Kommentarer till Ny lägenhet = Ny renovering av putes
Startad av
putes
, Feb 15 2012 11:57
18 svar till detta ämne
Postad 16 February 2012 - 14:07
Tackar.
Nu i helgen blir jag klar med köket förutom bänkskiva och kakel (leveranstider).
Borde även bli klar med vardagsrummet. Då skall det slipas och lackas.
Sen kan man börja med allt roligt, själva installationen av hembion mm.
Lägger upp lite med bilder om ngn vecka.
Nu i helgen blir jag klar med köket förutom bänkskiva och kakel (leveranstider).
Borde även bli klar med vardagsrummet. Då skall det slipas och lackas.
Sen kan man börja med allt roligt, själva installationen av hembion mm.
Lägger upp lite med bilder om ngn vecka.
Postad 15 March 2012 - 17:36
Avancerat värre. Stiligt! Angående tapeterna: Det kan hjälpa om man målar väggen bakom svart, eller i alla fall där man planerar att skarvarna mellan våderna ska hamna. Det är annars vanligt att väggen lyser igenom i skarvarna, i ditt fall vet jag inte om det är väggen eller bara tapeten som bidrar med de vita ränderna.
Postad 10 April 2012 - 09:01
Lajjvo: Man tackar =). Jag vet, ok det är precis det jag har gjort (nya bilder kommer) men våderna är vita. Dom borde ju använda svarta våder i framtiden för svarta tapeter, om det nu går.
Postad 10 April 2012 - 13:17
jag tog en svart blyertspenna och målade kanten på tapeten (låter galet, men det förbättrade iallafall)
Postad 10 April 2012 - 13:55
Jucky: Ingen dum idé alls faktiskt. Men som sagt, det syns inte i vardagen. Blixten som framkallar det vita.
Postad 10 April 2012 - 15:29
Riktigt tjusigt=).
Angående tapeter så har ja nog aldrig stött på att tapeterna e svarta i kanten eller på baksidan under mina 5 år som målare.
Rekommenderar dok att grunda hela väggen svart så det suger jämt.
det kan va en av orsakerna till att dom drar ihop sej. sen e inte alla tapeter lyckade till å bli bra i skarvarna=). men ibland stöter man på en å annan.
Tummen upp =)
Angående tapeter så har ja nog aldrig stött på att tapeterna e svarta i kanten eller på baksidan under mina 5 år som målare.
Rekommenderar dok att grunda hela väggen svart så det suger jämt.
det kan va en av orsakerna till att dom drar ihop sej. sen e inte alla tapeter lyckade till å bli bra i skarvarna=). men ibland stöter man på en å annan.
Tummen upp =)
Postad 13 April 2012 - 10:49
Tackar.
Biffen87: Dom har inte dragit ihop sig. det är blixten som framkallar skarvarna då väggen (rätta mig om jag har fel) aldrig är helt spikrak. Lite plupp här och där gör kanterna ojämna och det märker blixten =). I vardagen i vanliga ljuset är tapeterna superfina =)
Biffen87: Dom har inte dragit ihop sig. det är blixten som framkallar skarvarna då väggen (rätta mig om jag har fel) aldrig är helt spikrak. Lite plupp här och där gör kanterna ojämna och det märker blixten =). I vardagen i vanliga ljuset är tapeterna superfina =)
Postad 23 April 2015 - 15:33
Vad roligt att se innan och efterbilder på köket. Der blev nu helt suveränt snyggt när det var kvart. Vardagsrummet lika så
Postad 08 May 2015 - 12:46
Hej! Projektor fästet är ett vanligt Chief KITPD003 finns hos många återförsäljare ute i landet. Själv beställde jag mitt genom mitt jobb men du hittar det på t.ex. hifipunkten.
Mvh/Peter
Mvh/Peter
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
85 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?