Man kan idag anmäla intresse om att bli delägare i XTZ, Gör som jag och bli det! ![]()
Även gåvor ges till de som vill bli delägare!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 31 May 2016 - 20:50 Man kan idag anmäla intresse om att bli delägare i XTZ, Gör som jag och bli det!
Även gåvor ges till de som vill bli delägare! Postad 31 May 2016 - 21:00
Hmmm, man ska alltid titta på siffror innan, jag gillar xtz men utvecklingen...
http://www.allabolag...5044947/bokslut Postad 31 May 2016 - 21:18
Vart finns det information om det? Postad 31 May 2016 - 21:44
Stod på deras Facebook sida: http://www.pepins.com/companies/xtz/
Postad 31 May 2016 - 22:01
Ser inte bra ut. Skulle personligen inte investera. Postad 31 May 2016 - 22:56
Är väl upp till var och en att satsa sina surt förvärvade. Personligen har jag dock svårt att se någon jättepotential. Kanske som en kul grej för de som gillar märket.
Postad 01 June 2016 - 00:54
Klart att det är upp till varje person att själv välja men vem är dum nog att satsa på ett företag som har uppvisat röda siffror i åratal, som på två år förlorat nästan 16 miljoner i omsättning (netto), som har närmare 12 miljoner i kreditskulder samt har en VD som sparkat 3 personer under ett par år men samtidigt höjt sin årslön med över 100,000 kr?
Inte jag i varje fall. Postad 01 June 2016 - 11:08 Vi kan ju inte se siffrorna för 2015 än (den har inte inkommit till Bolagsverket än), men för de senaste åren innan 2015 ser det, som Manchild skriver, inte särskilt bra ut. Postad 01 June 2016 - 11:32 Kunde inte öppna och läsa det bifogade. Nä, inte ens den mest inbitne entusiast skulle väl gynna sådana skojare. Men tråkigt förstås att det gått åt pipsvängen. Någonstans sitter duktiga konstruktörer och andra anställda och gråter. Postad 01 June 2016 - 12:23 Det ser faktiskt en hel del ut som om man desperat försöker lösa likviden efter att bankerna sagt nej. Jag kommer nog inte satsa några pengar här Postad 01 June 2016 - 17:53
Enligt erbjudandet gick det faktiskt med vinst 2015 men oklart om det gäller det sammanslagna bolaget.
Postad 01 June 2016 - 18:40
Ändrar inte faktumet att VD:n höjde sin egna lön medan 3 medarbetar fick sparken. Han måste kanske köpa en till BMW? Postad 01 June 2016 - 19:19 Det KAN ju också vara så att tre medarbetare sa upp sig. Jag kan iaf bara se att antalet anställda minskade, inte varför. Postad 01 June 2016 - 19:23 Gillar verkligen XTZ och XTZ 99.26 är fortfarande en personlig favorit. Hoppas det bara rör sig om en kraftig expansion. =) Redigerat av twebbas, 04 June 2016 - 20:46. Postad 01 June 2016 - 21:24
En höjning av årslönen med 100000 är kanske bara märkvärdig för oss med mer blygsamma löner.
Men visst ser det märkligt ut om det är så att man har stora skulder och gör ett dåligt resultat. Nog hade man fått intrycket under senare år att XTZ var välmående? Man har i vart fall lyckats bra med att synas, och inte minst fått fina omdömen. Hörde att Guru gått i graven också. Men beror nog snarare på att konstruktören är en sådär businessman(enligt dennes egen utsago). För nog är han väl egentligen mer än "bara" konstruktör åt Guru? Synd på rara ärtor hursomhelst. Hoppas att XTZ klarar sig bättre. Postad 01 June 2016 - 22:25
Så kan det vara men jag tror inte det med tanke på att VD:n i samma veva höjde sin lön trots att företaget uppvisar röda siffror. 2013 hade man 6 anställda och VD:n tog ut en lön på 399,000 kr. Året efter hade man 5 anställda och VD:n tar ut en lön på 531,000 kr trots att nettoomsättningen minskat med 9 miljoner och allt visar rött.
