Bluetooth over/on ear mellan 800-2000 spänn?
Nokia BH-940 Purity Pro by Monster
(Hörlurar)
|
9
|
(16)
|
Inga priser | |
Sony MDR-1RBT Wireless Over-ear
(Hörlurar)
|
6
|
(18)
|
Inga priser | |
Jabra Revo Wireless On-ear
(Hörlurar)
|
9
|
(19)
|
Inga priser | |
Xqisit LZ380
(Hörlurar)
|
9
|
(4)
|
Inga priser | |
Sony MDR-10RBT Wireless Over-ear
(Hörlurar)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
JBL J56BT
(Hörlurar)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony MDR-ZX750
(Hörlurar)
|
5
|
(5)
|
Inga priser | |
JBL Synchros S400BT Wireless On-ear
(Hörlurar)
|
9
|
(2)
|
Inga priser | |
JBL Synchros E40 BT Wireless On-ear Headset
(Hörlurar)
|
9
|
(9)
|
Inga priser | |
JBL Synchros E50 BT Wireless Over-ear Headset
(Hörlurar)
|
9
|
(14)
|
Inga priser | |
AKG Y45BT Wireless On-ear Headset
(Hörlurar)
|
0
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 30 December 2013 - 18:42
Postad 03 January 2014 - 15:45
Edit: Ljudkvalitet under medel. saknar klang i ljudbilden. Tog en vecka att komma fram till det. Lurade mig själv då de var så sköna att bära på skallen.
Redigerat av petesk, 14 January 2014 - 14:05.
Postad 12 January 2014 - 16:12
Postad 12 January 2014 - 23:15
Edit: Lämnat tillbaka lurarna. Inte nöjd med dom
Redigerat av petesk, 29 January 2014 - 18:20.
Postad 29 January 2014 - 14:31
Postad 29 January 2014 - 19:44
Har testat ganska många på marknaden, dock inte JBL's nya. Jabras revo låter riktigt dåligt med högljudd, sladdrig bas som ändå inte går ner på¨djupet, även när man kör kabel. Ganska bra byggkvalitet dock.
Parrot Zik och Logitech Ultimate Ears UE9000 är de som låter bäst av dom jag testat. De är båda ganska stora och tunga, men låter betydligt bättre.
Postad 30 January 2014 - 22:02
Redigerat av petesk, 30 January 2014 - 22:04.
Postad 17 March 2014 - 15:24
Kändes dom (sony) stora på huvudet? Var dom ok att ha på sig "in public"?
/Niklas
Postad 01 April 2014 - 10:11
Om valet står mellan MM400-X och MM450-X så hade jag inte betalat 500kr extra för de extra funktionerna. Ljudet är samma ändå.
Postad 05 May 2014 - 20:17
Hej. Vart sonylurarna inte bättre med tiden? Alla verkar gilla dom, men jag blir tveksam när jag läser ditt omdömme.
Kändes dom (sony) stora på huvudet? Var dom ok att ha på sig "in public"?
/Niklas
Sonylurarna var väldigt veka i ljudbilden, och det var svårt att få riktig stuns i dom. De satt skönt, men var ju over-ear. JBL;n är klart bättre i ljudbilden. Lyssnar mycket på funk där det ofta behövs resurser för både bas och blås och rytmsektioner. Sitter lika bra som Sony och isolerar lika bra. Dessutom vikbara.
Postad 05 May 2014 - 20:20
Själv har jag ett par Sennheiser MM400-X samt ett par MM450-X som jag är väldigt nöjd med. Kopplar ihop dessa med min Note2:a samt Galaxy S3 (båda stödjer Apt-X). Det finns även ett test i senaste ljud och bild (där MM450-X fick ganska dåligt betyg, så vem vet, det kanske finns ännu bättre lurar där ute
).
Om valet står mellan MM400-X och MM450-X så hade jag inte betalat 500kr extra för de extra funktionerna. Ljudet är samma ändå.
Tyvärr inte testat Sennheisers modeller. Beträffande Ljud & Bild, så ta deras omdömen med en stor nypa salt. De är inte så objektiva.
Postad 07 June 2014 - 18:03
De har en trådlös hörlur som kanske kan vara intressant, men jag skulle nog vilja testa passformen då de inte har vridbara kåpor.
https://www.prisjakt...t.php?p=2424291
Postad 14 June 2014 - 08:28
Går att vika kuddarna inåtHur är det med JBL-lurarna, går de att vika ihop?
Postad 06 July 2014 - 01:12
Dels för att jag själv har en Sony Z2 (både platta & mobil) och är intresserad av NFC, som fungerat bra med de tllbehör jag har idag.
Sen kan jag också tycka att det kan vara en fördel med just inbyggd mic vid de tillfällena den är kopplad till mobilen och inte
surfplattan.
Den trådlösa bekvämligheten får gå före den ljudkvalitén som ni pratar om, då jag inte lyssnar så mycket på musik och bara är ute efter ett par godkännda trådlösa hörlurar. Så länge man kan höra musik, ljud, röster, effekter m.m. i spel och filmer är jag nöjd.
Vet inte riktigt hur viktigt det är med "noice canceling", men är ute efter bekväma och prisvärda trådlösa hörlurar som fixar uppgiften.
Jag har redan en vanlig handsfree med in-ear pluggar för när jag är ute med mobilen på stan eller i jobbet.
Sen har jag trådlösa stereo hörlurar (in-ear) vid fysisk aktivitet.
Dock är jag lite osäker på ett köp då det kan vara en nackdel att dessa inte tål vatten och fukt (som så många andra Sony tillbehör gör),
Ifall man blir överraskad av en regnskur.
Tror ändå att jag mest kommer använda dessa inne eller i bilen om man ska se film på surfplattan.
Så med facit i hand, är dessa något att rekommendera för detta priset (till mej)?
Om ni nu rekommenderar Sony´s trådlösa hörlurar, vilka av dessa är det bättre köpet?
Redigerat av MR-F, 06 July 2014 - 17:41.
Postad 20 July 2014 - 11:53
Inga utanpålurar på marknaden tål fukt i någon större utsträckning, så det är inget du behöver ta i beaktning.
Postad 11 August 2014 - 09:15
Redigerat av improwise, 11 August 2014 - 09:15.
Postad 27 September 2014 - 10:55
Drömscenariot vore ett par hörlurar som går att använda åtskilliga timmar i hemmet (sköna), acceptabla att ha på sig när man går ner mot centrum (inte så stora / iögonfallande), klarar varma dagar och kanske även går att ha på sig när man lyfter vikter i hemmagymmet (håller sig fräscha).
Kanske vore det vettigaste att köpa ett par för hemmabruk och på sikt överväga något mindre såsom Jaybird Bluebuds X för tillfällen då man lämnar huset. Å andra sidan så blir det dyrt och jag ogillar verkligen fler laddare.
Postad 10 November 2014 - 22:47
Redigerat av petesk, 10 November 2014 - 22:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Slutna helt trådlösa bluetoothmobilheadsets?
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?