Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

B&W P7 som handsfree till Android ?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 november 2014 - 23:26

mr_tompe
  • mr_tompe
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Har grubblat mycket på vilka hörlurar jag ska ha till min mobil. Började med att jag letade efter ett stereo handsfree så jag skulle kunna lyssna på musik på kontoret där jag arbetar. Har även en del kundsamtal under en dag och ville att även detta skulle fungera med hyfsad samtalskvalité.

Sen har jag letat på nätet, tittat på prisjakt. Har funderat på Momentum men nu fått upp ögonen för B&W P7 som verkar vara smått fantastisk om man ska tro allt man läser.

Har dock inte provlyssnat på dessa ännu då det inte finns i närheten där jag bor.

Har inte förstått om dom fungerar att använda som handsfree och ta emot samtal till en Android telefon, har idag LG G3. Någon som vet om det fungerar och i så fall hur bra det fungerar ?

Postad 08 november 2014 - 11:14

mr_tompe
  • mr_tompe
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Kanske man skulle välja Momentum då i alla fall, har du on ear eller over ear ?

Postad 11 november 2014 - 09:58

Arngrim
  • Arngrim
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Jag tror inte att micken i B&W P7 fungerar med någon annan telefon än iPhone.

Postad 12 november 2014 - 00:15

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Jag tror inte att micken i B&W P7 fungerar med någon annan telefon än iPhone.

Alla hörlurar med Iphone/Ipad-loggan (och således alltid har 3st knappar) fungerar på alla moderna androider (from Samsung galaxy S2 och senare såvitt jag vet), MEN bara svarsknappen i mitten, som du också kan använda för paus/play. Volymknapparna är verkningslösa dock.

Det har nyligen kommit en ny android-standard för headset som också har knappar för volym, och dessa har anammats av bla sennheiser och deras nya in-ears samt urbanite on-ears. Du måste dock köpa just den specifika android-lådan, inte iphone-lådan. Även Jays Five använder den, och den kommer väl bli allt vanligare nu.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.