Tycker det hela ser fult ut och att anställda fick gå, men har som sagt inget belägg för det mer än att jag tror. Postad 01 June 2016 - 22:34
Känns onekligen som om det går dåligt för XTZ. Väldigt tråkigt, jag har alltid gillat deras högtalare. De har också bra respons om man vill bolla idéer kring deras produkter.
Postad 01 June 2016 - 22:59
Nu är det ju Fyndbörsen sim helhet vi ser årsredovisningarna för (bolaget hette Fyndbörsen vid avgivande av ÅR för 2014, nu heter bolaget XTZ Group), så kan ju vara på andra delar än XTZ-högtalare de går back, för allt vi vet.
Postad 01 June 2016 - 23:40 Oavsett så är det konstigt att man som VD tar ut mer lön trots att det går riktigt dåligt.
Mi farfar startade ett företag och han arbetade utan lön i närmare tre år bara för att hans anställda skulle få betalt och för att företaget skulle må bra och växa. Fast det var ju en helt annan moral på den tiden. Nu är det bara JAG, JAG, JAG! Postad 02 June 2016 - 03:11
Det står lön till VD och styrelse så det kanske är flera personer? Någon som har fått ersättning men kanske inte har tagit ut något tidigare?
Redigerat av Prism, 02 June 2016 - 03:11. Postad 02 June 2016 - 04:59
Återigen antar du saker utan grund. Det är precis som Prism skriver lön till fler än VD så vad som orsakat ökningen vet varken du eller jag. Postad 02 June 2016 - 06:27 531000 kr/år som VD är en relativt låg lön
Sedan vet vi inte hur många år VD:en har jobbat utan lön Postad 02 June 2016 - 06:59 Om inte det bytts styrelse eller VD under året så är det till en person. Det är bara en person som skrivit under ÅR i form av styrelse, ingen VD. Hela styrelsen och VD skriver under ÅR. Postad 03 June 2016 - 10:34 140 000, eller vad det var som lönen till Styrelse (eventuellt bara VD) gått upp, räcker inte så långt när det gäller en anställd.. Postad 03 June 2016 - 10:53 Att bli delägare i ett Hifi-bolag, tror inte jag är ett sätt att säkerställa höga avkastningar. Postad 03 June 2016 - 18:29
Mycket snack om små löneökningar och 1,5år gamla uppgifter..... Hyfsat irrelevant. Vill man investera skall man titta in i framtiden, och den ser ju som bekant inte så ljus ut inom Hifi med minskande fsg och krympande marginaler....
Det är väll ingen högoddsare att XTZ likt DLS är på randen till konkurs, det kostar att växa! Men det är ingen dålig prognos bolaget målar upp..... Man kan ju ifrågasätta.....::: Bolaget prognostiserar följande tillväxt: 2016: 29 MSEK / 2,7 MSEK (9,3%) 2017: 45 MSEK / 8,4 MSEK (18,6%), 2018: 80 MSEK / 19,1 MSEK (23,8%) Känns väldigt orealistiskt med KRAFTIGT överdrivna marginaler för att locka investerare.... Men men.... Med det sagt hoppas jag de reder ut situationen eftersom det är roligt med fina produkter från XTZ. Men det känns lite konstigt att de skall behöva gå ut med en emission för lite pengar när det bara är att fråga baken..... Som kanske dragit öronen åt sig? Vill man stötta svenskt företagsliv är det perfekt att dela ut pengar. För avkastning är de nog ingen jättebra idé Postad 03 June 2016 - 18:47
Kanske skall dela en länk också.... För att förtydliga att historiken är Tämligen irrelevant när man skall göra en investering...
http://mobil.allabol...gnbr=5561542381 Ett exempel av många Postad 04 June 2016 - 08:33
Hur det har gått för ett företaget genom åren och att VD:n har tagit ut en högre lön trots att företaget visar röda siffror är inte "hyfsat irrelevant". Redigerat av Manchild, 04 June 2016 - 13:01. Postad 04 June 2016 - 13:03
Behöver bara känna till en sak för att jag ska investera i ett företag och det är att företaget visar plussiffror.
