Nu har jag suttit med min gamla (och 50+ kg tunga)
Jag mÄste erkÀnna att jag fortfarande inte Àr sÀrskilt imponerad över bilden hos de flesta platt-TVs jag sett ens den senaste tiden. Bilden hos plasman tenderar att tilltala mig mest men energiförbrukningen pÄ de flesta plasmapaneler jag kollat Àr pÄ tok för hög. En LED-LCD kring 50W-60W kÀnns rimligare, men hÀr gÀller det ju att inte köpa grisen i sÀcken och fÄ problem med clouding, ljussvaghet eller ryckighet vid panoreringar etc. Det verkar vara ungefÀr samma som förr egentligen: CRT och projektorer Àr bÀst pÄ rörliga bilder, LCD bÀst för stillbilder :-)
TVn jag letar efter behöver inte vara sÄ stor: 37-42 tum rÀcker fint. Den ska dock ha nÀtverk+DLNA och gÀrna stödja uppspelning av H.264 och MKV sÄ att jag kan streama en del film frÄn NASen utan att behöva kicka igÄng HTPCn varje gÄng. En komponent-ingÄng behövs Àven (men finns vÀl i princip alltid enligt HD-spec?). Ett plus Àr givetvis om panelen inte reflekterar alltför mycket ljusblÀnk. Skulle responstiden vara sÄ lÄg att det gick att spela ett eller annat FPS frÄn datorn utan att bli frustrerad Àr Àven det uppskattat.
En stor del av tittandet Àr SVTPlay, Netflix och SVT Bolibompa :-), dvs ofta lÄgupplöst streamad video. Hyfsad hantering av sÄdan video Àr sÄledes ocksÄ uppskattad.
En annan sak som Àr ungefÀr som förr Àr den snÄla tillgÄngen pÄ stÄlars, sÄ max 6000:- fÄr den kosta! Jag har letat fram tvÄ alternativ och mycket tacksam för feedback om dessa eller andra lovande modeller (gÀrna med egen erfarenhet av resp modell och dess eventuella skavanker):
Eller:
Vad tror ni, Àr nÄn av dessa nÄt man kollar pÄ ett par timmar om dagen de nÀrmsta sex Ären?
Redigerat av korpenkraxar, 01 August 2011 - 11:07.
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
0
JVC HV-32P40
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?