Snygga är dom, men någon som vet hur dom låter?
http://www.komplett....cf.aspx?id=8276
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 19 March 2012 - 13:11
Komplett verkar kommit med en ny serie högtalare i budgetklassen.
Snygga är dom, men någon som vet hur dom låter? http://www.komplett....cf.aspx?id=8276 Postad 19 March 2012 - 13:21
Skulle precis lägga upp en tråd själv om dom här.
Funderar lite på den vita 12” subwoofern den är iaf snygg och skulle kanske godkännas av frugan. Dom borde väl ha skickat ut recensions ex till lite olika ställen? Någon som läst något? Postad 19 March 2012 - 13:23
Dom ser helt ok ut iaf, men det säger ju inget om ljudet!
Redigerat av loedman, 19 March 2012 - 13:24. Postad 19 March 2012 - 13:33
Förstår inte riktigt innebörden av "egentillverkade". Skulle de alltså äga företaget som gör dessa högtalare? Komplett har väl inte direkt någon större historia av högtalare?; är det första jag tänker på.
Postad 19 March 2012 - 13:38
Snygg specifikation... Känns lite som google translate
Specifikationer för drivrutin Höger/vänster kanalhögtalare : 2 x drivrutin för bashögtalare - 5" - kevlar Höger/vänster kanalhögtalare : 1 x drivrutin för mellanregister - 5" - kevlar Höger/vänster kanalhögtalare : 1 x drivrutin för diskanthögtalare - 1" - silke - Soft Dome Drivrutin brukar väl inte användas så ofta i detta sammanhang? Postad 19 March 2012 - 13:39 Skulle tippa på kina tillverkning.....
Hightech nå jävulskt Postad 19 March 2012 - 13:40
Hehe mmm förmodligen Postad 19 March 2012 - 14:01
Postad 19 March 2012 - 16:21
Egentillverkning betyder oftast att man äger märket, inte att man är delaktig i vare sig produktion eller konstruktion.
Dvs man skickar ett önskemål till oftast Kina, dom tillverkar efter den specen och vips så äger du ett märke. Priset är för högt för skithögtalare, så jag tvivlar att det är prisvärt. Att en sub på 20 kg med en tolva skulle spela bättre än min förra sub, en Velodyne med 10" bas för samma pengar men med 8 kg tyngre låda tvivlar jag på. Velodyne har ju lite kött på benen när det gäller subtillverkning. Postad 29 March 2012 - 21:50
Blir lite sugen på att testa ett par av deras stativare
Postad 30 March 2012 - 11:43
Bara där ska man ju dra öronen åt sig. Postad 14 April 2012 - 09:07
Finns det någon som hört dessa ännu? Sugen på att höra vad folk tycker!
Postad 25 April 2012 - 19:48
Bra pris på K5a några minuter till! http://www.komplett....sku=640517#info
Postad 25 April 2012 - 20:03
Hmm, dom har ju inte ens en spec på sin sida. Det känns ju inte så seriöst.
Postad 26 April 2012 - 00:07
Verkar ju finnas pengar att tjäna på att ha egna högtalar serier. Undra vad inköpspriset ligger på dessa och andra typ Andersson med fler. Fan att dom ens kan tillverka dom så billigt. Fan man får ju knappt till MDF för dessa priser.
Postad 26 April 2012 - 02:34
Stor volym från Kina. Postad 28 April 2012 - 09:22
Har köpt, testat och ska nu lämna tillbaka ett par Intono K5A
Orsaken till att jag lämnar tillbaka är att ljudkvalitén inte når upp till mina förväntningar av ett par aktiva högtalare för 2500 kronor. Jag köpte dessa på komplett på kampanj för nästan halva priset. +välbyggda sett till MDF tjocklek och +hög klass på den svarta blanka finishen, finns inget liknande i prisklassen. + kan spela relativt högt utan att låta sämre -på tok för dämpade diskanter på tok för dov återgivning av högre toner -riktigt dåligt vid musiklyssning med "ljusare" låtar. -basen räcker inte hela vägen fram heller, den slår inte tillräckligt djupt, det känns lite som att den "ger upp" vid djupare bastoner. Misstro mig inte, tror att dessa högtalare låter bra för många. Hade dock högre förväntningar än så här på ett par aktiva högtalare för 2500 kronor. En annan sak är att måtten inte stod utmärkta på nätet vilket gjorde att jag inte visste annat än höjden då jag köpte.(nu finns de på prisjakt tack vare mig) samt att jag är uteslutande ute efter ett par högtalare som jag ska använda till musik i sovrummet. I detta fall får jag skylla mig själv för att jag ställde mina förväntningar högre än vad jag borde med avseende på priset. Nu blir det ett 2.1 datorsystem för 2500 istället. Ropa till om ni har några övriga frågor! Postad 28 April 2012 - 15:35
Beställde även jag dessa på rean för att ha som datorhögtalare att ersätta mina logitech 2100 med.
Ser på måtten du lagt upp att dom var väldigt djupa 268 mm vilket inte är så kul när dom är på skrivbordet. Vad tror du redstorm värt att ta emot eller ska man skicka tillbaka och köpa annat ? Postad 28 April 2012 - 16:49
Redstorm skickade ju tillbaka sina, vad tror du då hans tips till dig blir?
Postad 28 April 2012 - 16:53
jo iof men lite info om hur dom står sig mot mina logitec 2100 vore skoj .
men man kanske ska se sig om efter bättre högtalare till datan , argon lr ett par rx1 som zon 2 från förstärkaren kanske. Postad 28 April 2012 - 17:23
Ett tips kan ju vara att lyssna på dom när du får hem dom och sen bestämma dig =) Bara för att någon annan inte är nöjd med ljudet de presterar betyder inte att du inte kommer bli det.. Postad 28 April 2012 - 17:26
Detta rör sig utan tvekan om någon extern som sålt in ett märke till Komplett. Har svårt att se Komplett själva har gjort detta då de inte har något track record på egna varumärken och högtalare skulle i så fall inte vara första produkten de börjar med.
Sett till volymerna som de står att de har i lager så är det inte en direktupphandling från fabrik då volymerna är låg. Troligtvis är det en agent mellan. Oavsett så är högtalare enkla att producera och billiga. Det är liksom ingen raketforskning på de lägre nivåerna. Tar man NetonNet som exempel så har de gjort detta i 10 år snart och eftersom de har ett eget souringcenter i Kina så köper i alla fall de troligen direkt från fabriken. I Andersson högtalarnas fall så rör det sig om samma producent som gör Pure Acoustics. Säga vad man vill om t ex Andersson med deras högtalare och subar är rätt oslagbara på sina priser. Under 5000 för ett komplett 5.1 system är svårslaget och de serier jag har lyssnat på slår utan tvekan andra märken som ligger några tusenlappar över. Detta bör vara fallet med Kompletts också fast de ligger då en bit ovanför Andersson. XTZ är samma där fyndbörsen köper från Asien, men med den stora skillnaden att de är mer involverade i framtagandet. Vad gäller högtalarna i denna tråd; Intono K5 NetonNet har egna aktiva högtalare med mer effekt för 1000kr billigare. 1490 ut. Skulle gissa att det är samma nivå på "kvalitén" så hade nog inte satsat på Kompletts serie. Ser också att de fått rätt bra omdömen. Redigerat av PalmiNio, 28 April 2012 - 17:29. Postad 30 April 2012 - 20:44
Jo största problemet med Intono verkar vara prisklassen. Halva ordinarie pris är väl ungefär vad man förväntar sig att de borde ligga på normalt för att överhuvudtaget vara ett alternativ. Börjar finnas alldeles för mycket i den prisklassen och lägger man bara på lite extra kommer man snabbt upp i en mycket bättre kvalitetsnivå.
Postad 02 May 2012 - 08:35
Om du ändå beställt dem så ta och lyssna på dem. Jag kan mycket väl vara lite väl kräsen i det här fallet. Ställer nog betydligt mer krav än många andra skulle göra i och med att jag ska dem uteslutande till musik. K5a låter bättre än nära nog samtliga datorhögtalare under 1000 kr skulle jag säga. OffT: Har Monitor Audio som surroundhögtalare i vardagsrummet, riktigt hög kvalité men rekommenderar att komplettera med en baslåda om du ska dem som frontar. Postad 02 May 2012 - 16:39
Sänder tillbaka dom då ljudet inte dög till varken musik eller spel.
Så jakten på att hitta ett par bra högtalare till datorn för spel och musik fortsätter, jag är riktigt sugen på monitor audio rx2 men dom är så attans stora. Kanske ARGON 7460A aktiva högtalare skulle gå bra men tar det nog lugnt ett tag nu så en får lyssna på dom när man har vägarna förbi hifi klubben. Redigerat av merkill, 02 May 2012 - 16:48. Postad 18 June 2012 - 05:14
bump då 5.0 systemet nu har erbjudande på 44% till 3500kr. dom är jävligt snygga men frågan är ju hur dom låter. hittar inget om dessa högtalare annat än denna tråden, vilket mest verkaar handla om subben och de aktiva högtalarna för datoranvänding.
jag är ute efter ett snyggt 5.0 / 5.1 system och haft ögonen öppna för detta snygga paket länge. Nu när det är erbjudande känns det lockande men jag brukar aldrig köpa nåt utan att läst recensioner etc... och i detta fallet är det för stora/klumpiga varor för att köpa - testa - lämna tillbaka.. Postad 18 June 2012 - 08:36
Då har de alltså problem att sälja dem då. Så billigt är det inte, NetonNet har t ex ett helt 5.1 system med sub för 5990: http://www.netonnet....ge/171840.4324/ NoN's Subb har varit riktigt bra så där har du i alla fall ett beprövat kort. 10" på 150w. Omdömen om subben har du här: https://www.prisjakt...kt.php?o=521130 Redigerat av PalmiNio, 18 June 2012 - 08:37. Postad 20 June 2012 - 03:22
mm tror du har rätt... jag skulle egentligen mest köpt dom för ja tyckte dom var jävligt snygga.. Men finns nog andra liknande tunga svarta stilrena för bra pris men bra recensioner (kompletts är ju helt okända).
Många verkar fokusera mycket på baslådan dock.. jag bor väldigt lyhört och vågar knappt ha på baslådan här för det e så jävla lyhört.. Skall dock flytta om cirka 1 år så väntar nog med inköp tills man kan köpa ett bra paket. Angående netonnets system du länka till där. Det ser ut som att alla högtalare kopplas in i subben? Isåfall hur går de sedan vidare till receivern? Postad 20 June 2012 - 07:21
Net NetonNets system är ett helt fristående paket. Alla delar går att köpa löst. Så subben kopplar du in som vanligt. Postad 24 October 2012 - 21:14
Ett par Intono K5A + 8" sub ligger nu för 2000kr på komplett. Tänkte rekommendera dessa till en kompis. Han är inte speciellt kräsen, men det är jag, så jag blir lite orolig efter vad jag läst i den här tråden.
Men 2000kr kan det kanske vara värt, vad tror ni? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |