Redigerat av Jolly Roger, 05 September 2013 - 14:38.
Triangle Galaxy 2 5.1
(Högtalarpaket för hembio)
|
3
|
(5)
|
Inga priser |
Postad 17 November 2012 - 16:41
Behöver en bättre bas bara. . .men det kommer
Postad 17 November 2012 - 18:34
Postad 29 August 2013 - 19:31
Hola! Vart sugen på ett par golvare, men fick göra en kompromiss, pga att man har små ungar som springer runt, vart på hbb och kollade på olika satellit system, som man kunde växla mellan olika högtalar set och stärkare, detta spöade enligt min tycke och smak skiten ur dom andra system dom hade, till o med focal dome...köpte en extra sub i samma serie också så nu kör jag 5.2 blev ytterligare ett lyft, går man i funderingar att köpa ett satellit system åk till hbb och lyssna på det, ni kommer inte bli besvikna=) skulle vilja höra vad ni andra tycker och tänker som har samma system....
Jag var och lyssnade på Triangle Galaxy II. Det är som du säger, det var överlägset alla andra system. Lätt att höra även för tant Agda...
Det som förvånar mig bara är att inte fler köpt detta system. Finns inte mkt på nätet att läsa. Min lilla teori kan vara att många köper högtalare på utseendet. Kan ju hålla med om att det finns snyggare/häftigare högtalare, men jag skulle ju alldrig prioritera bort det ljudet...
Kan inte fler gå och lyssna på Hembiobutiken så vi får fler röster?
Postad 30 August 2013 - 13:13
Jag minns när jag var där att ljudet verkligen öppnade sig när man slog över till dessa, blev verkligen förvårnad över hur bra dom lät. Jag var där för att lyssna på Kef 3005se men det var ytterst bleka i jämförelse. Kanske någon som har liknade erfarenhet som mig?
/Niklas
Postad 01 September 2013 - 20:50
.Hade vart kul med lite bilder
Redigerat av Jolly Roger, 05 September 2013 - 14:38.
Postad 03 September 2013 - 13:49
http://www.son-video...V/GalaxyII.html
http://www.ldlc.com/...96.html#aff1051
749.00 EUR = 6,518.16 SEK
Frakten kan väl inte vara så farlig heller? Från Tyskland brukar det ju bara vara några hundralappar för en sub eller högtalare.
Postad 04 September 2013 - 15:22
Fan vilka prispåslag!!! hade jag vetat d hade jag beställt därifrån, om det nu går iom attHar sett tidigare att det var stor skillnad på priserna för Triangle i Frankrike jämfört med här hemma och det kan man ju lugnt säga gäller även för dessa...
http://www.son-video...V/GalaxyII.html
http://www.ldlc.com/...96.html#aff1051
749.00 EUR = 6,518.16 SEK
Frakten kan väl inte vara så farlig heller? Från Tyskland brukar det ju bara vara några hundralappar för en sub eller högtalare.
vi har en svensk generalagent?
Postad 04 September 2013 - 18:19
Postad 10 September 2013 - 11:07
Postad 10 September 2013 - 11:54
Kör google chrome som webbläsare finns översättningsfunktion i den!Jag är rätt kass på franska så kan inte hitta kundservice per mail, någon som är lite vassare på franska kanske kan luska ut detta? Vore ju väldigt tacksamt
Redigerat av Jolly Roger, 10 September 2013 - 12:14.
Postad 10 September 2013 - 16:09
Jag är rätt kass på franska så kan inte hitta kundservice per mail, någon som är lite vassare på franska kanske kan luska ut detta? Vore ju väldigt tacksamt
Båda butiker vill att man är inloggad för att maila dem via deras sajter.
https://www.son-vide...act%2Findex.php
http://www.ldlc.com/faq/
Jag hittade följande adresser om du vill slippa skapa konto bara för att kontakta dem:
[email protected]
[email protected]
[email protected]
Postad 17 September 2013 - 18:15
Hittade ett billigt ställe,materiel.net som inte levererade till Sverige. Kostade ca 5500kr... Hittar dem inte längre där.
Son-video.com tar ca 1500kr för frakten, så det blir ca 8000kr totalt.
Postad 17 September 2013 - 20:02
Postad 01 October 2013 - 02:39
betalade 14000kr för mina....
Redigerat av Jolly Roger, 01 October 2013 - 02:44.
Postad 02 October 2013 - 12:09
Bor själv i Frankrike sedan 13 ar tillbaka och har funderat pa att inhandla detta system för att fa nagonting som ser estetiskt bättre ut än mitt gamla ELTAX-system (5.1 med pelarfrontar) sedan 90-talet... gissar att ljudmässigt kommer lyftet oxo att bli markant.
Har dock ett krav, det skall vara den vita varianten (frugan vill ha en snygg installation i vardagsrummet.)
Far se om jag kontaktar dem och ser efter om de kan fa fram dem i vitt oxo.
Vill inte lägga 750 euro med vetskapen om att systemet vare nere under 500E tidigare. Prisgrafen visar att det da och da blir dippar.
Under 600E och vitt sa blir det en beställning.
Har oxo ett Infinity BETA HCS som jag använt till datorn men da jag testade det nere i "hemmabion" tyckte jag att vid spelande av musik sa var ljudet alldeles för tunt och det fick mig att behalla ELTAXEN. Hoppas att TRIANGLE-systemet kommer att göra mig belaten vid bade film och musik.
Postad 02 October 2013 - 13:44
Det är ena fruktansvärda prispåslag i Sverige, inte konstigt heller när
finns en butik som har agenturen, hoppas att fler för upp ögonen för
d. Trycker som bara den för det märket också, inte så konstigt heller
med dom ocker påslagen...snacka om pengar direkt i fickan för varje
sålt system.
Postad 02 October 2013 - 16:43
Avvaktar lite till för att se om det kommer ett erbjudande på det vita inom rimlig tid.
Hade färgen inte varit av absolut vikt hade jag slagit till direkt!
Postad 02 October 2013 - 17:36
Postad 03 May 2014 - 20:10
Jag ska försöka väcka liv i denna tråd.
Jag funderar på att köpa triangle galaxy 2. Alla verkar vara nöjda med högtalarna förstår jag
Det jag funderar på efter att sett och provlyssnat på systemet är att fotstöden kändes lite klena, den jag tittade på kunde man inte ställa upp så högtalaren pekade åt det håll jag ville utan den föll ner och hängde med "huvudet". Är detta något ni upplevt eller var provexemplaret utslitet tro?
Är ni nöjda med högtalarsetet i övrigt eller några synpunkter?
Postad 04 May 2014 - 18:13
Insexskruven som satt på baksidan var nog inte åtdragen som den ska va, jag har mina hängandes på väggen, och det är inga problem alls, sitter hur stabilt som helstHej!
Jag ska försöka väcka liv i denna tråd.
Jag funderar på att köpa triangle galaxy 2. Alla verkar vara nöjda med högtalarna förstår jag.
Det jag funderar på efter att sett och provlyssnat på systemet är att fotstöden kändes lite klena, den jag tittade på kunde man inte ställa upp så högtalaren pekade åt det håll jag ville utan den föll ner och hängde med "huvudet". Är detta något ni upplevt eller var provexemplaret utslitet tro?
Är ni nöjda med högtalarsetet i övrigt eller några synpunkter?
Postad 31 May 2014 - 10:25
Tidigare har ju Toponil sålt dessa till ett bra pris men nu verkar dom inte ha dessa i sitt sortiment längre, någon som vet någon annan som säljer till bra pris?
Postad 16 August 2016 - 20:48
Fann en butik med bra erbjudande på dessa. Rekommenderat paket under med Focal
https://www.homecine...-noir-5-point-0
Redigerat av Unregistered77a7e886, 16 August 2016 - 20:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Triangle kvalitetsljud för finsmakare
29 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?