Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gardena Smart System

1 svar till detta ämne Gardena gräsklippare bevattning
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 May 2017 - 07:22

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Inte direkt inredning,,, men hittade ingen bra rubrik att lägga det under.

Någon som testat Gardena Smart System för bevattningsautomatik eller gräsklippning ?
Hittar inte något bra test, men diverse synpunkter på att mjukvaran var instabil när den släpptes för ett år sen. Funkar den bra nu ?

Postad 08 May 2018 - 15:14

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Har köpt en Smart Sileno (gräsklippare),en Smart Water Control och en Smart Pressure Pump.

Gräsklipparen har jag inte hunnit prova ännu, men har kopplat in gateway:n/bryggan och testat/lekt lite med vattenkontrollen och pumpen.

Min känsla är att det är lite omordern teknik, bara en sån sak som att det kan ta 10min för systemet att acceptera en ändring i schemat. Fattade inte vad jag gjorde fel, bevattningen började inte när den skulle, berodde på att jag satte tiden för nära nuvarande tid så att säga. Vill man tex. ha igång ett nyinlagt schema kl.15:30 så bör man lägga in det minst 10min innan.

Sen verkar flera funktioner saknas som man förväntar sig ska finnas, tex. så kan man styra vattenkontrollern med sensorn som känner av fuktighet, men inte pumpen eller fjärrbrytaren(vad jag förstått), dessa kan endast automatiseras via schema.

En annan grej som vore najs som inte heller verkar finnas är att gräsklipparen borde gå till laddaren automatiskt när en schemalagd bevattning är på gång.

Alla dessa grejer anser jag är nåt som borde vara en smal sak att fixa idag med tanke på alla andra smarta prylar man har som är betydligt smartare (och billigare).

Kan ju hoppas att det kommer en uppdatering som smartar till systemet lite.

Annars verkar det funka bra.

Redigerat av Dr. Death, 08 May 2018 - 15:14.

Även taggad med Gardena, gräsklippare, bevattning

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.