Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

B&W C5

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
B&W C5 (Hörlurar) 2 8.81818 (10) Inga priser
B&W C5 Series 2 (Hörlurar) 1 9.166666 (5) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 15 November 2015 - 23:25

DB9
  • DB9
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Jag har i dag ett par in-ear som visserligen är ljudmässigt bra men som inte funkar så bra praktiskt, bland annat är mikrofon-fjärren en stor klump som slänger omkring. Det och en del annat gör att de tenderar att glida ur öronen när jag rör mig. Funkar bra om man sitter still.

Har därför funderat på ett par C5 då de verkar praktiskt med den lilla "spännaren" som ska göra att de sitter kvar i öronen.

När man läser recensioner verkar meningarna vara lite delade om detta är bekvämt eller ej. Jag har några funderingar som de som har dessa lurar gärna får dela med sig av.

• Bekväma eller inte?
  • Funkar de även om man är ute och går eller t.o.m joggar?
  • De har ett "högtalargaller" utåt, låter det mycket så man stör omgivningen?
  • Jag har Android lur så funkar någon knapp (svara/start/paus känns ganska viktig) trots att den är iPryl anpassad (det svaret gäller väl oavsett lurfabrikat).

Postad 02 December 2015 - 09:47

Unregisteredf1616e6c
  • Unregisteredf1616e6c
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0

Jag är inne på mitt andra par B&W C5 då första paret (gen I) fick glapp i kontakten och grönfärgade sladdar (korrosion). Gen II känns mer genomarbetade med stabilare kontakter och kablage. Ljudmässigt hör jag ingen skillnad dock, men det är inte negativt då jag gillar ljudbilden skarpt. De spelar lugnt och fint över hela registret och med en djup tydlig bas som jag saknat i tidigare in-ear-lurar. Det förutsätter dock att gummipropparna som följer med passar just dina örongångar. I mitt fall är det bara en av varianterna som passar, med de andra sitter lurarna inte alls bra och ljudet blir tunt. Om de är bekväma eller inte beror på hur dina öron passar gummipluggarna. Om inte kan du ju alltid köpa andra gummipluggar, t.ex öronproppsvarianten som säljs hos Hifi-klubben.

Den lilla "spännaren" som du kallar det gör inga underverk då sladden i sig blir lite för mjuk efter en tid, då behåller den inte spännfunktionen på samma sätt. Men bättre än ingenting alls skulle jag säga då jag utan problem kan jogga med dem.

"Högtalargaller" eller designgimmick? Oklart om den gör någon direkt verkan, men ska väl släppa igenom lite luft och på så sätt agera basreflex? Oavsett så släpps inget ljud ut mot omgivningen, de är knäpptysta.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.