Dåså, idag slog jag till på en BD660 hos Netonet. 1190 kr och det känns ganska prisvärt.
Den har bara HDMI, nätverksuttag och optisk ut, that's all. Det ger mig alltså ett argument att uppgradera min förstärkare till något med mer än två HDMI in...
BD660 ersätter en BD360 som hade komponent ut.
Har kopplat in den och uppdaterat två gånger redan
. Den hittade nästan alla nätverksutdelade mappar med en gång. Dock inte en Win7-mapp, men det är nog jag som inte gjort rätt. Återkommer med lite mer kommentarer om någon dag.
Jag köpte också en BD660 på Netonnet. Inga svenska menyer, därav det låga priset kanske, och lite taskigt med utgångar som sagt. Bra fjärrkontroll, och jag tycker om den enkla designen på spelaren. Däremot känns släden för skivorna lite billig, det rasslar och har sig, men, det står man ut med.
LG BX580, för ungefär samma pris känns faktiskt mer välbyggd, men är å andra sidan långsammare i menyerna. Har bara haft en BX580 till låns en dag, men jag tycker nog bättre om BD660 som har (i mina ögon) bättre zoomfunktion, aningen bättre fjärr (glesare mellan knapparna) och klarade fler filmer - testade dock inte mer än kanske 10 olika .avi och .mkv-filer av varierande ålder men BD660 spelade fler och hade snyggare undertexter.
Råkade idag dock ut för att en .mkv med tillhörande .srt (på USB) spelades upp utan texten, det var inget fel med filnamn etc - den spelades upp perfekt i min Samsung-TVs USB-port. Mysko. Får kolla upp det mer, på något tyskt forum ansågs iaf BD660 ha förbättrad textfunktion jämfört med tidigare LG-modeller.
Har inte uppdaterat spelaren än.
Manualen är sisådär. Bildinställningar osv förklaras halvdant. Ska Noise Reduction verkligen stå på "0" exempelvis, tycker den vid en snabb anblick bör stå på minimivärdet (-3) istället (eftersom man inte vill ha någon noise reduction alls), nåja, det ger sig med tiden.