Har inte hittat något bra tester på den eller forum tråd.
Någon som har testat den?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 08 August 2013 - 10:54
Funderade på att skaffa en Marantz NR1604
Har inte hittat något bra tester på den eller forum tråd. Någon som har testat den? Postad 16 October 2013 - 18:38
Så blev den införskaffad eller inte? Lite intresserad av denna då det är 2cm med luft ovanför min Onkyo nu, den blir riktigt varm, så får ha den halvt utanför möbeln.
Postad 16 October 2013 - 19:38
Japp blev en, är i stor nöjd med den.
Finns vissa kosmetiska buggar så som att den inte klarar av att visa omslagen på mp3 låtar rätt. Föregående låts omslag fastnar ibland. Har även haft problem med hdmi portarna och då hjälpte det bara att bryta strömmen. Av någon anledning kände den inte av att enheten på porten var igång. Postad 17 October 2013 - 14:09 Uppdaterat firmware någon gång? Har det löst några problem i så fall? Postad 22 October 2013 - 20:23
Var på senaste FW när det hände, bytte en HDMI kabel och har inte haft något problem med portanda sedan dess.
Postad 22 October 2013 - 21:08
Ok, låter ju bra ändå då. Lite inne på stereo nu igen dock. Annars lutar det nog åt lillebror 1504, ska testa byta ut en del högtalare också, billiga mot annat billigt
Postad 14 January 2014 - 16:11
Sitter och ögnar igenom tråden på avs-forumet, där är det många som hänvisar till att Audyssey MultEQ XT , gör att det är lite sämre ljud än en annan version av Audyssey,
Jag ställer mig lite fråganden till detta då Audyssey är väl egentligen en liten krets med mjukvara som bara beräknar avstånd och med hjälp av ljudpulser. och sedan ställer in förstärkaren på rätt nivåer och avstånd. (jag kan ha mycket fel här så rätta mig om så är fallet) Jag personligen skulle vilja vet vad Marantz nr1604 är för en typ av förstärkare, är det klass A/B eller D eller någon annan variant, och vad sitter det för DACar i den? , Är det någon som sitter inne med den informationen här på detta forum? Postad 14 January 2014 - 20:56
Marantz NR-serien har vanliga Audyssey MultEQ, alltså inte XT-versionen. Audysseys kalibrering mäter mer än bara avstånd och ställer bl.a. även in EQ:n för varje kanal för att kompensera för rummet. Vissa är missnöjda med ljudet de får av olika kalibreringar, men för min del gjorde min Audyssey MultEQ XT-kalibrering (på Marantz SR5007) stor nytta, speciellt med att ta bort några jobbiga basnoder. Tror även vanliga MultiEQ, som har samma filterupplösning i basen som XT, skulle gjort ett liknande bra jobb. Postad 15 January 2014 - 09:13
Jag har en 1602, men jag använder inte Audyssey över huvudet taget - det fungerar förvånansvärt underbart bra :-)
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |