Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pinnacle Soundbridge streaming server?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Roku SoundBridge M1000 (Mediaspelare) 1 7.5 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 20 December 2011 - 12:00

TobbeWilson
  • TobbeWilson
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har 2 st Pinnacle Soundbridge (http://www.computera...treaming-device) som efter inköp av ny dator inte fungerar mer än till internetradio och detta beror på att den gamla serverprogramvaran Firefly Mediaserver inte går att installera på min nya dator.

Det är ju många år sedan nu som man slutade att utveckla Firefly och jag har sökt snart hela internet efter en lika bra mediaserver och det finns inte att finna vad jag vet.

Jag har provat alla servrar som finns tror jag, både gratis och betalprogramvaror och det finns inte en enda som är lika snabb och lika stabil som Firefly var.

Det finns stremingservrar som kan leverara men man får ju vänta i en evighet musiken listas. Det ska gå att streama med WMP men den har jag aldrig fått att fungera, jag har ganska mycket musik så det bara hänger sig.

Finns det någon annan här ute i vårt avlånga land som har stött på samma problem och kanske till och med löst det?

Postad 23 December 2011 - 16:23

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Hej du
Vad är det för OS på din nya PC då och varför går det inte att installera?
Till Linux utvecklas fortfarande Firefly, kallas då forked-daap

Postad 27 December 2011 - 07:41

TobbeWilson
  • TobbeWilson
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej,
Det är Windows 7 Home Premium och jag får blåskärm när servicen installeras och eftersom servicen ligger i autostart så blir det hela en loop, blåskärm - omstart - blåskärm, osv. Jag har testat att installera det på 2 st Windows 7 maskiner och det blir samma på båda.

Jag kanske ska ta och kolla upp forked-daap och i så fall köra det på en Linuxkärra istället för ett bättre program för streaming går inte att hitta...

Postad 28 December 2011 - 12:48

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med, även fast min soundbridge dog för ett tag sedan och jag gick över till squeezebox så har jag en firefly server rullande fortfarande, används endast till fireflyclient så jag har nått att lyssna till på jobbet :)
Men det har alltid varit på en linux nas så jag har ingen erfarenhet av att köra det på windows

Postad 29 December 2011 - 14:08

kerfuffle
  • kerfuffle
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har också en sån, jag har alltid matat den från Windows Media Player utan problem. Den fick förresten nyss lite nytändning med Roku Control-appen.

Postad 29 December 2011 - 14:13

kerfuffle
  • kerfuffle
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Såg att du också testat WMP så det kanske inte var så mycket hjälp. Jag har en del musik (33 GB), det går ganska snabbt att bläddra ändå. Ännu bättre med Roku Control.

Postad 02 January 2012 - 11:11

TobbeWilson
  • TobbeWilson
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Såg att du också testat WMP så det kanske inte var så mycket hjälp. Jag har en del musik (33 GB), det går ganska snabbt att bläddra ändå. Ännu bättre med Roku Control.

Ja, jag har ca 600Gb musik så WMP och de flesta andra hänger sig med en gång. Jag fick en Logitech Radio i Julklapp av jobbet och faktum är att servermjukvaran till denna är ganska bra, hanterar det galant.

Postad 02 January 2012 - 13:15

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Ja, jag har ca 600Gb musik så WMP och de flesta andra hänger sig med en gång. Jag fick en Logitech Radio i Julklapp av jobbet och faktum är att servermjukvaran till denna är ganska bra, hanterar det galant.

Du har inte testat att använda den servern till din Soundbridge? Från version 7.7.0 har Logitech Media Server (f d Squeezebox Server, f d Slimserver) stöd för DLNA så det kanske fungerar, även om DLNA som begrepp inte betyder så mycket när det gäller kompatibilitet.

Postad 20 January 2012 - 08:43

TobbeWilson
  • TobbeWilson
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jo, jag har testat det och det går inte.

Postad 09 February 2012 - 23:15

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Skaffa en NAS som kör daap, finns väl för en tusenlapp med hårddisk. Slipper du ha på datorn. Eller en gammal Mac eller Linuxburk.
Jag har också en gammal Soundbridge, och kör den mot en gammal Mac Mini med Firefly och en Netgear Stora (kass NAS i övrigt som jag ångrar jag köpte).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.