13:08
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Kan finnas en kvar i Göteborg på Elgiganten i Backaplan om någon är intresserad. Lycka till.
Slut enligt polarn som var där för 5 min sedan
Postad 24 november 2010 - 13:14
Lucky1
-
Lucky1
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag ringde Elgiganten igår efter att ha sett att den skulle finnas i Barkarby och då fick jag beskedet att det bara var ett utställningsex dom hade. Så deras siffror verkar rätt missvisande..
Hej ! Jag har nyss varit och hämtat min Boxee på Elgiganten Barkarby. Ca kl 11 såg jag att de hade den, så jag gjorde direkt en bokning via Collect@Store och det funkade. Obruten förpackning (dvs inget utställningsex). Vid en första titt på Elgigantens hemsida ser det ut som om Boxee är slut (vilket även återspeglar sig på prisjakt), men när jag valde Köp och gick vidare med Collect@Store och valde butik, så visade det sig att den fanns tillgänglig i ca 10 Elgigant-butiker. Lycka till !
Postad 24 november 2010 - 13:23
jesperlund
-
jesperlund
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej !
Jag har nyss varit och hämtat min Boxee på Elgiganten Barkarby. Ca kl 11 såg jag att de hade den, så jag gjorde direkt en bokning via Collect@Store och det funkade. Obruten förpackning (dvs inget utställningsex).
Vid en första titt på Elgigantens hemsida ser det ut som om Boxee är slut (vilket även återspeglar sig på prisjakt), men när jag valde Köp och gick vidare med Collect@Store och valde butik, så visade det sig att den fanns tillgänglig i ca 10 Elgigant-butiker.
Lycka till !
Hur lyckades du lägga till den i korgen när den är slut på hemsidan?  Jag försökte göra samma sak då jag upptäckte att några exemplar fanns i den lokala butiken, men eftersom jag inte lyckades så ringde jag och bokade den istället. Blev 160:- dyrare...
Postad 24 november 2010 - 13:25
robertk
-
robertk
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Hej !
Jag har nyss varit och hämtat min Boxee på Elgiganten Barkarby. Ca kl 11 såg jag att de hade den, så jag gjorde direkt en bokning via Collect@Store och det funkade. Obruten förpackning (dvs inget utställningsex).
Vid en första titt på Elgigantens hemsida ser det ut som om Boxee är slut (vilket även återspeglar sig på prisjakt), men när jag valde Köp och gick vidare med Collect@Store och valde butik, så visade det sig att den fanns tillgänglig i ca 10 Elgigant-butiker.
Lycka till !
Dum fråga, men hos mig är köpknappen inte möjlig att klicka på... hur lyckades du med det konststycket?
Postad 24 november 2010 - 13:30
wader
-
wader
-
Användare
-
-
215 inlägg
För 3 timmar sedan.
Tack för ditt mail.
Jag kan se att det är några butiker runt om i sverige som har denna inne. Nu vet jag inte hur nära du har alla butiker eller om du vill åka riket runt för att hämta den. Men här kommer listan på vilka som har den hemma:
* Örebro
* Västerås / Hälla
* Västerås / Erikslund
* Eskilstuna
* Göteborg / Backaplan
* Göteborg / Nordstan
* Stockholm / Täby
* Uppsala
Dessvärre finns denna inte på lager via internet. Bekräftat datum är 2011-01-11.
Ha en bra dag!
Med vänlig hälsning / Best regards
Mattias B
Kundcenter
Postad 24 november 2010 - 13:37
Pål79
-
Pål79
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har mailat webhallen med mitt bokningsnummer och fått till svar att dom fått in ett litet antal boxar och att antalet inte täckte förhandsbokningar.
När jag idag ringde och ville ha svar på hur andra personer som förhandsbokat efter mig kunnat få sina boxar så säger dom att ett antal är på väg ner till butiken i i Malmö (jag har valt att hämta min beställning i butik) och att jag ligger bra till för att få en box nu i dagarna.
Förvirringen är total, för mig men framförallt hos webhallen.
Postad 24 november 2010 - 13:56
Lucky1
-
Lucky1
-
Rookie
-
2 inlägg
Dum fråga, men hos mig är köpknappen inte möjlig att klicka på... hur lyckades du med det konststycket?
Absolut ingen "Dum fråga". Den möjligheten verkar nu vara borta. Jag hade gett upp hoppet om en Boxee i år. Det var när jag satt i telefon med en kund, som jag upptäckte att det fanns en Boxee i Barkarby. Antagligen blev jag lite frånvarande för kunden, då jag samtidigt bokade boxen.
Postad 24 november 2010 - 14:26
bjotob
-
bjotob
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Inte längre jag är en snäll människa hehe
men med tanke på den STORA efterfrågan så är det väl inte farligt att betala 500kr extra drygt för att slippa vänta 2-3 månader 
2.700 kr kontant kan levereras idag mellan GBG och Borås!
Finns väl en köp- & säljdel i forumet för sådant?
Postad 24 november 2010 - 14:30
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Jag trodde inte ocker var tillåtet där ens?
Än mindre i tråden iaf.
Högst personligen hoppas jag INGEN köper den av honom, men alltid lurar det väl någon.
Redigerat av masse70, 24 november 2010 - 14:31.
Postad 24 november 2010 - 14:37
Unregistered1487
-
Unregistered1487
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
men med tanke på den STORA efterfrågan så är det väl inte farligt att betala 500kr extra
Just det, glömde att Boxee Box följer samma utbud/efterfrågan modell som guld och platinum...
Redigerat av Unregistered1487, 24 november 2010 - 14:46.
Postad 24 november 2010 - 14:49
wader
-
wader
-
Användare
-
-
215 inlägg
Skulle vara intressant att veta vart webhallen ska få sina ifrån.
Postad 24 november 2010 - 15:32
Speedyswede
-
Speedyswede
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Finns en USA importerad på Tradera för 1895kr plus ev frakt.
Postad 24 november 2010 - 15:38
C0LD
-
C0LD
-
Användare
-
-
135 inlägg
Alina har just nu 3st på lager. http://www.alina.se/...ko&T2=DSM-380/EEdit: Borta
Redigerat av C0LD, 24 november 2010 - 16:08.
Postad 24 november 2010 - 16:08
:stefan:
-
:stefan:
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Alina har just nu 3st på lager. http://www.alina.se/...ko&T2=DSM-380/E
De hade fem stycken när jag kollade vid tretiden, nu är dom slut enligt hemsidan. Crap.
Postad 24 november 2010 - 16:21
wader
-
wader
-
Användare
-
-
215 inlägg
Blir nog till att lugnt luta sig tillbaka och fixa med lite annat tills dom dyker upp igen på normalt vis. Tänker tusan inte åka land och rike runt eller betala precis vad som helst för att få en. Blir till att böja sig ner till dvd'n någon månad till. Inte mer än så.
Postad 24 november 2010 - 16:26
Snapphaneklanen
-
Snapphaneklanen
-
Rookie
-
9 inlägg
Är det bara jag som tycker det är konstigt att det inte går att köpa en Boxee Box trots att den är lanserad och allt? Trodde D-link/Boxee verkligen att den skulle sälja så dåligt att de bara beställt in några hundra stycken till Sverige eller har de produktionsproblem? Vidare undrar man ju om det verkligen kan dröja över en månad innan en ny leverans kommer till Sverige, den finns ju i lager i både i USA och Storbritannien...
P.S. Jag är sjukt frustrerad över att inte kunna köpa en nu nu NU!
Postad 24 november 2010 - 16:33
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Jag trodde inte ocker var tillåtet där ens?
Än mindre i tråden iaf.
Högst personligen hoppas jag INGEN köper den av honom, men alltid lurar det väl någon.
Den gick för 3800 kr till en lycklig ägare  Förstår att snåljåpar som i denna tråd tycker det är för mkt att betala för ngt som en annan bokat och fått själv lägga ut pengar med samt service. Jag köpte en av de första iPhone 4 i Sverige för 12.000 cash åkte 85 mil fram o tillbaka för att få den, sålde den sedan när de släppte i Sverige för 12.500  iPad har jag sålt 4 st för pris över 10.000 kr köpte dem från USA av min bror och tjänade 4.500 /st det räckte till en 64GB 3G till mig själv Det kallas att vara en jävel på försäljning, tro mig att det finns en marknad, Boxee är ju ändå i alla fall för mig snorbillig produkt, jag menar 2000 kr vad är det ? Dune Max för 6000 kr är ju t.o.m den billig, men alla har ju olika syn på hur pengar är värda. Hade det funnit en Plex/XBMC box som fungerade perfekt ja då hade jag lätt betalat 20+
Postad 24 november 2010 - 17:09
Unregistered4fe51e59
-
Unregistered4fe51e59
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Den gick för 3800 kr till en lycklig ägare 
Good for U !
Postad 24 november 2010 - 17:15
Snapphaneklanen
-
Snapphaneklanen
-
Rookie
-
9 inlägg
Den gick för 3800 kr till en lycklig ägare  Förstår att snåljåpar som i denna tråd tycker det är för mkt att betala för ngt som en annan bokat och fått själv lägga ut pengar med samt service.
Jag köpte en av de första iPhone 4 i Sverige för 12.000 cash åkte 85 mil fram o tillbaka för att få den, sålde den sedan när de släppte i Sverige för 12.500  iPad har jag sålt 4 st för pris över 10.000 kr köpte dem från USA av min bror och tjänade 4.500 /st det räckte till en 64GB 3G till mig själv
Det kallas att vara en jävel på försäljning, tro mig att det finns en marknad, Boxee är ju ändå i alla fall för mig snorbillig produkt, jag menar 2000 kr vad är det ? Dune Max för 6000 kr är ju t.o.m den billig, men alla har ju olika syn på hur pengar är värda.
Hade det funnit en Plex/XBMC box som fungerade perfekt ja då hade jag lätt betalat 20+
Det här var ju ett väldigt relevant inlägg i en tråd som handlar om Boxee Box och tydligen så är både ocker och skryt tillåtet, men i min mening inte önskvart.
Postad 24 november 2010 - 17:39
Pehrsons
-
Pehrsons
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har mailat webhallen med mitt bokningsnummer och fått till svar att dom fått in ett litet antal boxar och att antalet inte täckte förhandsbokningar. När jag idag ringde och ville ha svar på hur andra personer som förhandsbokat efter mig kunnat få sina boxar så säger dom att ett antal är på väg ner till butiken i i Malmö (jag har valt att hämta min beställning i butik) och att jag ligger bra till för att få en box nu i dagarna.
Förvirringen är total, för mig men framförallt hos webhallen.
Samma läge för mig men i Göteborg, bokade 5 oktober... Hur resonerar webhallen? Jag väntar på sega mailsvar, men det blir nog dustin fortsättningsvis.
Postad 24 november 2010 - 17:55
bjotob
-
bjotob
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Den gick för 3800 kr till en lycklig ägare  Förstår att snåljåpar som i denna tråd tycker det är för mkt att betala för ngt som en annan bokat och fått själv lägga ut pengar med samt service.
Jag köpte en av de första iPhone 4 i Sverige för 12.000 cash åkte 85 mil fram o tillbaka för att få den, sålde den sedan när de släppte i Sverige för 12.500  iPad har jag sålt 4 st för pris över 10.000 kr köpte dem från USA av min bror och tjänade 4.500 /st det räckte till en 64GB 3G till mig själv
Det kallas att vara en jävel på försäljning, tro mig att det finns en marknad, Boxee är ju ändå i alla fall för mig snorbillig produkt, jag menar 2000 kr vad är det ? Dune Max för 6000 kr är ju t.o.m den billig, men alla har ju olika syn på hur pengar är värda.
Hade det funnit en Plex/XBMC box som fungerade perfekt ja då hade jag lätt betalat 20+
Nej, det handlar inte om att vara en jävel på försäljning. Det handlar om att hålla sig till ämnet. Din försäljningsstatistik det senaste året finns det säkert bättre forum för (excelark på din dator, skattemyndigheten, etc). Detsamma gäller även dina teorier om människors syn på pengar.
Redigerat av bjotob, 24 november 2010 - 17:56.
Postad 24 november 2010 - 18:07
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Att streama en fil med DTS HD fungerar INTE inte med trådat heller vad det nu beror på!
Sedan så kan den inte identifiera subtitles i Bd.iso unknwown står det på 9/9 så får man leta genom själv.
Kommer flaggor för GUI så man ser vilket format och ljudformat man har på filmerna ?
Postad 24 november 2010 - 19:27
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Att streama en fil med DTS HD fungerar INTE inte med trådat heller vad det nu beror på! Sedan så kan den inte identifiera subtitles i Bd.iso unknwown står det på 9/9 så får man leta genom själv. Kommer flaggor för GUI så man ser vilket format och ljudformat man har på filmerna ?
Med tanke på att du sålt din så hoppades jag att vi skulle slippa dig i Boxee trådarna nu. Är ganska trött på ditt tjafs om Plex, Max mini etc etc. Och detta var ju en tråd om var man kunde hitta/beställa så vad det du skrev om hade med tråden att göra, jag det undrar man. OT: Jag beställde min den 11 oktober från webhallen så nog därför jag hade tur som fick den. Amazon.co.uk har 3 st inne exakt nu och där slipper du ju risken för tull. http://www.amazon.co...t...3106&sr=8-1Amazon.de säger 27 november. Expansys.se säger de har 5 i lager men säger samtidigt 4 dagars leveranstid.
Postad 24 november 2010 - 19:37
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Med tanke på att du sålt din så hoppades jag att vi skulle slippa dig i Boxee trådarna nu. Är ganska trött på ditt tjafs om Plex, Max mini etc etc. Och detta var ju en tråd om var man kunde hitta/beställa så vad det du skrev om hade med tråden att göra, jag det undrar man.
OT: Jag beställde min den 11 oktober från webhallen så nog därför jag hade tur som fick den. Amazon.co.uk har 3 st inne exakt nu och där slipper du ju risken för tull.
http://www.amazon.co...t...3106&sr=8-1
Amazon.de säger 27 november. Expansys.se säger de har 5 i lager men säger samtidigt 4 dagars leveranstid.
tyvärr jag köpte två  Du behöver ju inte läsa det jag skriver har många PM från folk som tycker de är bra att det finns människor som jag med kompetens inte bara snack, men visst är det bättre att ljuga och bara skriva det som rykten säger och vad folk tror om en produkt så fine!
Postad 24 november 2010 - 19:51
robertk
-
robertk
-
Amatör
-
-
84 inlägg
På Elgiganten i Uppsala fanns det 11st kring lunch idag och i Täby 18st enligt deras kundtjänst. Har en bokad i Täby tills imorgon då jag skickat ombud dit.. hoppas nu verkligen den finns kvar i butiken. Vill verkligen inte vänta till 2011 för att få pilla med denna. :/
Det hela slutar väl med att alla ställen man förbokat den på skickar den inatt så sitter man med en pall boxar. Men då kan man ju sälja dem för 3800 spänn styck så man får råd med lördagssupen! Eller också inte.
mvh, Robert
Postad 24 november 2010 - 19:54
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
tyvärr jag köpte två  Du behöver ju inte läsa det jag skriver har många PM från folk som tycker de är bra att det finns människor som jag med kompetens inte bara snack, men visst är det bättre att ljuga och bara skriva det som rykten säger och vad folk tror om en produkt så fine!
Herregud hur ###### självupptagen kan man bli? Du må vara guds gåva till mediaspelarna men det är inte det det handlar om. Att i en tråd som handlar om en specifik produkt gång på gång prata om hur mycket bättre din lösning är blir bara löjligt eftersom det inte har ett skit att göra med i detta fall Boxee-produkten. jag testar mediaspelare och bygger egna och jag är säker på att jag skulle kunna ta fram på vilka sätt Xtreamer är bättre, en htpc med XBMC är bättre osv osv men tråden handlar om Boxee och diskutioner om andra produkter tar jag i deras trådar. Att påstå att folk ljuger i tråden tycker jag är löjligt. jag har följt tråden och det har aldrig varit något snack om att folk diskuterat rykten etc. medan de väntat på produkten. Det är svårt att veta vad fakta är innan en produkt är släppt, särskilt med en produkt som utvecklas ganska snabbt, så jag förstår inte problemet. Nu när vi är fler som har produkten så är det knappast försköningar utan vi diskuterar problem/vad vi gillar etc. Vi vet att du inte gillar produkten och att du älskar din Plex/Mac Mini lösning och det är inga problem med det (jag funderar själv på att bygga en sån efter min ION/XBMC-dator är klar). Men det blir fånigt när var och varannan post från dig handlar om hur bra din lösning är - i boxee tråden. Håll det i Plex/Mac Mini-tråden. Robert: Det är alltid risken med förbokningar. Ena sekunden har man inga, sen massor. Det är bra med Webhallen att om man väljer att hämta så kan man avbeställa genom att inte hämta ut. Tror inte DLink insåg vilket tryck det var på produkten. Lite udda också eftersom den ändå är ganska dyr för en produkt som inte har hårddisk och som är begränsad här i Sverige ... vi är många nördar som måste ha det senaste
Redigerat av SwedBear, 24 november 2010 - 19:58.
Postad 24 november 2010 - 21:28
bjotob
-
bjotob
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Perfekt! Här kommer en idé; håll diskussionerna via PM då!
Postad 24 november 2010 - 21:35
orrac
-
orrac
-
Rookie
-
4 inlägg
Ser ut som jag råkat ut för dubbelbeställning.. Har eventuellt två boxar på väg hem nu!  När jag ringde Elgiganten igår och skulle fråga om butikspris i Barkarby där det skulle finnas så fick jag besked om att det inte fanns nån där trots att hemsidan visade det, men att dom såg att deras telefon/internetlager hade för omedelbar leverans. Jag tyckte det lät väldigt förvirrat och skumt eftersom det på hemsidan stod att det inte fanns och inte gick att beställa, men jag tänkte att det kunde vara värt en chansning. Hörde inget mer om det att ordern var bekräftad eller packad eller nåt efter det.. Ringde dom idag för att avboka ordern eftersom jag norpade en av dom på Alina, men då sa dom att det inte gick eftersom den redan var packad! Ett tips kan alltså vara att ringa Elgiganten! Det här var alltså inte en reservation eller beställning till butik, utan hem till mig fraktfritt utan problem trots att det inte fanns på deras hemsida. Nu ska man väl inte ropa hej än, eftersom jag fortfarande inte fått något mail från Elgiganten om att dom skickat eller hanterat det på nåt sätt. Men enligt henne jag pratade med så var den packad och nånstans i deras långa hanteringskedja och det var därför jag inte hört nåt än..
Postad 24 november 2010 - 21:39
Keiser
-
Keiser
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Är Motif på riktigt? Dagens skämt!
Postad 24 november 2010 - 21:41
bjotob
-
bjotob
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hela situationen är väldigt intressant. Det känns som att det finns ett gäng boxar ute och "fladdrar" som ej syns i diverse lagersaldon etc. Detta kan ju knappast enbart gälla Boxee Boxen utan gäller säkert de flesta produkter som har hög efterfrågan / otillräcklig tillgång. Den gamla klassiska devisen ringa och tjata verkar fungera fortfarande!
Tog en sväng förbi Elgiganten GBG centrum i eftermiddags och de hade inga ute i butiken iaf.
Postad 24 november 2010 - 23:51
robertk
-
robertk
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Ser ut som jag råkat ut för dubbelbeställning.. Har eventuellt två boxar på väg hem nu! 
När jag ringde Elgiganten igår och skulle fråga om butikspris i Barkarby där det skulle finnas så fick jag besked om att det inte fanns nån där trots att hemsidan visade det, men att dom såg att deras telefon/internetlager hade för omedelbar leverans. Jag tyckte det lät väldigt förvirrat och skumt eftersom det på hemsidan stod att det inte fanns och inte gick att beställa, men jag tänkte att det kunde vara värt en chansning. Hörde inget mer om det att ordern var bekräftad eller packad eller nåt efter det.. Ringde dom idag för att avboka ordern eftersom jag norpade en av dom på Alina, men då sa dom att det inte gick eftersom den redan var packad! 
Ett tips kan alltså vara att ringa Elgiganten! Det här var alltså inte en reservation eller beställning till butik, utan hem till mig fraktfritt utan problem trots att det inte fanns på deras hemsida. Nu ska man väl inte ropa hej än, eftersom jag fortfarande inte fått något mail från Elgiganten om att dom skickat eller hanterat det på nåt sätt. Men enligt henne jag pratade med så var den packad och nånstans i deras långa hanteringskedja och det var därför jag inte hört nåt än..
Tjötat en del med deras kundtjänst under dan och då rådde i varje fall inte den minsta tvekan om att de hade jätteslut i centrallagret eller vad det nu heter. Det rådde inte heller någon tvekan alls om att de inte skickar mellan butiker eller direkt till privatperson från butik. De sa det nog 100ggr, tar det som ett stort personligt nederlag att jag till sist fick ge upp.. märkligt att ett handelsföretag vägrar att sälja. Men visst, nåja. mvh, R
Postad 25 november 2010 - 00:07
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena!Fick mig en Boxee på Elgiganten idag... Ringde igår och sedan i förmiddags (onsdags) och la undan en maskin på Backaplan. Så den står o värmer i kartongen fortfaranda, tid kommer... Men detta med tillgång/efterfrågan är en klassiker. Alla spelare med stora förväntningar drabbas på samma sätt. Många länder vill ha många boxar, detta i kombination att när produktionen drar igång så är det aldrig stora kvantiteter pga att man vill finslipa osv inför de större serierna... Då blir det precis som nu tvärstopp!! Så lite tålamod i kombination med "ringa som faan"-mentalitet är det som gäller! Kan bara hålla med om att Elgiganten säkert kan få returer eller avhopp. De lägger bara undan maskiner över dagen! Så att kolla imorrn igen kan vara bra!
Postad 25 november 2010 - 08:49
Unregistered66fa17b0
-
Unregistered66fa17b0
-
Användare
-
-
196 inlägg
Det kan tyckas att Media Markt borde få in den i lager. Någon som har varit i kontakt med personal på något varuhus och då menar jag personal som har koll?
Postad 25 november 2010 - 10:00
John_77
-
John_77
-
Rookie
-
3 inlägg
Såg att det fanns 1 st köpt i Sverige Boxee Box på Tradera idag!
Redigerat av John_77, 25 november 2010 - 10:00.
Postad 25 november 2010 - 10:03
Unregistered66fa17b0
-
Unregistered66fa17b0
-
Användare
-
-
196 inlägg
För er som bor i Stockholm med omnejd är det bara att knalla in på Elgiganten i Täby eller Uppsala.
Enligt kundtjänst finns det 12 respektive 8 enheter i dessa butiker.
Postad 25 november 2010 - 11:02
wader
-
wader
-
Användare
-
-
215 inlägg
Dom verkar ha tagit bort den från elgigantens hemsida.
Redigerat av wader, 25 november 2010 - 11:03.
Postad 25 november 2010 - 13:21
PsyDuck
-
PsyDuck
-
Användare
-
-
190 inlägg
Precis varit på Elgiganten i Eskilstuna och inhandlat 1 st Boxee Box.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|