Jag anser inte att ett bra företagande är när man år efter år visar röda siffror. Då är det dags att byta taktik. Postad 04 June 2016 - 13:19 Om man investerar 100kSEK så får man 20% rabatt på alla köp, så planerar man att lägga ner mer än 500kSEK på nya XTZ produkter så är det ju en given investering Var en datoraffär i Malmö här som hade liknande koncept, fick en ökande procentrabbat på hur mycket aktier du hade. Har inte sett till dem på många år nu... Postad 04 June 2016 - 16:12 Gamla Konsum är/var ju "konsumentägt" och hade en form av kupongsystem. På vilket sätt det då är konsumentägt har jag inte riktigt förstått. Ja, finns ju förstås många olika sätt att få in kapital. Och visst kan man å ena sidan tycka att trogna konsumenter borde få något tillbaka. Å andra sidan är det ju minst lika viktigt att locka nya, inte minst vad gäller dessa "sällanköpsvaror". Vet ju inte hur XTC:s värvninskampanj ser ut. Men vill man att folk skall investera sina surt förvärvade är ju minimum att man redovisar VAD som skall lyfta verksamheten till nya höjder. Kanske är potentiella investerare välkomna på styrelemöten och informationsmöten om företagets framtid? Postad 04 June 2016 - 16:21
Inbjudan till investerarträff den 8 & 9 juni. Postad 04 June 2016 - 17:25 De man kan gissa är att de har mycket på g och en hel del som redan är på väg att släppas,utan att ha en aning, men några trevligare och smidigare att ha att göra med har man knappt mött.Å det rimmar ju illa om dem inte skulle ha några pengar så de tror jag inte på. men vi får se hoppas de går bra i alla fall. Postad 04 June 2016 - 18:34
Jag har handlat väldigt mycket av dem tidigare men jag tror att deras e-handel tappat enormt på senare år dels beror det på att platt-tv omställningen har avtagit och dels på att de billigare varorna numera säljer mer och mer på bekostnad av dyrare varor med högre marginaler.
Deras byte av butiksplattform gjorde tyvärr ingen glad heller, en av de sämsta webbsidorna på marknaden numera. Jag har varit nöjd med dem och hoppas att de lyckas med XTZ med tanke på hur mycket tid och pengar de pumpat in uppbyggnaden! Jag vågar däremot inte investera. Postad 04 June 2016 - 20:10
Manchild, för de flesta är FRAMTIDEN det man investerar i.
Det är väll skit samma om Facit Räkneverk tjänar 100mdr när de kursar om några år??? Det man vill ha är ju framtida kraftigt ökade intäkter annars kan man ju lika gärna skita i det? Då kan du ju lika gärna hålla dig till OMXS30 Postad 04 June 2016 - 20:25
Att de är trevliga "rimmar illa" med att de inte har några pengar? Intressant tänk Postad 04 June 2016 - 22:41
Är ju bara att tacka ja till ovan bifogad inbjudan om man undrar, och/eller är intresserad. Verkar ju inte vara vilken "köpagrisenisäcken" affär som helst trots allt.
Postad 04 June 2016 - 23:16 Som flera säger, tycker man om XTZ's produkter och deras tänk, kan det av det skälet vara värt att investera. Men som ren investering i hopp om avkastning finns det bättre alternativ...
Jag skulle kunna tänka mig det pga jag har deras produkter och att jag vill ha en krydda i portföljen. Har du ingen koppling till dem och har en slant över som du vill investera är det bättre att köpa en avgiftsfri indexfond... Redigerat av Unregistereda59fed6d, 04 June 2016 - 23:16. Postad 05 June 2016 - 05:05
Nu menade jag om nu nått skulle gå sönder så byter mot dom ut de på 1 minut brukar ju företag inte göra om dom har slut på pengar helt. Postad 24 January 2018 - 13:19 Dags för lite uppföljning kanske ? Går inget vidare detta, men de fick ju i alla fall med sig lite vinst i 2016... Snart kommer väll 17 ut.. Postad 24 January 2018 - 17:53 Kul att satsa pengar på något man gillar, men knappast en säker investering att tipsa vänner och bekanta om. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |