Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bluetooth over/on ear mellan 800-2000 spänn?

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia BH-940 Purity Pro by Monster (Hörlurar) 9 8.058822 (16) Inga priser
Sony MDR-1RBT Wireless Over-ear (Hörlurar) 6 8.473684 (18) Inga priser
Jabra Revo Wireless On-ear (Hörlurar) 9 8.549998 (19) Inga priser
Xqisit LZ380 (Hörlurar) 9 7.8 (4) Inga priser
Sony MDR-10RBT Wireless Over-ear (Hörlurar) 7 5 (4) Inga priser
JBL J56BT (Hörlurar) 0 7.5 (1) Inga priser
Sony MDR-ZX750 (Hörlurar) 5 7.166666 (5) Inga priser
JBL Synchros S400BT Wireless On-ear (Hörlurar) 9 8.333332 (2) Inga priser
JBL Synchros E40 BT Wireless On-ear Headset (Hörlurar) 9 5.699998 (9) Inga priser
JBL Synchros E50 BT Wireless Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7.399998 (14) Inga priser
AKG Y45BT Wireless On-ear Headset (Hörlurar) 0 7.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 30 December 2013 - 18:42

petesk
  • petesk
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Försöker reda ut bland bluetoothlurar. Vill inte lägga ut en förmögenhet bara för att bli aningen mer bekväm med sladdlöshet. De jag har sneglat på mest i prisklassen är Jabra Revo Wireless, som har fått ganska bra omdömen. De verkar vara ungefär som jag vill ha det, dvs: Inte för stora, vikbara, sladdmöjlighet, stänga ute yttre ljud hyfsat. Det jag inte riktigt gillar är touchkontroll, fast det kanske man kan anamma. Nu såg jag att JBL precis släppt sina J56BT, som kostar kring 1300-1400. Dock verkar ingen människa på jorden recenserat dessa ännu. De känns ändå lockande för mig. Jag har uteslutit Sennheisers alternativ, av svårfunnen anledning. Gillar bas, dock inte på bekostnad av allt annat. Ideèr? Förslag? Tacksam för råd.../PE

Postad 03 January 2014 - 15:45

petesk
  • petesk
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Strunt samma: Det blev Sony MDR-10RBT. Överraskande bra ljud och komfort. Dock stora och ej vikbara.

Edit: Ljudkvalitet under medel. saknar klang i ljudbilden. Tog en vecka att komma fram till det. Lurade mig själv då de var så sköna att bära på skallen.

Redigerat av petesk, 14 January 2014 - 14:05.

Postad 12 January 2014 - 16:12

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Läste recensionen och undrar hur mycket bättre blir/upplevs ljudet med sladd kontra trådlöst?

Postad 12 January 2014 - 23:15

petesk
  • petesk
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 1
Renare och mer nyanserat ljud är det definitivt med sladd, dock inte i klass med dom allra bästa. Dessutom verkar de vara lite beroende av källa. Med sladd i datorn låter dom riktigt bra då det finns lite mer kraft än via mobil. Nu har jag ju skaffat dessa för BT-funktionen, så det må vara hänt att jag accepterar ngt sämre ljud på bekostnad av sladdlös frihet. Men jag har provat andra lurar mellan 500-2000, och anser att Sonys är mer neutrala och "ärliga". Har bara haft dom en vecka så det är lite subjektivt det hela.Upplever att lurarna blir bättre efter inkörning också.

Edit: Lämnat tillbaka lurarna. Inte nöjd med dom

Redigerat av petesk, 29 January 2014 - 18:20.

Postad 29 January 2014 - 14:31

petesk
  • petesk
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Skriver lite om någon skulle vara intresserad: Jag har av någon anledning fastnat på detta med BT-lurar, och blir aldrig riktigt nöjd, vilket troligen hänger ihop med att jag inte är villig att betala vad som helst för dylika. Vad som hänt sedan sist är att jag lyckades få återlämna Sony-lurarna. och beställde JBL J56BT direkt från Harman/JBL. De kom idag (en vecka sent), så jag har precis provlyssnat. De låter bra. De sitter bra. De är ihopvikbara. Några små problem som jag inte vant mig med ännu är, dels att huvudbandet går i en väldigt stor båge runt huvudet, vilket ser lite fånigt ut, dels att det borde finnas mer separata knappar, och inte en multifunktionsknapp som det gör nu. Den får man nog kämpa lite med. volymknappar känns bra i a f. Återkommer om någon är intresserad.

Postad 29 January 2014 - 19:44

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
kul att höra att du blev mer nöjd med JBL. Tyvärr är det fortfarande en bit kvar för bluetooth när det kommer det ljudkvalitet, och det gäller som du märkt även dyrare lurar. Det förbättras sakta men säkert med nya protokoll iaf...

Har testat ganska många på marknaden, dock inte JBL's nya. Jabras revo låter riktigt dåligt med högljudd, sladdrig bas som ändå inte går ner på¨djupet, även när man kör kabel. Ganska bra byggkvalitet dock.

Parrot Zik och Logitech Ultimate Ears UE9000 är de som låter bäst av dom jag testat. De är båda ganska stora och tunga, men låter betydligt bättre.

Postad 30 January 2014 - 22:02

petesk
  • petesk
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
msninja: Kul att läsa din input. Har sneglat på Parrot och andra i den prisklassen, men jag tycker inte det är värt priset, utan håller mig till en rimlig nivå gällande BT-lurar. JBLs låter bättre än alla andra jag prövat (inkl revo). Stör mig lite på bågen, men det är förhandlingsbart. Dessutom klämmer de mina glasögon en aning, dock inte mycket. OK byggkvalitet, även om det såklart är plast. Vädret har inte tillåtit mig att prova hur de stänger ute ljud i stadsmiljö ännu, men tror att de är hyfsade där också.

Redigerat av petesk, 30 January 2014 - 22:04.

Postad 17 March 2014 - 15:24

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Hej. Vart sonylurarna inte bättre med tiden? Alla verkar gilla dom, men jag blir tveksam när jag läser ditt omdömme.

Kändes dom (sony) stora på huvudet? Var dom ok att ha på sig "in public"?

/Niklas

Postad 01 April 2014 - 10:11

dole_95
  • dole_95
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Själv har jag ett par Sennheiser MM400-X samt ett par MM450-X som jag är väldigt nöjd med. Kopplar ihop dessa med min Note2:a samt Galaxy S3 (båda stödjer Apt-X). Det finns även ett test i senaste ljud och bild (där MM450-X fick ganska dåligt betyg, så vem vet, det kanske finns ännu bättre lurar där ute ;)).

Om valet står mellan MM400-X och MM450-X så hade jag inte betalat 500kr extra för de extra funktionerna. Ljudet är samma ändå.

Postad 05 May 2014 - 20:17

petesk
  • petesk
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hej. Vart sonylurarna inte bättre med tiden? Alla verkar gilla dom, men jag blir tveksam när jag läser ditt omdömme.

Kändes dom (sony) stora på huvudet? Var dom ok att ha på sig "in public"?

/Niklas

Sonylurarna var väldigt veka i ljudbilden, och det var svårt att få riktig stuns i dom. De satt skönt, men var ju over-ear. JBL;n är klart bättre i ljudbilden. Lyssnar mycket på funk där det ofta behövs resurser för både bas och blås och rytmsektioner. Sitter lika bra som Sony och isolerar lika bra. Dessutom vikbara.

Postad 05 May 2014 - 20:20

petesk
  • petesk
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Själv har jag ett par Sennheiser MM400-X samt ett par MM450-X som jag är väldigt nöjd med. Kopplar ihop dessa med min Note2:a samt Galaxy S3 (båda stödjer Apt-X). Det finns även ett test i senaste ljud och bild (där MM450-X fick ganska dåligt betyg, så vem vet, det kanske finns ännu bättre lurar där ute ;)).

Om valet står mellan MM400-X och MM450-X så hade jag inte betalat 500kr extra för de extra funktionerna. Ljudet är samma ändå.

Tyvärr inte testat Sennheisers modeller. Beträffande Ljud & Bild, så ta deras omdömen med en stor nypa salt. De är inte så objektiva.

Postad 07 June 2014 - 17:04

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Hur är det med JBL-lurarna, går de att vika ihop?

Postad 07 June 2014 - 18:03

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Är det nån som provat Sol Republic?
De har en trådlös hörlur som kanske kan vara intressant, men jag skulle nog vilja testa passformen då de inte har vridbara kåpor.
https://www.prisjakt...t.php?p=2424291

Postad 14 June 2014 - 08:28

petesk
  • petesk
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hur är det med JBL-lurarna, går de att vika ihop?

Går att vika kuddarna inåt

Postad 06 July 2014 - 01:12

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag är lite intresserad av antingen Sony MDR-10RBT, eller Sony MDR-1RBT.
Dels för att jag själv har en Sony Z2 (både platta & mobil) och är intresserad av NFC, som fungerat bra med de tllbehör jag har idag.

