Har länge gått & grunnat på vad jag egentligen lyssnar genom. Ni med koll får gärna lägga ner lite visdom. (Antar att "Högtalare" är rätt formudel, vet inte än hurivida de är DIY eller inte.)
Fick syn på dessa i en secondhandbutik för 4 år sen & tyckte att både lådor & element såg spännande ut, så jag köpte dom på vinst & förlust.
Dom är bestyckade med en gigantisk diskant vars membran mäter ungefär precis 2" & täcks av ett metallgaller.
2013-04-19-5612.jpg 1.96MB
5 Antal nerladdningarMellanregistret består av en 4" x 6" & basarna 2 st 10". Basarna har synnerligen fräscha upphängningar, jag misstänker att dom är bytta. Även "packningen" (eller vad man kallar mellanlägget mellan korg & låda) känns ny & fräsch. Plockade ut en bas & den är av märke SEAS, mellanregister & diskant sitter med ungefär 400 skruvar, så jag har inte kommit mig för att skruva loss dom för närmare inspektion.
2013-04-19-5605.jpg 2.81MB
7 Antal nerladdningarStörre vy.
2013-04-19-5604.jpg 2.65MB
12 Antal nerladdningarLådornas mått är 66,5 x 45,7 x 28,0 cm & dom har i mitt tycke ursnygg teakfanér, en del kan nog tänka sig att kräkas på den men jag gillar den starkt. (Ovansidan är rätt sliten & det passar mig då jag kan ha krukor där.)
Dom har tyvärr inga stämplar eller märken, varesig på fram-, under- eller baksida.
Lådorna ger ett rätt välbyggt intryck med försänkta bafflar, bra passform & framsidor/skydd med sågade hål för högtalarna.
2013-04-19-5608.jpg 2.45MB
5 Antal nerladdningarMin impulsköp var iallafall lyckat, dom spelar förtjusande & mer än tillräckligt starkt med en upplöst diskant & tajt bas.
Vet någon vad detta är för något? Dom känns lite för stramt gjorda för att vara rena hemmabyggen, å andra sidan saknas all form av märkning. Kan det vara kit-högtalare av någon sort?
Alla idéer & tips är intressanta.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
21 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?