Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elac sub med brumljud - hjälp!

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 May 2012 - 18:01

jpu
  • jpu
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej,

min Elac sub har fått ett brumljud i sig plus att det liksom "klipper"/smäller dovt i den med jämna mellanrum. Det här uppstod helt plötsligt från att ha funkat utmärkt. har provat de flesta lekmannatipsen jag sett här med att fasvända osv. men ingen effekt.
Till saken hör att jag dragit subkabeln tillsammans med övriga kablar genom ett hål i väggen till "maskinparken"
förstår inte varit problemet plötsligt uppstått. Men innan jag sätter borren i väggen igen och drar kabeln igenom ett eget hål kanske någon har några bra tips på vad jag kan göra.

tack på förhand!
jpu

Postad 12 May 2012 - 11:32

Unregistered3e489959
  • Unregistered3e489959
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
brumljudet vetifan, kanske dålig signal kabel? däremot smällandet kan ja kanske hjälpa dej en bit påvägen kanske. har en polare som hade problem att hans sub small lite då å då. det visa sej att det berodde på en gammal kyl å frys. det blev nån överspänning eller nått i skåpet när kompressorn gick igång (kommer inte på det rätta ordet i skrivande stund). lyssna när kompressorn i kylen går igång om det smäller i subben precis när den går igång. samt har du gamla lysrör så pröva tänd å smäller det då så har du felet där.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.