Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Val av skivspelare

5 svar till detta Àmne marantz expert pro sound vinylspelare skivspealre 6025 AD 800 AT95E
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 25 May 2015 - 13:19

jocke__r
  • jocke__r
  • LĂ€rjunge

• 254 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte höra med er vad ni tycker. Kör just nu en Expert Pro Sound AD 800 Direct Drive med en AT95E.

Har Ă€ven en Marantz Model 6025 men som jag mĂ„ste byta bĂ„de rem och nĂ„l pĂ„ för att kunna lyssna pĂ„.

Jag Àr i det stor hela ganska nöjd med min Expert dock vill man vÀl alltid byta upp sig osv.. Vad tror ni, nÄgon idé att göra nÄgot Ät Marantzspelaren eller kommer jag byta ner mig?

(Det blev lÄnd bild pÄ marantzspelaren. Bilden pÄ expertspelaren var tyvÀrr den enda halvbra jag hade just nu.)

Marantz%20Model%206025%20Turntable.previ

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  expert.jpg   191.89K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av jocke__r, 25 May 2015 - 14:54.

Postad 26 May 2015 - 08:29

Unregistered6fd7a8a8
  • Unregistered6fd7a8a8
  • Amatör

• 53 inlĂ€gg
  • 0

SvÄrt att sÀga, det finns inte mycket att hitta om Expert spelaren - inte ens pÄ Vinylengine finns den med.

Det finns ju dom som sÀger att en direktdriven spelare kan lida av att motorn överför distorsion lÀttare Àn en remdriven men jag har aldrig jÀmfört sÄ jag har ingen erfarenhet att luta mig mot dÀr, men dom spelare jag har lyssnat pÄ och upplevt som bÀst har alla varit remdrivna - vet inte om det sÀger sÄ mycket heller.

Annars Àr det vÀl bara att inspektera och utgÄ frÄn vad man kan utröna av de tvÄ spelarna - jÀmför hur vÀlbyggda de Àr, hur solida dom Àr i plintarna, hur pass jÀmnt tallriken snurrar och hur bra lagren verkar kÀnnas. Titta pÄ tonarmen och se om det Àr skillnad i lagringar och upphÀngningar dÀr och ta den som genomgÄende kÀnns bÀst.

Postad 26 May 2015 - 18:45

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

• 1373 inlĂ€gg
  • 0

Marantzen Àr bland det rangligaste och plastiga man kan tÀnka sig. Skippa den....

Postad 26 May 2015 - 20:53

jocke__r
  • jocke__r
  • LĂ€rjunge

• 254 inlĂ€gg
  • 0

SvÄrt att sÀga, det finns inte mycket att hitta om Expert spelaren - inte ens pÄ Vinylengine finns den med.

Det finns ju dom som sÀger att en direktdriven spelare kan lida av att motorn överför distorsion lÀttare Àn en remdriven men jag har aldrig jÀmfört sÄ jag har ingen erfarenhet att luta mig mot dÀr, men dom spelare jag har lyssnat pÄ och upplevt som bÀst har alla varit remdrivna - vet inte om det sÀger sÄ mycket heller.

Annars Àr det vÀl bara att inspektera och utgÄ frÄn vad man kan utröna av de tvÄ spelarna - jÀmför hur vÀlbyggda de Àr, hur solida dom Àr i plintarna, hur pass jÀmnt tallriken snurrar och hur bra lagren verkar kÀnnas. Titta pÄ tonarmen och se om det Àr skillnad i lagringar och upphÀngningar dÀr och ta den som genomgÄende kÀnns bÀst.

Marantzen Àr bland det rangligaste och plastiga man kan tÀnka sig. Skippa den....

Jag Àr lite inne pÄ detta oxÄ. Experten Àr mycket mer solid och rejÀlare. Marantzen Àr ganska plastig Àven om jag tycker den Àr rÀtt sÄ snygg.

NÀ det fÄr nog bli att krÀnga den till nÄgon som vill prova pÄ lite och sedan köpa nÄgot helt nytt nÀr andan kommer falla sig in.

Postad 27 May 2015 - 14:56

Unregistered6fd7a8a8
  • Unregistered6fd7a8a8
  • Amatör

• 53 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr lite inne pÄ detta oxÄ. Experten Àr mycket mer solid och rejÀlare. Marantzen Àr ganska plastig Àven om jag tycker den Àr rÀtt sÄ snygg.

NÀ det fÄr nog bli att krÀnga den till nÄgon som vill prova pÄ lite och sedan köpa nÄgot helt nytt nÀr andan kommer falla sig in.

DÄ tror jag du Àr pÄ rÀtt vÀg, ett alternativ Àr ju att kolla om det gÄr att byta ut tonarmen mot nÄgot mer exklusivt nÀr andan faller pÄ, eventuellt dÀmpa plinten med lite dÀmpmaterial eller kanske till och med bygga en ny egen plint.

Det hÀnger ju lite pÄ konstruktionen hur mycket man kan göra men nog brukar det gÄ att göra en halvdan spelare riktigt bra utan att byta till en ny.

Postad 28 May 2015 - 19:46

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4161 inlĂ€gg
  • 0

Skön skiva Phil Ochs, inte ofta jag ser sĂ„dant annanstans...  :)  :wub:

Även taggad med marantz, expert, pro sound, vinylspelare, skivspealre, 6025, AD 800, AT95E

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • More is Always Better
    johan b-lund
    2026-08-29 18:47:07
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.