Sen kan jag också tycka att det kan vara en fördel med just inbyggd mic vid de tillfällena den är kopplad till mobilen och inte
surfplattan.

Den trådlösa bekvämligheten får gå före den ljudkvalitén som ni pratar om, då jag inte lyssnar så mycket på musik och bara är ute efter ett par godkännda trådlösa hörlurar. Så länge man kan höra musik, ljud, röster, effekter m.m. i spel och filmer är jag nöjd.
Vet inte riktigt hur viktigt det är med "noice canceling", men är ute efter bekväma och prisvärda trådlösa hörlurar som fixar uppgiften.

Jag har redan en vanlig handsfree med in-ear pluggar för när jag är ute med mobilen på stan eller i jobbet.
Sen har jag trådlösa stereo hörlurar (in-ear) vid fysisk aktivitet.

Dock är jag lite osäker på ett köp då det kan vara en nackdel att dessa inte tål vatten och fukt (som så många andra Sony tillbehör gör),
Ifall man blir överraskad av en regnskur.
Tror ändå att jag mest kommer använda dessa inne eller i bilen om man ska se film på surfplattan.

Så med facit i hand, är dessa något att rekommendera för detta priset (till mej)?
Om ni nu rekommenderar Sony´s trådlösa hörlurar, vilka av dessa är det bättre köpet?

Redigerat av MR-F, 06 July 2014 - 17:41.

Postad 20 July 2014 - 11:53

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
MDR-10RBT är budgetvarianten av MDR-1BT. 1BT är numera såpass mycket billigare än den var när den släpptes att jag utan tvekan valt dem över 10BT, både för de bättre kuddarna och komforten och för ljudet. Notera att det följer med kabel också om du vill kunna koppla in dem till enheter utan bluetooth.

Inga utanpålurar på marknaden tål fukt i någon större utsträckning, så det är inget du behöver ta i beaktning.

Postad 11 August 2014 - 09:15

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0
Hänger på denna tråd lite, har själv kört några vändor med BT hörlurar men i slutänden alltid retat mig på att det är ännu en pryl till som måste laddas vilket för det mesta kräver att man ska pilla in en förbaskad micro-usb, gärna i en port bakom nån lucka eller liknande och då blir kärleken kortvarig för min del oavsett hur bra de låter. Men det var några år sedan jag senast försökte och både lurarna och BT har säkert blivit mer energieffektiva, vad kan man 2014 förvänta sig för batteritid på ett par bättre BT hörlurar? Finns det dessutom några som är lite enklare att ladda, kanske tom har stöd för trådlös laddning? Är beredd att betala nästan vad som helst om dessa kriterier är uppfyllda...och då gärna en modell som inte gör att man ser ut som en radiotelegrafist från WWII :)

Redigerat av improwise, 11 August 2014 - 09:15.

Postad 27 September 2014 - 10:55

ducedo
  • ducedo
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Känns lite som en djungel men det verkar som att Sony MDR-1RBT sticker ut lite extra. Även Philips Fidelio M1BT har fått en hel del goda recensioner och är lite lockande tack vare utseende / mindre storlek.

Drömscenariot vore ett par hörlurar som går att använda åtskilliga timmar i hemmet (sköna), acceptabla att ha på sig när man går ner mot centrum (inte så stora / iögonfallande), klarar varma dagar och kanske även går att ha på sig när man lyfter vikter i hemmagymmet (håller sig fräscha).

Kanske vore det vettigaste att köpa ett par för hemmabruk och på sikt överväga något mindre såsom Jaybird Bluebuds X för tillfällen då man lämnar huset. Å andra sidan så blir det dyrt och jag ogillar verkligen fler laddare.

Postad 10 November 2014 - 22:47

petesk
  • petesk
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Tillbaka till brottsplatsen. Mina JBL J56BT pajade och blev ivägskickade till verkstad. Det tog flera veckor innan jag fick nya på garantin. Otålig som jag är så fyndade jag ett par Philips Fidelio MBT1 (eller vad dom heter). Jisses vad bra dom är. både i komfort, ljudbild, och kvalitet på materialet. så nu prioriterar jag dessa, och har således ett par helt nya JBL J56BT liggande kvar i kartongen. De är ganska likvärdiga Philipsen, men Fidelion känns aningen bättre. Någon som vill köpa JBL till fyndpris?

Redigerat av petesk, 10 November 2014 - 22:47.

Postad 10 December 2014 - 05:13

Unregistered94bbe618
  • Unregistered94bbe618
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Kolla dom här !

http://www.ebay.co.uk/itm/271517587115?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

http://translate.goo...F84&prev=search

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.