Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med optisk kabel, och allmän optisk bitterhet

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 March 2011 - 09:34

lindentwig
  • lindentwig
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Är optiska ingångar alltid dåliga?

Jag har i alla mina komponenter tyckt att optiska kablar inte sitter tillräckligt och i vissa extrema fall varit tvungen att tejpa fast.

Nu ska det kopplas box-teve-receiver. Eftersom receivern inte har alltför mycket in- och utgångar så jag tänkte koppla, box(hdmi/scart)-teve, sen optisk ut till receivern. Den optiska sladden sitter med nöd och näppe fast i receivern, vars input jag till och med fått utbytt... Men i teven, en ny inköpt panasonic viera tx-l42u2e, sitter den optiska knappt fast i. I min LG32LH3000 sitter den relativt bra utifrån mina erfarenheter.

Nu är frågan om jag gör ett fel när jag sätter i sladden, känns som att det bara borde vara ett sätt, eller om de är sladd/input som falerar.

Fungerar ej detta så blir det, hdmi/scart från box till teven, separat röd/vit-röd/vit från box till receiver. Ska kanske också tillägga att det är 5.1-system. Så blir det två rca så blir det ej ljud i alla högtalare.

Kan någon snälla säga att isättningstekniken är fel och inte komponenterna :)

Redigerat av lindentwig, 31 March 2011 - 09:45.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.