Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stereo dör vid -16 dB?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 maj 2011 - 21:19

Elnisch
  • Elnisch
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tycker det är väldigt märkvärdigt, när jag spelar musik på stereon dör den efter bara 5 sec. Jag har en Harman kardon avr 760, Audio pro avanti 100, avanti center, avanti 70 som bakhögtalare, kablar är Supra 4 mm, jag kör alla andra kablar profigold, Pioneer CD spelare från 90 riktigt bra. Förstärkaren stänger som sagt av sig vid ca -16 dB, volymen är hög men inte så pass, jag hade en Pioneer VSX 1014 inkopplad fram till idag och den gjorde samma sak. Stängdes av runt -17 dB.

Kan högtalarna vara paj? Har iofs lite utrymme över förstärkaren men den bör ej dö på bara några sekunder det finns gott om plats bakom där fläkten sitter, dock bara 3-4 cm ovanför.

Vet att nyare stereo apparater har automatisk avstängning men hallå det är ingen lågbudget maskin jag har och högtalare i bra kvalite.

Vore tacksam för alla svar
Mvh Emil

Postad 11 maj 2011 - 08:30

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

• 3 926 inlägg
  • 0

Tycker det är väldigt märkvärdigt, när jag spelar musik på stereon dör den efter bara 5 sec. Jag har en Harman kardon avr 760, Audio pro avanti 100, avanti center, avanti 70 som bakhögtalare, kablar är Supra 4 mm, jag kör alla andra kablar profigold, Pioneer CD spelare från 90 riktigt bra. Förstärkaren stänger som sagt av sig vid ca -16 dB, volymen är hög men inte så pass, jag hade en Pioneer VSX 1014 inkopplad fram till idag och den gjorde samma sak. Stängdes av runt -17 dB.

Kan högtalarna vara paj? Har iofs lite utrymme över förstärkaren men den bör ej dö på bara några sekunder det finns gott om plats bakom där fläkten sitter, dock bara 3-4 cm ovanför.

Vet att nyare stereo apparater har automatisk avstängning men hallå det är ingen lågbudget maskin jag har och högtalare i bra kvalite.

Vore tacksam för alla svar
Mvh Emil

Du har förmodligen börjat närma dig förstärkarens klippningsgräns och då stänger den av sig för att skydda högtalarna och förstärkaren mot skada.

Postad 11 maj 2011 - 09:08

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Får du någon felkod?
Kan vara en högtalare som är paj, som ger ger kortis vid en viss effekt. Trasig konding eller lindningen på någon spole som kortar när den mättas vid en viss effekt. Låter inte friskt iallfall.
Om Stärkarn går ned i protection är nått galet!

Testa att sätt bakhögtalarna i frontarnas terminaler och poppa på...glöm ej att dela dem så du inte skjuter elementen dock...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.