Sitter fn med en Zepto 42" som är inne på sitt 9e år. Har flyttat till större lgh och känns som det är dags med en uppdatering av burken.
Vi tittar egentligen ganska sällan, kan bli 1-2 serieavsnitt i veckan och kanske 4-5h/v av "vanlig tv". Pga det kör vi just nu endast analog utbud från comhem - har dock funderat på ett billigare boxerabonnemang när det blir ny tv och då får man ju iaf 1,2 och 4an i HD. Serier tittar vi oftast på HBO nordic via Chromecast.
Ursprungligen hade jag tänkt en maxbudget på 15k. Efter ha läst på lite tekniker och annat känner jag spontant att det kanske är värt att köpa en billigare variant nu ett 3-4 år och vänta in att OLED ska bli billigare.
Är det rent av dumt att köpa en 4K-tv när vi förmodligen väldigt sällan tittar på ett sånt skralt utbud? Lite oklar på hur det fungerar med uppskalning. En filtrering jag drog till med på prisjakt resulterade i
Men funderar som sagt om det är bättre att vänta ett par år och köpa något billigare nu, kanske en full HD runt 8k? Tex:
Finns det andra tankar eller råd?
/Smått förvirrad